Słabe ciśnienie oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Słabe ciśnienie oleju

Postprzez pawel22 » 9 paź 2008, o 23:21

Mam silnik 1.6(AEE).Problem polega na tym że po odpaleniu silnika po nocy świeci kontrolka oleju i słychać jak głośno klepią zawory.Po ok.20-25sek.lampka gaśnie i zawory przestają klepać.Gdy silnik jest rozgrzany,po niedługim przestoju kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu.Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika :roll:
pawel22
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Wrocław

Słabe ciśnienie oleju

 

Postprzez kger » 10 paź 2008, o 00:12

Powitać..... ;-)
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice

Postprzez mani51 » 10 paź 2008, o 08:53

pawel22,

od kiedy tak masz? zmieniałeś olej i filtr oleju? prawdopodobnie padł zaworek zwrotny w filtrze oleju który zapobiega cofaniu się olej z głowicy i całego silnika do misy olejowej

kger napisał(a):Powitać.....

:-|
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Reiven » 10 paź 2008, o 08:59

W golfach zdarza się że padają pompy najlepiej było by wykręcić czujnik i wkręcić manometr na zimnym silniku wtedy będziesz miał jasność czy to pompa czy może czujnik. Golf ma 2 czujniki więc jak padł jeden to drugi powinien działać, możesz to sprawdzić w momencie kiedy miga kontrolka dodaj gazu powyżej 2000 rpm jeśli włączy się brzęczyk to nie ma ciśnienia a jeśli nie to prawdopodobnie czujnik w głowicy. Jednak dla pełnej jasności zmierz ciśnienie manometrem.
COo do klekotania na zimnym silniku to mogą być równie dobrze zużyte popychacze zaworów.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 10 paź 2008, o 09:45

Reiven napisał(a):W golfach zdarza się że padają pompy


i nie tylko w golfach ale skoro kontrolka nawet nie mruga po rozgrzaniu silnika to myślę że pompa jest dobra bo przecież ciśnienie oleju spada po rozgrzaniu...ja bym stawiał na ten zaworek zwrotny bo olej ucieka do misy i później trzeba czasu żeby pompa napełniła wszystkie kanały olejowe
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pawel22 » 11 paź 2008, o 20:12

Wymieniłem olej i filtr miesiąc temu po kupnie tego samochodu na 15W40.Na starym oleju podobno 10W40 auto przejechało około 10 tys km,stary olej był bardzo czarny więc mogło przejechać więcej.Problem z olejem był jednak od początku.
pawel22
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mani51 » 11 paź 2008, o 20:38

pawel22 napisał(a):Wymieniłem olej i filtr miesiąc temu po kupnie tego samochodu na 15W40.Na starym oleju podobno 10W40 auto przejechało około 10 tys km,stary olej był bardzo czarny więc mogło przejechać więcej.Problem z olejem był jednak od początku.


to w takim wypadku patrz wypowiedź kolegi Reiven, chyba ma rację
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pawel22 » 11 paź 2008, o 20:57

Jest małe ALE.Mam ten silnik w Felicji i nie wiem czy tam są dwa czujniki,pozatym kontrolka mi nie mruga po zgaśnięciu a klekotanie ustaje po zgaśnięciu kontrolki
pawel22
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mani51 » 11 paź 2008, o 21:14

pawel22 napisał(a):Mam ten silnik w Felicji


przekładka była czy tak fabrycznie montowali?

słyszałem kiedyś o przypadku gdy ktoś zrobił przekłądkę i wszystko niby pasowało ale silnik był inaczej pochylony i miarka źle pokazywała poziom oleju...może u Ciebie też tak jest że za mało oleju i pompa ma cięzko zassać gdy jest rano zimny i gęsty
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pawel22 » 11 paź 2008, o 21:42

Tak fabrycznie montowali.Ten silnik jest bardzo popularny,występuje w golf 3,polo,vento,caddy,octavia,felicja,inca,ibiza,cordoba.
pawel22
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dawidsz123 » 12 paź 2008, o 20:19

Mam problem z cisnieniem oleju gdy silnik sie rozgrzeje i przekrocze 2 tys obrotów to zaczyna piszczec kontrolka z oleju przestaje jak przekrocze 2,15tys co to moze bys oczywisci mam silnik 16 prosze o pomoc
dawidsz123
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 20:17
Lokalizacja: siemianowice sl?skie

Postprzez Reiven » 12 paź 2008, o 21:30

dawidsz123, U ciebie to zapewne czujnik w podstawie filtra zacznij od jego wymiany.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - http://styl.elo.pl/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron