Spalanie- zima

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Spalanie- zima

Postprzez adziok09 » 21 gru 2012, o 10:52

Witam

Zatankowałem ostatnio golfa na ful tzn. że aż było trochę paliwa na tej klapce we wlewie. Po przejechaniu 110 km do tankowałem go i weszło mi 9.4 litra czyli na 100km spalił ok 8,5 L . Dodam że silnik to 1.4.
I stąd moje pytanie,
1.czy to nie za wysoki wynik, biorąc pod uwagę że do pracy mam 7.5km 75% to prosta trasa (maksymalnie jechałem 70km/h i jak najmniej gazu), tylko że te 25% to miasto światła itp.
2. Co ile wymieniać świece bo mam na nich mało przejechane może z 15tyś ale dawno je wymieniałem, a jak świece to czy wymieniać też kable bo spotkałem się z taką opinią że jeżeli kable nie mają przebicia to nie trzeba ich wymieniać...
3. Mam wymieniony termostat oryg. wahler i podczas jazdy tą prostą (jak najmniej gazu) silnik się oziębia np. z 80 stopni co stoje na światłach podczas jazdy prostą robi się 75
Dodam że jeżdze z wyłączonym ogrzewaniem....
4. I jakie są reguły na jazde 1.4 np. ruszam dużo gazu 2500 rpm/min i dwójka wiecej gazu i trójka itp.... czy wolno ruszam 2500rmp/min dwójka mało gazu itp , dłużej znaczy oszczędniej?
5. I przy jakich obrotach silnik podaje dawkę paliwa żeby nie zgasł tzn. jakie utrzymywać obroty min. żeby nie okazały się anty oszczedne?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Spalanie- zima

 

Postprzez trollu » 21 gru 2012, o 14:14

adziok09 napisał(a):1.czy to nie za wysoki wynik, biorąc pod uwagę że do pracy mam 7.5km 75% to prosta trasa (maksymalnie jechałem 70km/h i jak najmniej gazu), tylko że te 25% to miasto światła itp.

hmm raczej bez podejrzeń, 7.5km to dość mało, większość na zimnym silniku chociaż taki wynik to u mnie przy 2.0 bez problemu do osiągnięcia, ja bym od 1.4 oczekiwał przynajmniej 1-1.5 litra mniej
adziok09 napisał(a):2. Co ile wymieniać świece bo mam na nich mało przejechane może z 15tyś ale dawno je wymieniałem, a jak świece to czy wymieniać też kable bo spotkałem się z taką opinią że jeżeli kable nie mają przebicia to nie trzeba ich wymieniać...

różne opinie są, ja jestem zdania że lepiej częściej wymienić i mieć spokój. Świeca powoli się zużywa dlatego tego tak dobrze nie czuć ale jej sprawnośc spada, iskra jest gorsza i auto łapie muła. 15kkm wg mnie to już czas na zmianę ;-) co do kabli to jak nie są spękane, nie mają przebicia to mogą poczekać. najpierw świece
adziok09 napisał(a):3. Mam wymieniony termostat oryg. wahler i podczas jazdy tą prostą (jak najmniej gazu) silnik się oziębia np. z 80 stopni co stoje na światłach podczas jazdy prostą robi się 75
Dodam że jeżdze z wyłączonym ogrzewaniem....

mały silnik ale wg mnie nie jest ok. Często się zdarza że nowy termostat nie działa poprawnie, kiedyś ktoś opisał sytuację, że kupił z 5 termostatów, umówił się że 4 odda jak je sprawdzi (czy nawet pracownicy sklepu to robili, nie pamiętam), garnek z termostatami i termometrem na gaz i kontrolował przy jakiej temp zaczną się otwierać. Na tych kilka sztuk dobry był 1 czy 2. Ja tez mam wahlera i jest spokój. Zakryj chłodnicę tekturą i zobacz czy coś się zmieniło, jak tak to wg mnie termostat do wymiany. Poza tym ori były Behry ;-)
adziok09 napisał(a):4. I jakie są reguły na jazde 1.4 np. ruszam dużo gazu 2500 rpm/min i dwójka wiecej gazu i trójka itp.... czy wolno ruszam 2500rmp/min dwójka mało gazu itp , dłużej znaczy oszczędniej?

