Strasznie duzo bierze olej POMOCY

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Gumis1988 » 25 maja 2008, o 15:30

Mi wyciekał w małych ilościach i go wymieniłem... ja 3 tygodnie temu kupiłem 1l oleju którego juz nie mam bo wlałem do silnika... wiec strasznie duzo... smok ;D
Avatar użytkownika
Gumis1988
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 kwi 2008, o 11:40
Lokalizacja: Małkinia Górna

 

re

Postprzez przemo... » 25 maja 2008, o 17:13

Tak. Ja wymieniłem olej na castrol GTX 15w/40 i jest dobrze (co dziennie robię 120 km i nie bierze oleju). A co do gaśnięcia silnika to jestem na tym samym temacie co ty, tak samo się dzieje u mnie. Zamieściłem nowy temat na tym forum i czekam na odpowiedź. Ale myślę że to będzie wina katalizatora i sondy lambda. W tym tygodniu chyba założę strumiennicę i w nią wspawam sondę (sondę kupuję nową). Mi zmieliło 3 tłoki i wszystko poszło wydechem i stąd mi się wydaje że kat jest zapchany i gaśnie mi auto tak samo jak tobie.
przemo...
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez wazki21 » 26 maja 2008, o 20:38

Jeżeli ubywa Ci okolo 1L na mniej wiecej 1000 km to spróbuj zalać go mineralem jakimś, który ma minimalnie większą lepkość np. 15W/40, jeżeli to nie pomoże, to czeka Cię mały remoncik silnika albo ewentualnie zalanie go jeszcze jakimś fullsyntetykiem o parametrach 5W/50, 10W/50, 10W/60, powinno pomóc, ale oleje te są stosunkowo drogie, więc wybór należy do Ciebie...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez bemo24 » 26 maja 2008, o 21:03

Piszesz ze przy misce olejowej ci sie poci..wiec powiem ci ze ja tez tak miałem myslalem ze mi olej bierze a okazalo sie ze oszczelka mi torche padla i dziwne w tym ze palmy nie zostawial na parkingu.uszczelka + wymiana 60 zł i teraz jest ok...pozdrawiam
bemo24
 

Postprzez Gumis1988 » 26 maja 2008, o 23:09

Chyba wymienie uszczelke i wtedy zaleje olejem 15W40 mineralnym.bedzie to najlepsza kolejność :) Słuchajcie nie znam sie bardzo na mechanice... napisałem ze tez poci mi sie koło uszczelki pod głowica dokładnie to chodzi o to ze ten cały wyciek to jest chyba płyn chłodniczy i od wydobywa sie tak od góry rozrzadu....bo widac zaciek az od góry z klawiatury a nie z uczelki w dół.
Avatar użytkownika
Gumis1988
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 kwi 2008, o 11:40
Lokalizacja: Małkinia Górna

Postprzez farser » 27 maja 2008, o 06:11

Ja tez myslalem ze mi sie poci przy misce olejowej a filtr oleju byl nie dokrecony i sie saczyl olej ^^ pozdrawiam
Na koniec zmiany, zimnej piany, mlodego ciala i zeby sie stara nie dowiedziala. 73
Avatar użytkownika
farser
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 20:03
Lokalizacja: mlawa

Postprzez Mario Mario » 30 maja 2008, o 07:24

Napisz dokladnie jak to się stalo, bo z twojej wypowiedzi wynika, ze jak go kupileś w tamtym roku i wymienileś olej, to co miesiąc dolewasz litr nowego. Musisz opisać dokladnie. Jezeli ilość branego oleju zwiększala się sukcesywnie, to moze być to wina uszczelniaczy. Jak piszesz to może twój golfik miec naśmigane okolo 300 t km i wtedy to normalne usczelniacze puszczaja olej do komory spalania, dymil za bardzo nie będzie jeżeli masz dobrze ustawiony cykl spalania. Wymiana usczelniaczy to nic skomplikowanego. Klucz nanometryczny (chyba tak się nazywa) pożyczalem od sasiada, taki klucz potrzbny jest do dokręcenia glowicy. Zdejmujesz glowice, dajesz do czyszczenia i planowania, wymieniasz uszczelniacze na zaworach, zakladasz glowice i po wszystkim. Ale majac rozebrany silnik warto zwrócić uwagę na cylindry, które powiedzą ci w jakim stopniu mogą być zużyte pierscienie, zwróc uwage na walek i wszystkie inne elementy do których się dostaniesz. Aha zaznacz sobie rozrząd. Ja u siebie zaznaczylem, ale zakladajac pasek przeskoczylem o dwa ząbki. Samochód nie mial kopa, kręcilem zaplonem sam oczywiscie, ale pojechalem na lampę i gościu mi ustawil zaplon i sam przesunalem pasek i od razu rakieta. Takie sa skutki zlego zalożenia paska. Olej napewno masz zly. Do takiego silnika co najmniej 15 W.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gumis1988 » 31 maja 2008, o 17:41

Zakupujac samochód na wstepie wymieniłem Olej na MOBIL S 10W40 wymieniłem rozrzad i smiegałem sobie przez zime i dolałem dolewke co została mi po tych 5l i pod koniec marca zauwazyłem ze bardzo mi ubywa oleju wiec zakupiłem 1l na dolewke i dolałem do niego 700ml... mineło z 2 tygodnie i dolałem reszta z tego zakupionego litra. Zauwazylem ze z boku rozrzadu to jest powyzej uszczelki od głowicy wycieka mi płyn napewno to jest płyn chłodniczy. Strasznie sie jakoś zaczał pocić silnik. i rano gdy odpalam samochód tak jak by nie chodził na wszystkich garach i gdy wyjeżdzam na ulice 1..2...i wciskam sprzegło samochód potrafi mi sam zgasnac porpstu spadaja mu obroty aż zgasnie.
Avatar użytkownika
Gumis1988
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 kwi 2008, o 11:40
Lokalizacja: Małkinia Górna

Postprzez Mario Mario » 1 cze 2008, o 07:43

Posluchaj się i zmień najpierw olej na 15W/40 i nie oczekuj od razu cudów, ale po tygodniu zauważysz, ze nie będzie ci isę tak silnik pocil i nie będzie tyle bral oleju.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez shooter13 » 1 cze 2008, o 13:14

"gumis" jak ci gasnie golfik to zmien mu przewody i swiece ,mialem podobny przypadek .odpalalem rano autko i bylo ok ale po przejechaniu kilkuset metrow dusil sie i gasl nie moglem go ponownie uruchomic .pojechalem do sklepu zostawilem pare pln i wszystko jest ok
shooter13
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 16:01
Lokalizacja: łódz

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości