Sprzęgło się kończy ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Sprzęgło się kończy ?

Postprzez zmichu » 26 gru 2012, o 13:15

Ostatnio leciałem w trase. Po jakiś 80km pedał sprzęgła zrobił się miekki. Biegi wchodzą normalnie dopóki silnik nie osiągnie wysokiej temperatury. Sprzęgło Nadaje sie do wymiany ???

Druga sprawa to przycinający się gaz. Gdy puszczam gaz,czuję jak pedał gazu pracuje góra dół a silnik trzyma obroty. Na co trzeba zwrócić uwagę ?
zmichu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:26
Lokalizacja: lubuskie

Sprzęgło się kończy ?

 

Postprzez trollu » 26 gru 2012, o 13:24

czyli póki silnik zimny to sprzęgło normalnie pracuje? jak jest ciepły to co się dzieje? Ślizga się, wysoko bierze? Może uszczelniacz poszedł i olej się leje na tarcze
Codo gazu to może przepustnica się przycina. musiałbyś się do niej dobrać, wyczyścić, powinno pomóc. Po czyszczeniu powinno się zrobić adaptację przepustnicy ale po kilkunastu/ kilkudziesięciu km sama powinna się też ustawić.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mariusz325 » 26 gru 2012, o 13:35

trollu napisał(a):czyli póki silnik zimny to sprzęgło normalnie pracuje? jak jest ciepły to co się dzieje? Ślizga się, wysoko bierze? Może uszczelniacz poszedł i olej się leje na tarcze
Codo gazu to może przepustnica się przycina. musiałbyś się do niej dobrać, wyczyścić, powinno pomóc. Po czyszczeniu powinno się zrobić adaptację przepustnicy ale po kilkunastu/ kilkudziesięciu km sama powinna się też ustawić.

Powiem ci szczerze że jakoś nie chce mi sie wierzyć żeby tarcza była z oleju.Nie po to simering na wale jest za kołem zamachowym żeby leciało na tarcze,mało tego żeby tarcza była mokra to byś musiał chyba kiblem poleć.Mi wydaje sie że tarcza może sie już konczyć.

zmichu a jak ci pedał birze nisko od ziemi czy od góry np. od połowy?
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez zmichu » 26 gru 2012, o 13:42

Sprzęgło wcześniej jak i teraz bierze od połowy.
Jak silnik sie nagrzeje biegi zaczynają inaczej wchodzić
zmichu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:26
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez trollu » 26 gru 2012, o 13:43

ja tylko przypuszczam ;-) dziwne jest to że na zimnym jest ok a na ciepłym coś szwankuje

a może to od skrzyni takie odczucie? olej się nagrzewa i staje się bardziej płynny to i biegi inaczej wchodzą? i co rozumiesz przez to że inaczej wchodzą biegi? na ciepłym oleju skrzynia powinna lepiej pracować, lewarek powinien lżej chodzić i biegi czysto wchodzić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez zmichu » 26 gru 2012, o 13:50

Wcześniej jak robiłem dłuższe trasy było ok.
Na zimnym biegi normalnie poźniej tak jakby sie przycinały przed samym wrzuceniu.
Chyba bede zmuszony pojechać na kanał :D
zmichu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:26
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez mariusz325 » 26 gru 2012, o 13:57

trollu, możliwe że nie ma teperatury jeszcze i może dlatego działa normalnie ;-) zmichu, jak od połowy to tarcza już sie konczy.
I to by wyjaśniało ,bo jak masz skrzynie w porządku to tak jak ci napisał trollu biegi chciały by dobrze wchodzić ale sprzęgło dobrze nie wy sprzęgla i tarcza już jest cienka.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 26 gru 2012, o 15:01

jak dla mnie to coś ze skrzynią bo czy zimno czy ciepło to sprzęgłu nie bardzo robi różnicę a olej w skrzyni to już inna sprawa.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez antonio » 27 gru 2012, o 15:50

od słuchania tych pierdoł to aż głowa boli ile musiało by się lać tego oleju na tą tarcze chyba litrami :idea:kolega niech sprawdzi tarcze u mnie była taka sama zabawa tarcza do wymiany ale okazało się ze docisk też więc lepiej zrobic raz a dobrze czyli komplet,niż rozbierać za miesiąc lub zaraz bo sprzęgło będzie miało drgania.
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez Paweu » 27 gru 2012, o 15:55

true.u mnie to samo... jak się rozgrzeje to potrafi się ślizgać.. komplet wymienić i spokój. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez antonio » 27 gru 2012, o 16:08

obsłuchałem się o wymianach jak to komus szkoda było kasy i zrobił aby jak najtaniej ;-) więc wyszło mu jeszcze drożej bo zaraz rozbierali 2 raz :lol: nie twierdze bo może wymienisz samą tarczę i też będzie git ale mi expert od mechaniki powiedział ze komplet jest pewny wtedy raz dobrze i sprzęgło masz z głowy.najlepiej to na lewar rozkręcic i zobaczyc stan tarczy i docisku ewentualnie wymiana.

[ Dodano: 2012-12-27, 15:15 ]
wczoraj moje redełko poszło na mazury do mechaniora mamy brat jest dobrym mechanikem,zapalił samochód wcisnoł hamulec właczył 1 bied zastanawiałem sie po co to robi,po chwili osądził docisk!!!zdechł tarcza nie slizgała ale swieżoscią nie pachnie też,wypowiem się wiecej jak już odbiore samochód :-)
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez k-m-r1 » 27 gru 2012, o 17:01

Jak zmienia to całosc

ja na przykłądzie zawieszenia mam spokuj

posłuchałem i zmieniając amory zmieniłem gumy w macpersonie i górne mocoranie z łozyskiem w akroseri nowe bałwanki osłony koncówki nowe

tak kosztowało to mnie kilka dni roboty i pareset zł
ale teraz mam spokuj i smigam

włąsnie zrobiłem 1 dnia polska holandia 1000 km i wczoraj powrót 1000 km

już wiem że szykuje sie kolejna zmiana prawdopodobnie przeguby od kierowcy bedzie do zmiany bo prz 120 i lekkim skrecie słchac jak wyje a przy 11 nie

wienc zmienie oba przebuby

i do wymiany mam też tarcze go szarpie jak zmienie bieg i puszczam pedła
pomimo że bierze od góry pedał

koszty?
kompletne sprzegło 250 zł
przeguby 2x 60 zł
plus przesyłki i robione za jednym razem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości