adziok09 napisał(a):1.czy to nie za wysoki wynik, biorąc pod uwagę że do pracy mam 7.5km 75% to prosta trasa (maksymalnie jechałem 70km/h i jak najmniej gazu), tylko że te 25% to miasto światła itp.
hmm raczej bez podejrzeń, 7.5km to dość mało, większość na zimnym silniku chociaż taki wynik to u mnie przy 2.0 bez problemu do osiągnięcia, ja bym od 1.4 oczekiwał przynajmniej 1-1.5 litra mniej
adziok09 napisał(a):2. Co ile wymieniać świece bo mam na nich mało przejechane może z 15tyś ale dawno je wymieniałem, a jak świece to czy wymieniać też kable bo spotkałem się z taką opinią że jeżeli kable nie mają przebicia to nie trzeba ich wymieniać...
różne opinie są, ja jestem zdania że lepiej częściej wymienić i mieć spokój. Świeca powoli się zużywa dlatego tego tak dobrze nie czuć ale jej sprawnośc spada, iskra jest gorsza i auto łapie muła. 15kkm wg mnie to już czas na zmianę
co do kabli to jak nie są spękane, nie mają przebicia to mogą poczekać. najpierw świece
adziok09 napisał(a):3. Mam wymieniony termostat oryg. wahler i podczas jazdy tą prostą (jak najmniej gazu) silnik się oziębia np. z 80 stopni co stoje na światłach podczas jazdy prostą robi się 75
Dodam że jeżdze z wyłączonym ogrzewaniem....
mały silnik ale wg mnie nie jest ok. Często się zdarza że nowy termostat nie działa poprawnie, kiedyś ktoś opisał sytuację, że kupił z 5 termostatów, umówił się że 4 odda jak je sprawdzi (czy nawet pracownicy sklepu to robili, nie pamiętam), garnek z termostatami i termometrem na gaz i kontrolował przy jakiej temp zaczną się otwierać. Na tych kilka sztuk dobry był 1 czy 2. Ja tez mam wahlera i jest spokój. Zakryj chłodnicę tekturą i zobacz czy coś się zmieniło, jak tak to wg mnie termostat do wymiany. Poza tym ori były Behry
adziok09 napisał(a):4. I jakie są reguły na jazde 1.4 np. ruszam dużo gazu 2500 rpm/min i dwójka wiecej gazu i trójka itp.... czy wolno ruszam 2500rmp/min dwójka mało gazu itp , dłużej znaczy oszczędniej?
Wciskasz 3/4 gazu, kręcisz do tych 2500/3000 i wyższy bieg. chodzi o to, żeby jak najszybciej dojść do założonej prędkości i jechać na jak najwyższym biegu - im większy dystans zrobisz z stałą prędkością na 5. tym lepiej
5. I przy jakich obrotach silnik podaje dawkę paliwa żeby nie zgasł tzn. jakie utrzymywać obroty min. żeby nie okazały się anty oszczedne?
u mnie mniej więcej przy 1600obr zaczyna podawać paliwo, najbardziej czuć to hamując silnikiem na 2biegu, jak wskazówka przystaje na ułamek sekundy poniżej 2k i czuć jak auto nie wytraca już tak prędkości
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.