przez Mario Mario » 30 maja 2008, o 07:24
Napisz dokladnie jak to się stalo, bo z twojej wypowiedzi wynika, ze jak go kupileś w tamtym roku i wymienileś olej, to co miesiąc dolewasz litr nowego. Musisz opisać dokladnie. Jezeli ilość branego oleju zwiększala się sukcesywnie, to moze być to wina uszczelniaczy. Jak piszesz to może twój golfik miec naśmigane okolo 300 t km i wtedy to normalne usczelniacze puszczaja olej do komory spalania, dymil za bardzo nie będzie jeżeli masz dobrze ustawiony cykl spalania. Wymiana usczelniaczy to nic skomplikowanego. Klucz nanometryczny (chyba tak się nazywa) pożyczalem od sasiada, taki klucz potrzbny jest do dokręcenia glowicy. Zdejmujesz glowice, dajesz do czyszczenia i planowania, wymieniasz uszczelniacze na zaworach, zakladasz glowice i po wszystkim. Ale majac rozebrany silnik warto zwrócić uwagę na cylindry, które powiedzą ci w jakim stopniu mogą być zużyte pierscienie, zwróc uwage na walek i wszystkie inne elementy do których się dostaniesz. Aha zaznacz sobie rozrząd. Ja u siebie zaznaczylem, ale zakladajac pasek przeskoczylem o dwa ząbki. Samochód nie mial kopa, kręcilem zaplonem sam oczywiscie, ale pojechalem na lampę i gościu mi ustawil zaplon i sam przesunalem pasek i od razu rakieta. Takie sa skutki zlego zalożenia paska. Olej napewno masz zly. Do takiego silnika co najmniej 15 W.