Spalanie- zima

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 22 gru 2012, o 01:04

adziok09 napisał(a):z nawiewu to jak włączę ogrzewanie to ,,ogień" leci chociaż nie ma jeszcze 90stopni, tam myślałem żeby zasłonić jakimś kartonem albo kawałkiem plastiku atrapę bo mi to wygląda na to jakby się chłodził silnik przez wiatr..., bo przez to że go nie cisnę to nie wytwarza on takiej energii jakbym go na przykład przeciągła to 5000 rpm/min


Karton.. Lubię to. Golf to nie Żuk żeby go kawałkiem dykty przesłaniać.

No ale rób co Ci serce dyktuje... Ja tam nie mam z tym problemu nie mam .. przy obecnych temperaturach po ~6 km na wskaźniku temp. jest 90'C

adziok09 napisał(a):bo przez to że go nie cisnę to nie wytwarza on taki
ej energii jakbym go na przykład przeciągła to 5000 rpm/min


Niezależnie od tego jakbyś go nie cisnął ma trzymać 90'C. taka prawda... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez adziok09 » 22 gru 2012, o 01:21

ale masz 90 stopni przy jeździe w mieście? czy na trasie jadąc ok 70-80 mając 2100rpm?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Opik » 22 gru 2012, o 01:29

on ma zawsze 90 bo ma taki licznik :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 22 gru 2012, o 01:47

adziok09 napisał(a):ale masz 90 stopni przy jeździe w mieście? czy na trasie jadąc ok 70-80 mając 2100rpm?


czy tak czy tak i tak się nagrzewa do 90 :ok:

Jakoś 3 dni temu coś przy golfie robiłem... odpaliłem go i chodził sobie na wolnych obrotach przez jakieś 15 min... zagrzał się do znamionowej temperatury bez problemu...

Wczoraj jadąc z Koszalina dałem mu troche w palnik co by oleju trochę przepalił ;p i jadąc te 110 km/h jakoś mi temp nie spadła bo zimne powietrze silnik owiewało .. no proszę cie... ;p

Opik napisał(a):on ma zawsze 90 bo ma taki licznik


:lol:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 22 gru 2012, o 02:28

adziok09 napisał(a):Witajcie

Dzieki za tak liczne odpowiedzi.
Ale sugerujecie dwie sprzeczne ze sobą techniki jazdy trollu ty stosujesz technika do 3000 rpm/min i jak najszybciej wyższy bieg a Paweu_mk3 stosuje technikę zmiany biegu już przy 2200 rpm/min moim zdaniem to trochę za szybko co może przekładać sie na to że komputer podaje większą dawkę żeby utrzymać obroty.
Termostat jest na pewno ok bo jak stoję na światłach to wskazóweczka szybko idzie w górę to przepisowych 90 oczywiście nie zdąży ale tak o ok. 10 stopni to daje rade.
Zastanawiam się tylko czy zima to dobry okres do drobnych remontów?
Jeśli tak a myślę że nie ma to różnicy to jakiej firmy świece wybrać czytałem że tylko NGK ale naprawdę robi to jakąś różnice? Jak narazie na allegro do mk3 1.4 najtańszy komplet to 70zł z przesyłką.
Filtr powietrza wymieniłem
A czy wymiana filtra paliwa coś da?
A jeszcze dodam że jak jest tak ok. -6 w nocy to rano nie obejdzie się bez zapalenia z gazem... to normalne?

codo przyspieszania - ja ogólnie to kręcę do tych 2500, na 3 biegu do 3k i 5 bieg :lol: zalezy jak mi się podoba. zmiana przy 2200 to jeszcze nie tragedia ale tutaj jest prosta matematyka - masz dystans 10km, kiedy auto mniej spali? Jak będziesz przyspieszał powoli przez 5km żeby drugie 5km przejechać ze stałą prędkością czyli przy najoszczędniejszej jeździe czy wtedy, kiedy ostrzej przyspieszysz na 2km i oszczędnie przejedziesz 8km. liczby z pupy ale dla uwidocznienia, poza tym nie chce mi się rozpisywać o tej godzinie :-P
co do świec - miałem wcześniej NGK i było ok ale natrafiłem na kilka negatywnych opinii o NGK i obecnie mam Beru, przy następnej zmianie też wylądują świece Beru.
Co do termostatu to jest to podręcznikowy wręcz przykład niedomykającego się termostatu. Miałem tak samo w zeszłym roku, spokojna jazda i 70-80 na zegarze, chwila na postoju i jest 90. Termostat nie zamyka dużego obiegu, ciepło jest wytracane na chłodnicy i masz takie efekty. Mam obecnie wahlera, w zeszłym roku czy w tym były mrozy po -20 i po paru km wskazówka na 90 bez różnicy czy jechałem czy stałem, żadnej tektury na chłodnicy nie mam. NA remonty nie ma złej czy dobrej pory, jest potrzeba to trzeba działać i koniec. Filtr paliwa jak przybrudzony to też może trochę krwi napsuć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablos » 22 gru 2012, o 16:00

