spalanie 20l na 180km

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez michaal » 19 cze 2011, o 11:59

zauważyłem ze wskaźnik temperatury pokazuje max 75stopni

Prawdopodobnie masz zablokowany termostat w pozycji otwartej. W efekcie czego podczas jazdy silnik nie zdąży się nagrzać i w efekcie czego jeździsz na bogatej mieszance i silnik spala więcej paliwa. Jakbyś spojrzał teraz na świece to będzie cała czarna. Jedynym wyjściem będzie wymiana termostatu.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

 

Postprzez buli1011 » 20 sie 2011, o 15:40

wykręciłem termostat był zamknięty wrzuciłem go do wody otworzył sie czyli sprawny.
wkręciłem z powrotem wskaźnik pokazywał około 65 stopni i termostat puścił przy około 72-75 stopni załączył sie wentylator.
czyżby czujnik złe pokazywał?

co odpowiada za dawkowanie mieszanki?

chodzi mi pogłowie że czujnik który źle pokazuje to też źle dawkuje paliwo. tak czy nie?
buli1011
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 cze 2011, o 21:20
Lokalizacja: wołów

Postprzez michaal » 20 sie 2011, o 15:58

Czujnik temperatury daje sygnał na liczik i do komputera w efekcie czego zmienia dawka paliwa. Czujnik temperatury w 1.6 masz po prawej stronie silnika (patrząc na niego) w takiej obudowie z tworzywa. Jak będziesz kupował czujnik to kup razem z nim oring na niego bo zakładając stary może cieknąć płyn. Montaż jest też prosty bo wyjmujesz zawleczkę, wyjmujesz czujnik i zakładasz nowy w odwrotnej kolejności.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez pablomed » 20 sie 2011, o 16:01

buli1011, tak się termostatu nie sprawdzi. Jak chcesz to zrobić porządnie to musisz do podgrzewanego naczynia z wodą lub olejem włożyć temometr, patrzeć przy jakiej temperaturze się termostat zaczyna otwierać, przy jakiej ma maks otwarcie i jaki jest skok. Dla termostatów 87 stopni to jest początek otwarcia 87, koniec 102 skok 7 mm, ty masz chyba na 82 stopnie to te perę stopni mniej będzie, tolerancja 2-3 stopnie. Najczęstsza awaria polega na tym że otwiera się za wcześnie - więc nic nie sprawdziłeś.
A z ta temperaturą poczytaj trochę, na chwilę obecną nie wiadomo czy włącznik w chłodnicy załącza wentylator za wcześnie, czy licznik pokazuje źle, czy też czujnik cieczy 4-pinowy jest wadliwy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez buli1011 » 20 sie 2011, o 16:08

czyli to przez czujnik może mi więcej spalać
jeszcze jedno ponoć są rożne czujniki 2 i 4 pinowe ja mam 4 ale są jeszcze kolory jaki kolor do 1,6 ABE z 93r

pablomed wielkie dziękuje za wskazówki dotyczące sprawdzania termostatu nie wiedziałem ale już wiem na przyszłość
buli1011
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 cze 2011, o 21:20
Lokalizacja: wołów

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 56 gości