Wciskasz 3/4 gazu, kręcisz do tych 2500/3000 i wyższy bieg. chodzi o to, żeby jak najszybciej dojść do założonej prędkości i jechać na jak najwyższym biegu - im większy dystans zrobisz z stałą prędkością na 5. tym lepiej
5. I przy jakich obrotach silnik podaje dawkę paliwa żeby nie zgasł tzn. jakie utrzymywać obroty min. żeby nie okazały się anty oszczedne?

u mnie mniej więcej przy 1600obr zaczyna podawać paliwo, najbardziej czuć to hamując silnikiem na 2biegu, jak wskazówka przystaje na ułamek sekundy poniżej 2k i czuć jak auto nie wytraca już tak prędkości
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 21 gru 2012, o 14:40

No cześć.

Trochę dużo Ci jara... patrząc przy jakich obrotach zmieniasz biegi to się nie dziwie... Zasada jest prosta w każdym silniku... Nawet w 1.4... aby szybciej się zakręcił musi więcej zjeść. ;-)

Moje 1.4 na 18 litrach Pb95 przejeżdża średnio 320 km. Ale zaznaczam iż jeżdżę spokojnie, zmieniam bieg średnio przy 2200 rpm. ;p Preferuje dziadkowy styl jazdy... :hyhy:

Co do tej temperatury to sugerowałby tak ja trollu piszę... wymianę termostatu... Przy obecnych temperaturach mam cieplutko w samochodzie po ok 5 - 6 km. Trafiłem na dobry egzemplarz termostatu bo też go wymieniałem..
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 21 gru 2012, o 14:48

Paweu_mk3 napisał(a):Trochę dużo Ci jara... patrząc przy jakich obrotach zmieniasz biegi to się nie dziwie... Zasada jest prosta w każdym silniku... Nawet w 1.4... aby szybciej się zakręcił musi więcej zjeść. ;-)

Moje 1.4 na 18 litrach Pb95 przejeżdża średnio 320 km. Ale zaznaczam iż jeżdżę spokojnie, zmieniam bieg średnio przy 2200 rpm. ;p Preferuje dziadkowy styl jazdy... :hyhy:

heh ja też nie butuję ale też nie zamulam, spalanie średnie ok 8L LPG przy 2.0 to chyba nie jest dużo a też silnik kręcę do 2500-3000. na 5 trzymam 2k z hakiem jadąc z pkt a do b. podstawa to hamowanie silnikiem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PabloSBT » 21 gru 2012, o 15:02

odpal samochód i zobacz czy ci się grzeje od razu na węże od chłodnicy najpierw silnik powinien osiągnąć temperaturę a później dopiero puścić obieg na chłodnice z twoich danych wynika że albo masz termostat z niską początkową temperaturą otwarcia np 80 stopni bo takie są też do tego silnika albo uszkodzony termostat :) zobacz też jakie masz zegary jeśli VDO z poczatku produkcji golfa to mogą przekłamywać:) u mnie pokazuje ok 80-85 stopni ale zawsze stale nie zależnie od tego ile jadę :) no chyba żę stoje w korku:) a co do spalania to masz w normie sprawdź ciśnienie w kołach :) mój 1.6 pali teraz 9-10 gazu w mieście a 7,5-8,5 w trasie :) tylko ja mam inną taktykę nie jeżdżę jak emeryt tylko zmieniam biegi do 3,5 obr i mocno wciskam gaz żeby jak najszybciej osiągnąć prędkość później 5 i staram się w miarę równo jechać :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez trollu » 21 gru 2012, o 15:22

PabloSBT napisał(a):tylko zmieniam biegi do 3,5 obr i mocno wciskam gaz żeby jak najszybciej osiągnąć prędkość później 5 i staram się w miarę równo jechać

jak ja tak jeżdżę to 3. wykręcam też do ok 3.5k i od razu 5 :lol: wtedy na 5. biegu obroty są ok 2k, w sam raz do jazdy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 21 gru 2012, o 15:39

trollu napisał(a):
PabloSBT napisał(a):tylko zmieniam biegi do 3,5 obr i mocno wciskam gaz żeby jak najszybciej osiągnąć prędkość później 5 i staram się w miarę równo jechać

jak ja tak jeżdżę to 3. wykręcam też do ok 3.5k i od razu 5 :lol: wtedy na 5. biegu obroty są ok 2k, w sam raz do jazdy

jak znajomo :lol:


wszystko to co piszecie cacy, ale ja tak samochodu zaraz po odpaleniu nie kręciłbym powyżej 2,5 tys żeby było "ekonomiczniej" jednak
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 21 gru 2012, o 16:01

po nocy i w mrozie to wiadomo ale do 2500k spokojnie idzie żwawo ruszyć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez adziok09 » 21 gru 2012, o 22:51

Witajcie

Dzieki za tak liczne odpowiedzi.
Ale sugerujecie dwie sprzeczne ze sobą techniki jazdy trollu ty stosujesz technika do 3000 rpm/min i jak najszybciej wyższy bieg a Paweu_mk3 stosuje technikę zmiany biegu już przy 2200 rpm/min moim zdaniem to trochę za szybko co może przekładać sie na to że komputer podaje większą dawkę żeby utrzymać obroty.
Termostat jest na pewno ok bo jak stoję na światłach to wskazóweczka szybko idzie w górę to przepisowych 90 oczywiście nie zdąży ale tak o ok. 10 stopni to daje rade.
Zastanawiam się tylko czy zima to dobry okres do drobnych remontów?
Jeśli tak a myślę że nie ma to różnicy to jakiej firmy świece wybrać czytałem że tylko NGK ale naprawdę robi to jakąś różnice? Jak narazie na allegro do mk3 1.4 najtańszy komplet to 70zł z przesyłką.
Filtr powietrza wymieniłem
A czy wymiana filtra paliwa coś da?
A jeszcze dodam że jak jest tak ok. -6 w nocy to rano nie obejdzie się bez zapalenia z gazem... to normalne?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 21 gru 2012, o 23:02

adziok09 napisał(a):zmiany biegu już przy 2200 rpm/min moim zdaniem to trochę za szybko co może przekładać sie na to że komputer podaje większą dawkę żeby utrzymać obroty.


jeżdżę tak od czasu założenia gwintu i uzyskuje w lecie spalanie na poziomie 6.5 litra więc nie wiem czy to taka nieoszczędna technika...

adziok09 napisał(a):Termostat jest na pewno ok bo jak stoję na światłach to wskazóweczka szybko idzie w górę to przepisowych 90 oczywiście nie zdąży ale tak o ok. 10 stopni to daje rade.


Sprawdź jednak ten termostat mówię Ci. Kumpel w audi a6 miał tak że podczas jazdy na liczniku miał 60'C jak stanął to podwyższała się temperatura do tych 70"C wszyscy stawiali czujnik G62... Rozebrał króciec wymienił termostat i co ... silnik dogrzewa się tak jak trzeba...

Leci Ci ciepłe powietrze z nawiewów czy letnie?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Emiczka » 21 gru 2012, o 23:07

Jak dla mnie nie ma co oszczędzać przy świecach lepiej kupić sprawdzonej firmy i mieć spokój niż tańszej i nie wiadomo jakie tak naprawdę.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez adziok09 » 21 gru 2012, o 23:22

z nawiewu to jak włączę ogrzewanie to ,,ogień" leci chociaż nie ma jeszcze 90stopni, tam myślałem żeby zasłonić jakimś kartonem albo kawałkiem plastiku atrapę bo mi to wygląda na to jakby się chłodził silnik przez wiatr..., bo przez to że go nie cisnę to nie wytwarza on takiej energii jakbym go na przykład przeciągła to 5000 rpm/min
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 70 gości