ja przy silniku 1.6 AFT 101 km gdzie przełożenia są krótkie kręce go tak 3k obrotów, gdy nie rozgrzany a gdy się zagrzeje do 3,5k też preferują metodę szybciej przyśpieszyć i utrzymywać prędkość ,spalanie wynosi 10l lpg głównie miasto, na trasie schodzi do 9l. I ostatnio też mi termostat pada w trasie max temp 75 wskazuje w mieście dojdzie do ok.80 chociaż, a 90 to jak do garażu wjadę gdzie jest na plusie temperatura :) a dziwne bo jak zgaszę auto i włączę zapłon to wskazówka wskazuje więcej np jak 75 to 80 ale po jakiejś chwili :D ale po świętach zabieram się za wymianę termostatu
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez adziok09 » 3 sty 2013, o 21:01

Witajcie po raz kolejny
Dzisiaj zauważyłem że po trasie ok 30km na wskaźniku temperatury miałem maksymalnie 80 stopni waż dolny chłodnicy zimny tak więc to nie termostat, czytałem już w internecie że może być to czujnik temperatury płynu chłodzącego ale czy na pewno? Może jest to wina zegarów?
A jeśli to czujnik to jaki najlepiej kupić? obecnie mam zamontowany ELTH

I czy jest różnica miedzy 80 stopni a 90 bo obroty przy 80 stopniach a nawet wcześniej spadają do ok 800 rpm. Ma to jakiś wpływ na spalanie?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez trollu » 3 sty 2013, o 21:13

najlepiej sprawdzić chyba VAGiem, będziesz wiedział czy odczyt jest taki sam jak wskazanie zegara co mogłoby wskazywać na czujnik czy zegary przekłamują. co do spalania to przy 80st silnik jest już ciepły i pracuje normalnie co nie zmienia faktu że lepiej coś zaradzić ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez adziok09 » 3 sty 2013, o 21:47

a czy jak mam elm 327 to wystarczy kupić tylko przejściówkę na obd I bo mam dwa małe złącza pod tymi kwadracikami nad popielniczka
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez palio » 3 sty 2013, o 21:48

Tak wystarczy kupić przejściówkę.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 3 sty 2013, o 22:15

Już kupiłem i przejściówkę i czujnik (oryginalny) zobaczymy co to da. Jak wymienię to dam znać
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez fox » 8 sty 2013, o 22:02

Witam.
Podłącze się pod temat. W obecnych temperaturach silnik nagrzewa mi się do 90 st dopiero po przejechaniu kilkunastu (ok.15-18) km. W czasie piłowania pod górę podnosi się temp na ok 95-96 st, natomiast w czasie zjeżdżania z góry temp spada nawet do ok. 73 st C.
Czy może to być wina termostatu? Dodam jeszcze, że staram się jeździć oszczędnie, nie piłować samochodu.
Natomiast sen z powiek spędza mi spalanie auta. Codziennie jeżdżę do pracy ok 5 km w jedną stronę, silnik się nawet nie zagrzeje chociaż ciepłe powietrze leci z nawiewu. w takich warunkach potrafi mi spalić nawet 20l/100km!!!
Natomiast w trasie przy spokojnej jeździe pali ok 7l/100km.
Czy przyczyna może być ten termostat?? Jeżeli wymienię termostat to czy te objawy ustąpią, czy przyczyny muszę szukać w innym miejscu?
Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
fox
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:40
Lokalizacja: RSA

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości