Sterownik silnika do wymiany???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Sterownik silnika do wymiany???

Postprzez zacny11 » 4 mar 2012, o 20:38

Witam. Może ktoś sie bedzie znał na tym bo nie mam pojęcia co moze mu być...

Obroty ciepłego silnika 1.6 AEE to 640. To trochę za mało bo gdy wrzucam na luz to swieci kontrolka oleju... Próbowałem wymienić przepustnice ale to dalej nic nie dało. Może to sterownik silnika? Proszę o poradę

Z góry dzięki
Avatar użytkownika
zacny11
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 26 cze 2011, o 17:05
Lokalizacja: Opole/Niemodlin

Sterownik silnika do wymiany???

 

Postprzez rafal9119 » 4 mar 2012, o 21:02

prawdopodobnie tak. ale jest ale. bo np. u mnie to prawie wszystko wymienione. teraz jestem na etapie szukania sterownika . a czysciłeś może czujnik temp powietrza zasysanego?
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez zacny11 » 4 mar 2012, o 21:29

szczerze mówiąc to nie czyściłem. a napiszesz mi gdzie on sie znajduje to jutro go przeczyszcze
Avatar użytkownika
zacny11
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 26 cze 2011, o 17:05
Lokalizacja: Opole/Niemodlin

Postprzez rafal9119 » 4 mar 2012, o 21:37

czujnik powietrza zasysanego znajduje sie w kolektorze dolotowym z lewej strony jak stoisz przodem to silnika .

Czujnik temperatury powietrza


Funkcja:
czujnik ten znajduje się w układach zasysających silnika i rejestruje temperaturę powietrza. Zarejestrowana wartość wykorzystywana jest w systemie sterowania pracą silnika jako wielkość korygująca.

Możliwe przyczyny awarii:

* Wewnętrzne zwarcia
* Przerwy przewodów
* Zwarcie na przewodach
* Uszkodzenie mechaniczne
* Zabrudzona końcówka czujnika

Symptomami kłopotów mogą być:

* Problemy z rozruchem
* Zapisywanie kodu usterki
* Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
* Mniejsza moc silnika
* Zwiększone zużycie paliwa

Diagnostyka:

* Odczyt zapisu pamięci błędów
* Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika (pod kątem połączenia, pęknięcia i korozji)
* Pomiar rezystancji
_________________
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez michaal » 5 mar 2012, o 10:14

650 to obroty właściwe dla tego silnika. Co do zapalania się kontrolki to proponowałbym najpierw sprawdzić ciśnienie oleju a dopiero później brać się za coś innego, bo prawdopodobnie siada pompa oleju lub czujnik ciśnienia. Jak silnik pracuje właściwie, nie ma drżenia całym silnikiem, skoków obrotów to po co się w tym zajmować.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez zacny11 » 5 mar 2012, o 23:21

wyczysciłem czujnik powietrza zasysanego i dalej to samo. a powiedzcie mi czy spalanie oleju (bo mam pierscienie i tloki do wymiany) moze miec cos wspolnego z małym cisnieniem w silniku? na moje rozumienie: podczas spalania oleju nie wszystko w silniku jest dobrze szczelne=> dlatego spala olej i jest za male cisnienie=> dobrze nie smaruje> co za tym idzie swieci kontrolka smarowania po wrzuceniu na luz... jaki olej najlepiej lac do silnika?autko ma 15 lat na karku...mineralny.polsyntetyczny czy syntetyczny?
Avatar użytkownika
zacny11
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 26 cze 2011, o 17:05
Lokalizacja: Opole/Niemodlin

Postprzez pablomed » 5 mar 2012, o 23:29

nie wiem skąd masz info że tłoki sa do wymiany, jeśli tak to znaczy że silnik jest ogólnie do remontu, a luzy w silniku powstałe między dowolnymi smarowanymi elementami powodują spadek ciśnienia oleju. Tu niema co gdybac tylko zmierzyć ciśnienie oleju i potem rozważać czy remont się opłaca, bo pełny remont napewno nie, co najwyżej mały jakiś, czyli zmiana samych pierścieni ew. remont głowicy. Zobacz sobie ile kosztują nowe tłoki to zrozumiesz co mam na myśli. Niby zakup używanego silnika to jest jakieś tam ryzyko, ale koszt będzie dwa razy mniejszy niż pełny remont.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 6 mar 2012, o 01:41

jak ciśnienie świruje to mogą też panewki być wyjechane, pompa oleju.
olej dobiera się do stanu silnika a nie wieku auta. mój gofer 95r, nalatane przeszło 270kkm i leje półsyntetyk. odpuść pełny syntetyk
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości