Stukania w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Stukania w silniku

Postprzez $kubi » 7 maja 2009, o 19:26

W niedzielę po odpaleniu w silniku coś zaczęło stukać :-( okazało się że rozrząd przestawił się o 1 ząbek :/ znajomy który rozbierał silnik przypuszcza że być może coś wpadło pomiędzy tłoki i je pokrzywiło :cry: i z tond ten stukot
Co o tym sądzicie? i co teraz zrobić, ponoć nowy tłok do tego silnika to z 350zł :shock:

Właśnie dostałem od znajomego info że jest do wzięcia silnik 2.0 8V GTI z osprzętem i skrzynią za 1000zł. Silnik z rozbiórki anglika. Co myślicie? Wiela więcej by to paliło niż obecny 1.6 101 koni?
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Stukania w silniku

 

Postprzez KristoF » 7 maja 2009, o 21:26

tylko ciekawe co mogło wpaść pomiędzy te tłoki.Kawałek zaworu?? ustawiłes rozrząd tak jak powinien być ??
czy równo pracuje ?
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez $kubi » 7 maja 2009, o 21:37

nie mam pojęcia, wiem tyle ile znajomy powiedział mi przez telefon a trochę przerywało :/ . Jutro pojadę zaglądnąć to pogadam z nim na spokojnie. W każdym razie mówił że coś nie tak jest z tłokiem 3 i 4 mówił że są "zjechane" jakby ktoś je z góry sprał. Ale mówił coś że zawory są całe? i że wziął głowice do splanowania ale jej nie oddał bo nie ma sensu bo naprawa wyjdzie tyle co cały silnik. Rozmowa była chaotyczna bo ciągłe przerwy wymuszały prośbę powtórzenia i się tak to wszystko mieszało.
Jutro wieczorem będę po rozmowie z nim to jakoś ogarnę te informacje :)
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez KristoF » 7 maja 2009, o 21:48

nawet jeśli zaworysa całe to niewiadomo czy nie są pokrzywione.Przerabiałem juz to w BMW e30 wydawało sie ze jeden zawór jest skrzywiony ale okazało sie ze 3 trzeba było wymieniać.W kazdym razie i tak całą głowice trzeba było robić.Skrzywione zawory nie dość że stukają to do tego silnik pracuje nierówno.
Co do tłoków to w tej becie nie były zmieniane z tego co wiem.Jeździ do dzisiaj.
Montaż silnika 2E czy ABF moze pociągnąc za sobą potrzebe wymiany zawiasu z przodu(prawdopodobnie, nie jestem pewien) bo to jest cięższy silnik od 1,6.Pozatym dochodzi kwestia formalna-> kwota ubezpieczenia itp...ja bym szukał takiego silnika jak jest...albo zrobił ten, po remoncie bedzie na wieki :-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez $kubi » 9 maja 2009, o 09:02

sprawa wygląda następująco. W kolektorze ssącym są takie blaszki którymi porusza mechanizm zaznaczony na foto
Obrazek
Każda z blaszek była przykręcona 2 śrubkami a ta nad 4 tłokiem 1 :zdziwko: . Do tego w kolektorze pełno opiłków i małych sprasowanych kawałków metalu. Wniosek taki że śrubka wpadła pod 4 tłok, przemieliło ją trochę i jakoś musiało cofnąć ją do kolektora i wpadła pod 3 tłok :/ w efekcie tłoki od góry mają ślady miażdżenia
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości