sruby na kole napedowym paska rozrzadu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

sruby na kole napedowym paska rozrzadu

Postprzez maciek25_83 » 8 lis 2008, o 15:27

Ma ktos moze pomysl jak odkrecic 4 sruby imbusowe na kole napedowym paska rozrzadu??
maciek25_83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2008, o 21:24
Lokalizacja: Lębork

sruby na kole napedowym paska rozrzadu

 

Postprzez KristoF » 8 lis 2008, o 19:25

Koło pasowe zebate od wału rozrządu trzyma sie na klinie i jednej śrubie podobnie jak dolne.Ale tobie chodzi o koło pasowe wału korbowego od paska klinowego chyba.To sie trzyma na 4 śrubach imbusowych.
Więc musisz czymś zablokować wał korbowy żeby sie nie obracał przy odkręcaniu. Później bierzesz młotek i klepiesz po śrubach żeby ja troche "ruszyć" drganiami, tylko nie za mocno zebyś otworów niw zaklepał.
Następnie bierzesz klucz i odkręcasz.Sugeruje klucz grzechotke i końcówke imbusową.Możesz tez spryskac śruby jakimś odrdzewiaczem.Uważaj żeby ich nie ukręcić bo będzie kaplica :-(

[ Dodano: 2008-11-08, 18:26 ]
tak myślę że sie przymierzasz do wymiany rozrządu...zgadza się?
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez maciek25_83 » 9 lis 2008, o 11:29

tak, masz racje musze dostac sie do rozrzadu, i uszczelnic pompe wody;) a jak zablokowac wal??
maciek25_83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2008, o 21:24
Lokalizacja: Lębork

Postprzez pablomed » 9 lis 2008, o 13:49

do tych śrób- wystarczy wrzucić piątkę ale auto musi stać na kołach. Ale praktycznie wystarczy szarpnąć szybkim i krótkim ruchem za klucz - puści. Końcówka imbusowa musi być w dobrym stanie, nie wyrobiona, bo można te śróby zniszczyć i bieda.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemo » 9 lis 2008, o 15:01

maciek25_83 jeszcze jest jeden sposob jesli ci sie obrocił klucz szeciokatny w tych srubach to kupujesz sobie torxa M40 lub M45 dokładnie juz nie pamietam i go nabijasz w srube i powinno pujc bez problemu a potem takie sruby sobie kupisz bez problemu tam sa sruby 6 a najlepiej to kluczem pneumatycznym tylko nie kazdy taki posiada :-/ tak jak pisze kup sobie torxa tylko nie wygietego tylko na grzechotke na 1/2 cala w sklepie bedzie wiedział o co codzi a ten torx jest na kluczyk 10 jak tak zrobisz to napewno odkrecisz powodzonka ;-)
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez KristoF » 9 lis 2008, o 18:48

racja. torx 40 za mały ale 45 wystarczy.Wał można zablokować kluczem 19 opartym na podłużnicy.U mnie sie tak udało :-) dostęp przy kołach opartycha na podłożu jest bardzo nie wygodny, no chyba że dysponujesz kanałem
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez maciek25_83 » 9 lis 2008, o 22:58

Jutro bede probowal odkrecic, dam znac czy sie udalo:)
maciek25_83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2008, o 21:24
Lokalizacja: Lębork

Postprzez SotoM » 10 lis 2008, o 00:30

jak dla mnie najlepiej sie odkręca torxem ale 8ka 12to katnym.lepiej wchodzi i bardziej sie zapiera o ścianki. potem mozesz wkręciś śruby 8mm na klucz 13mm i bedzie sobrze.osobiscie mam tak u sibie zrobione...tylko podocinałem sruby na wymiar jak stare... co do odkrecenia to dobrze by było jakbys miał pomagiera na chwilę. byś miał możliwość duzym srubokrętem zablokowąc koło zamochowe od góry na skrzyni przez otwór do kontroli znaczka OT.a nie 19tka przy kole i jak sie zesliznie to ci po papie da niedaj boze...i co bedzie jak 1nke wyplujesz.... :-P
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez maciek25_83 » 10 lis 2008, o 22:16

Odkrecilem, pomysl z torxami jak najbardziej trafny. Dziekuje wszystkim za pomoc
maciek25_83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2008, o 21:24
Lokalizacja: Lębork


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości