Spalanie oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Spalanie oleju

Postprzez Sebastian1988 » 21 wrz 2008, o 17:07

Mam klopot moje auto pali litr oleju na 5 tyś.....objawy jakie jedynie zauwazyłem to ze czasem powtrzam czasem jak rano odpale zadymi przez moment na niebiesko....i potem ok....moge go 20 razy odpalic i nic.....albo przez 3 dni rano odpalam nic a za 4 razem rano odpale i za dymi.......jak to sprawdzic co i jak?????czy to moga byc pierscienie???czy razej uszczelnicze jak to sprawdzic....nie mam wyciekow ani nic.....
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Spalanie oleju

 

Postprzez pablomed » 21 wrz 2008, o 17:43

Można w ciemno w tej sytuacji wymienić same uszczelniacze zaworów, bez ścigania głowicy, bo wszystko wskazuje na nie. Ryzyko pewne jest że to nie starczy, ale na tyle małe że warto zaryzykować i nie diagnozować oraz nie robić na razie nic poza tym.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Spalanie oleju

Postprzez Sebastian1988 » 21 wrz 2008, o 18:15

Wlasnie nie wiem...bo byłem w miejscu gdzie regenruja glowice i powiedzieli mi ze samych uszczleniczty nie wymieniaja tylko odrazu wszystko razem 400zł ze same uszczelnicze jak sie wymiania to juz moga byc wyrobione gniazda zaworow itp....
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mani51 » 21 wrz 2008, o 19:47

a te 400 zł to tak że zaprowadzasz samochód i odbierasz gotowy czy zanosisz samą głowicę?
Wiadomo że jak zrbisz całą to będzie pewniej ale ja w najbliższej przyszłości mam zamiar zmienić bratu same uszczelniacze i się zobaczy co będzie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 21 wrz 2008, o 20:25

Sebastian1988 napisał(a):Wlasnie nie wiem...bo byłem w miejscu gdzie regenruja glowice i powiedzieli mi ze samych uszczleniczty nie wymieniaja tylko odrazu wszystko razem 400zł ze same uszczelnicze jak sie wymiania to juz moga byc wyrobione gniazda zaworow itp....
na ogół tak proponują. Wynika to głównie z tego że z wymianą uszczelniaczy bez ścigania głowicy jest troszkę zabawy, potrzeba pewnej wprawy, dwu narzędzi specjalnych no i brak gwarancji sukcesu. Ja to robiłem w kilku swich i z rodziny vw o przebiegu około 200 - 250 tysięcy i za każdym razem z pełnym sukcesem. Zrobienie naciskacza do sprężyn zajęło mi 3 godziny, robota za pierwszym razem 4, ale za następnymi godzina maks dwie.
Jestem zadania żeby nie ściągać głowicy jeśli to nie okaże się konieczne, często coś potrafią mechanicy spartolić przy tym. No ale oczywiście rób jak uważasz, być może nie znajdziesz takiego fachury co się podejmie bez ścigania głowicy więc jesteś skazany na takiego jak masz.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

spalanie oleju

Postprzez Sebastian1988 » 21 wrz 2008, o 21:04

A ktoś wie gdzie robia w poznaniu takie rzeczy wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy????????najpierw by to zrobił......bo wydac 400zł nie liczac zdjecia glwoicy to wole najpierw isc po taniej lii a potem najwyzej glwoice odoac co wy na to???
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mani51 » 21 wrz 2008, o 21:44

pablomed napisał(a):dwu narzędzi specjalnych


rozumiem że pierwsze to wspomniany naciskacz a drugie? Ja mam zamiar robić to sam i najbardziej boję się że nie uda mi się wytargać starych uszczelniaczy. Czy to narzędzie właśnie do ich wyciągania?
I jeszcze jedno - jak podpierasz zawór? Wystarczy ustawić tłok w GMP czy sprężarka i powietrzem przez świecę?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 22 wrz 2008, o 21:11

mani51 napisał(a):a drugie?
szczypce do wyciągania starych gymek, bardzo ciężko je wyjąć i sa do tego szczypce spacjalne, nie wiem być może wystarczą jakieś zwykłe, nie próbowałem bo mam oryginalne.
mani51 napisał(a):I jeszcze jedno - jak podpierasz zawór? Wystarczy ustawić tłok w GMP czy sprężarka i powietrzem przez świecę?

mozna tak, ja używam sznurka. Kręcąć wałem obniżasz tłok danego cylindra, wpychasz szurka ile sie da przez dziurę po świecy, podnosisz wałem tłok, sznurek podpiera zawór i tyle.

[ Dodano: 2008-09-22, 21:13 ]
Obrazek

[ Dodano: 2008-09-22, 21:16 ]
przy tej metodzie ze sznurkiem zanim zdejmiesz zamki z zaworów trzeba sie upewnić czy zawór jest dobrze podparty, czasem sznurek nie ułoży sie dobrze i trzeba poprawić. Bo jak zawór wpadnie do środka to adios. Tylko ginekolog pomoże albo zdejmowanie głowicy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 22 wrz 2008, o 21:33

pablomed, dzięki za informacje, jak tylko będę miał chwilę (kilka godzin) czasu to zabiorę się za to...dodam że na stół operacyjny trafi silniczek 1,6 PN z golfika dwójeczki...z tego co zauważyłem przy zmianie uszczelki pod pokrywą zaworów to całkiem podobnie to wygląda jak w moim więc mam nadzieję że nie będzie niespodzianek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 22 wrz 2008, o 21:43

jasne, zmień przy okazji simeringi na wałku rozrządu. Nie od rzeczy byłoby mieć mały klucz dynamometryczny do panewek wałka, bo to aluminium, nie mozna za mocno. Nie pomyl kolejności pokryw panewek i kolejnosci szklanek, musi być włożone jak było. Wszystkie otwory w głowicy od góry pozatykaj szmatkami, bo jak zamek zawory ci niechcący wpadnie to.... rozbiórka silnika - albo ginekolog.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 22 wrz 2008, o 22:08

pablomed napisał(a):kolejnosci szklanek, musi być włożone jak było


to akurat wiem bo jak zawiozłem swoją głowicę do regeneracji (tak jakoś wyszło że nie rozebrałem jej całkiem) to mi pozamieniali i przez jakiś czas jeden popychacz klekotał ale od kilku miesięcy już jest cicho..klucz też się znajdzie a i z resztą problemu nie będzie jeśli tylko wyciągnę te uszczelniacze..jeszcze raz dzięki za rady, dam znać jak coś zrobię
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez arturo05 » 26 wrz 2008, o 23:31

jak Ci sie uda wymienic uszcezlniuacze to daj znac jaki efekt, bo ja mysle o tym saamym :)
artur
arturo05
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17 lis 2007, o 16:57
Lokalizacja: Kielce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości