Skoki obrotów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Skoki obrotów

Postprzez Lucas » 5 maja 2008, o 15:29

W moim Golfie wszystko chodzi elegancko ale ostatnio 2 razy miałem dziwny przypadek. Stojąc w miejscu przy włączonym silniku na luzie nie dotykając gazu nagle obroty podskoczyły mi na około 3000 obr/min i po 2 sekundach opadły do normalnego stanu, później sytuacja powtórzyła sie przy zmianie biegu z 1 na 2. Co to może być??? Mój silnik to benzynowe 1.6 75KM.
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Skoki obrotów

 

Postprzez spioch69 » 21 maja 2008, o 00:03

silniczek krokowy..jesli tak skacza..na poczatek zdemontuj i przeczysc..nic nie kosztuje...moze to to...
spioch69
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 00:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przemo » 21 maja 2008, o 00:42

dokładnie umyj silniczek od wolnych obrotów tzw. krokowy ;-) i powinno byc bajka
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez Lucas » 22 maja 2008, o 09:49

Dzięki niedługo bede wymieniał pasek alternatora to zerkne tez na to. Zdarzyło się to dosłownie kilka razy ale wkurzająca sprawa :-/ Jest jeszcze jedna rzecz. Wcześniej auto na wolnych obrotach miało coś koło 900 obr/min. Teraz spadły na jakieś 600 obr/min. Pisałem już o tym na forum ale nie było odpowiedzi. Może Wy coś powiecie na ten temat. Pewnie też krokowiec?
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Lepik » 22 maja 2008, o 10:15

kurde lukas mam ten sam problem moje obroty to 640 mam je od kupna auta czyli jakies 2 lata bylem na stacji diagnostycznej i gostek mi powiedzial ze to normalne ja sadze ze sa zamale co tu zrobic zeby byly wieksze ??
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez holden-77 » 22 maja 2008, o 12:20

Lepik, ja mam ten sam AEE i ten sam problem. Wolne obroty to ok. 600 i cała buda mi sie trzęsie. :) W sob. jadę z tym do mechnika. Mówił, że przy silniku AEE trzeba to zrobić przez komputer. A prawidłowe wolne obroty powinny być ok 900. Zdam relację jak się regulacja powiodła.
Lucas, też miałem to samo. Kilka razy zostawały mi obroty na ok 2000. Tylko ja nawet nie wiem gdzie tego krokowca szukać. :) Może w sob mech mi wskaże. :) Pozdrowienia!
holden-77
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Lucas » 22 maja 2008, o 13:21

Koledzy i 600 i 640obr/min to za mało przecież aż autem trzęsie. Normalne to właśnie około 900obr/min. Jak coś wymyślicie dajcie znać. Ja jak do czegoś dojde w tej sprawie też się odezwe :-)

[ Dodano: 2008-05-22, 13:30 ]
Lucas, też miałem to samo. Kilka razy zostawały mi obroty na ok 2000. Tylko ja nawet nie wiem gdzie tego krokowca szukać. :)
Ciekawe co w tej sprawie mechanik Ci powie. Czekam na relacje :-D
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez MEDIASPORY » 22 maja 2008, o 22:42

Tu masz fotkę krokowego
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lucas » 23 maja 2008, o 08:40

Dzięki wielkie poszukam i przeczyszcze :-D Może to pomoże na skoki obrotów ( w sumie mialem je ze 4 razy tylko i ostatni dość dawno ale czyszczenie nie zaszkodzi :lol: ) Bo na te wolne obroty czyszczenie chyba nie pomoże.
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez JETI MK3 » 28 maja 2008, o 16:42

Panowie. Silniczek krokowy można rozebrać na części i wyczyścić w środku ( najwięcej syfu jest właśnie w środku). Wystarczy odgiąć takie plastikowe zaczepy i rozłożyć na pół. Czyszczenie tylko z zewnątrz tak jak kolega MEDIASPORY pokazał na zdj. nic nie da. Zresztą na wariackie obroty u mnie nie dało nic nawet czyszczenie go w środku.
JETI MK3
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 gru 2007, o 14:48
Lokalizacja: ŚREM

Postprzez holden-77 » 31 maja 2008, o 23:13

Panowie, a gdzie szukać tego silnika krokowego? Jeszcze nie byłem u mechanika a chciałem spróbować wyczyścić, bo może coś to da... MEDIASPORY, dzięki za foto tylko, że ja zupełnie nie wiem gdzie w komorze silnika tego szukać. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
holden-77
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez MEDIASPORY » 1 cze 2008, o 08:53

Obrazek
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości