Sprzęgło wysoko bierze.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Sprzęgło wysoko bierze.

Postprzez marcin97 » 24 cze 2014, o 11:53

Witam wszystkich ;-)

Czytałem sporo wątków na ten temat i postanowiłem założyć nowy, bo ile wątków tyle rozwiązań, nie wiadomo kogo słuchać. :-P Więc, sprzędło w moim golfie brało przy samym końcu, pogrzebałem coś przy lince która jest samoregulacyjna i niewiele da się zrobić ale mi się udało i sprzęgło brało trochę niżej, ale to nie jest jeszcze to, w dodatku pedał sprzęgła jest luźny. I teraz pytanie co zrobić żeby sprzęgło brało normalnie jak w każdym samochodzie, może wymiana linki pomoże, czytałem też że ktoś rozbierał tą linkę i po rozebraniu sprzęgło brało normalnie. Pomóżcie bo ciężko się jeździ z takim sprzęgłem, a już o zerwaniu na asfalcie to nie ma mowy.
Avatar użytkownika
marcin97
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 19:37
Lokalizacja: Wiśniewo

Sprzęgło wysoko bierze.

 

Postprzez k-m-r1 » 24 cze 2014, o 17:00

sprzegło sie kończy?

zamiast rozbierac siad i depnij energicznie z 6 razy na pedał raz po razie

powinno brac na dole

jak bierze do góry to jest oki
na nowym komplecie lukasa brało na samej górze :D

po 1000 km ułorzyło sie

rozbieranie linki nic nie da tam jest spreżyna i ustawia sie ona do oporu jakie wywiera sprzegło tarcza dlatego łąpie w jednym miejscu nawet jak sprzezgło sie konczy


na poczatek sprawdzic czy bedzie brało na dole powinno wrucic do swojej bazowej pozycji

jesli nie to wymiana linki w ostatecznosci zaglądasz do kosza sprzegłowego

chyba że satysfakcjonujące bedzie linka bez samoregulatora
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez marcin97 » 24 cze 2014, o 20:57

Nic nie dało. Kiedyś spadła mi linka sprzęgła bo wyrobiła się taka zawleczka przy skrzyni, jak założyłem nową zawleczkę to coś się zrobiło że bez wciskania sprzęgła wchodziły biegi tak jak by sprzęgło było wciśnięte. Pogrzebałem przy lince i zmieniłem naprężenie sprężyny, tak jak jest na zdjęciu. Łapie niżej ale jeszcze nie tak jak powinno być. Tej gumowej harmonijki nie ma bo sparciała i się pokruszyła.

Obrazek
Avatar użytkownika
marcin97
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 19:37
Lokalizacja: Wiśniewo

Postprzez edward_k » 24 cze 2014, o 21:37

to ten plastik ma być tak zapięty ? u mnie lata gdzieś tam luźno, sprzęgło faktycznie bierze wyżej niż w innych samochodach ale bez tragedii, w firmowej skodzie fabi bierze podobnie wysoko jak w moim golfie więc stwierdzam że tak ma po prostu być
Avatar użytkownika
edward_k
VIP
 
Posty: 680
Dołączył(a): 27 maja 2013, o 11:02
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radi » 24 cze 2014, o 21:58

Z tego co mi wiadomo to białe nie powinno być zapięte. Ułatwia to tylko montaż potem po prostu się to wywala.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin97 » 25 cze 2014, o 00:56

Jak kupiłem Golfa to odkąd pamiętam to białe było zapięte tylko na tych ostatnich oczkach. Ale skoro mówicie że to powinno być całkiem odpięte, to jutro tak zrobię i zobaczę co się będzie działo. Jak sprawdzę to napiszę co i jak.

[ Dodano: 2014-06-25, 12:03 ]
Po odpięciu tego tego białego sprzęgło bierze na samej górze, jak jest zapięte tak jak na zdjęciu, łapie niżej mniej więcej od połowy. A czy ewentualnie wymiana linki pomoże w rozwiązaniu problemu ?
Avatar użytkownika
marcin97
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 19:37
Lokalizacja: Wiśniewo

Postprzez k-m-r1 » 25 cze 2014, o 19:36

to ma byc zdjete !! jest tylko do zmontowania potrzebne

linke masz do wymiana brak osłony gumowej możę coś wpaść i nie bedzie działąc jak powinno

to jest mechanizm który sie wyrabia jak wszystko inne i czasem wymieniamy na nowy

poszukaj na szrocie może za 10 złwyrwiesz elpszy egzemplaż
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez marcin97 » 25 cze 2014, o 21:19

k-m-r1, Ok postaram się jak najszybciej to zrobić. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
marcin97
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 19:37
Lokalizacja: Wiśniewo

Postprzez 4thelement » 27 cze 2014, o 15:07

no właśnie mam u siebie ten sam problem od zakupu czyli prawie roku czasu. Podejrzewam że ktoś kiedyś wymieniał sprzęgło i dał ciała z regulacją linki
Jeden z mechaników stwierdził że kończy się sprzęgło - ale wtedy by brał na samym dole bo linka byłaby za krótka, zatem domyślam się że w chwili obecnej linka jest za długa. Grzebałem przy regulatorze dziś ale nie ma jak pociągnąć aby zwolnić ten napinacz i skrócić linkę.
Może ktoś z was przerabiał temat odblokowania regulatora w celu regulacji bo u mnie ani deptanie sprzęgła ani gwałtowne jego puszczenie w niczym nie pomaga.
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

Postprzez pablomed » 27 cze 2014, o 17:29

4thelement, rozumiem że liczysz na cudowne uzdrowienie sprzęgła za pomocą wydłużenia linki ale niestety łudzisz się. Kiedy zacznie się ślizgać to je zmienisz i szkoda więcej o tym rozważać strata czasu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 27 cze 2014, o 20:32

jedna sprawa to uszkodzony regulator gdzie sprzęgło puszcza/ łapie w nieprawidłowym miejscu

inny problem to pościć sprzęgło a auto nie rusza z piskiem
dochodzi do tego że silnik wyje a ruszamy bez pisku opon < nie myśli z polonezem Borewicza ruszającym z piskiem na piasku>

przypadek zle biorącego sprzęgła
linka z samo-regulatorem który wyrabia sie jak inne czesci mechaniczne
wymienić na nowy komplet

jeśli jest problem z piskiem na suchej nawierzchni to pozostaje zmiana sprzęgła + docisk czytaj cały komplet Luk lub sasch w ładnym kartoniku pozawijane


cały komplet do 1.4 / 1.6 to około 300- 320 zł

tarcza 250 zł sama tarcza więc nie warto dzielić kosztów

nowe czesci układają sie po 1000 km
w tym momencie sprzęgło łąpie tak wysoko jak w ciągnikach rolniczych :D

PS gdyby ktoś samodzielnie wymieniał odstąpię wałek do centrowania tarczy
ułatwia zmontowanie za 1 podejściem

wałek jest przetoczony na wymiar sprawdzony bo u siebie zrobiłem taką wymienię i dopiero z wałkiem trafiłem w tarcze pod słoneczkiem

ewentualnie da sie dorobic na inny potrzebny wymiar
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości