Sportowy filtr powietrza i jego sens...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Sportowy filtr powietrza i jego sens...

Postprzez matthewm » 25 gru 2009, o 20:49

Witam. Mam pytanko. Czy sportowy stożkowy filtr powietrza razem z dolotem faktycznie poprawia w jakikolwiek sposób prace silnika i jego osiągi?? Jaki jest sens jego montażu?? Mam silnik 1.8 i zastanawiam się czy po zastosowaniu tej formy najprostszego mechanicznego tuningu odczuje jakieś ofekty?? :-|
matthewm
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 3 maja 2009, o 09:35
Lokalizacja: Gliwice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Sportowy filtr powietrza i jego sens...

 

Postprzez PabloSBT » 25 gru 2009, o 21:05

Stożkowe filtry powietrza dają efekty tylko w samochodach wyścigowych jak sie do serii wstawi stożek to sie nic nie dostanie mocy tylko troche sie zmieni dźwięk silnika. Musiał byś zrobić chip i dopiero zamontować filtr stożkowy to moze ze 5 KM ci przybędzie :) a ponadto źle zamontowany filter stożkowy może obniżyć moc silnika
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Snejk18 » 25 gru 2009, o 21:18

Czytałem kiedyś w jakimś czasopiśmie (chyba to był Maxi Tuning), że podobno, stożek z własną puszką (czyli zamknięty) i z dobrze doprowadzonym dolotem potrafi dodać, sam z siebie, około 4-6 km (podobno potwierdzone to było badaniami na hamowni). Poszukam tego artykułu i spróbuje tu wrzucić. Jest tylko taki mały szkopuł, jeżeli to jest jedyna rzecz którą będziesz robił, to nie ma to trochę sensu. Dodatkowych 5 km po prostu nie odczujesz...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez gluszek » 25 gru 2009, o 22:59

tak jak koledzy piszą, sam stożek będzie tylko co najwyżej wyglądał i może trochę mruczał... O przyroście mocy itd nie ma mowy.
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez v1rooz » 26 gru 2009, o 00:02

posiadam stozek, daje on lepsze brzmienie silnika (tzn tez mam wydech od TDi wrzucony) silnik 1,8Gt ABS
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez SotoM » 26 gru 2009, o 11:22

z tym ze ten filtr musi byc zamontowany w takim miejscu aby dostawał jak najwiecej zimnego powietrza. wiekszośc ludzi montujue go w komorze silnika...
kiedyś jak miałem civica to stożek zamontowałem za zderzakiem wyprowadzając rurę do kolektora ssącego.mrucze fajnie mruczało ale jesli chodzi o poczucie na plecach to.... :-| raczej nic nie poczujesz.
ale praca silnika bedzie lepsza bo bedzie dostawał troswzke wieksza dawke zimnego powietrza-a zimne powietrze jest gestę->gęste lepiej sie spala->lepsze spalanie wieksza moc...
ja teraz mam TDI ale też mysle nad zapodaniem mu wkładu filtra z K&N...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Sivy » 26 gru 2009, o 12:41

Wkladanie stozka bez dobrze policzonego dolotu mija sie z celem.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Lampo » 26 gru 2009, o 12:50

SotoM, potwierdzam twoja opinie
stożek da dźwięk ale mocy ...
Ja osobiście mam zamiar założyć tylko wkładkę filtra powietrza aby ciut lepiej dotlenic silnik i tyle :)
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darkmen21 » 30 gru 2009, o 14:59

Lampo napisał(a):SotoM, potwierdzam twoja opinie
stożek da dźwięk ale mocy ...


W pełni się zagdzam, miałem w poprzednim golfe 1.8 AAM 75 kucy stożek i przerabiany wydech,bez kata i dedykowany tlumik i co??nic, tylgko głosno, na dlugie trasy możana oszalec jedynie. A kwestia dodania 5-6 koni jesli nawet-ma to sens??nie sadze, ponieważ 15 letnie auto nawet juz nie ma fabrycznych 75 tylko ok.60. :zalamany:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez v1rooz » 30 gru 2009, o 15:25

darkmen21 napisał(a): 15 letnie auto nawet juz nie ma fabrycznych 75 tylko ok.60. :zalamany:


tu sie troche nie zgodze ;)

nie kazde.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez matthewm » 30 gru 2009, o 16:17

no dobrze ale jakby nie bylo jest to jakis poczatek czegos... mam zamiar dac filtr, dolot, sportowy wydech... splanowana głowice jak narazie mam haha :lol: potem moze cos jeszcze sie uda zakupic ciekawego zeby ten silnik dal z siebie max...
matthewm
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 3 maja 2009, o 09:35
Lokalizacja: Gliwice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sivy » 30 gru 2009, o 16:33

v1rooz napisał(a):
darkmen21 napisał(a): 15 letnie auto nawet juz nie ma fabrycznych 75 tylko ok.60. :zalamany:


tu sie troche nie zgodze ;)

nie kazde.



Zgadza sie v1rooz, benzyniaki nie traca tak szybko swojej sprawnosci z uplywem czasu, zadbany motor z dobra kompresja potrafi trzymac fabryke.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Następna strona

- - - przeglad okresowy auta



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości