Stukanie w silniku ? 1.4 60 km

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Stukanie w silniku ? 1.4 60 km

Postprzez oldsoul » 6 lis 2011, o 19:31

Witam, mój problem już opisywałem na forum, jednak nie został rozwiązany.
Mianowicie coś właśnie stuka mi w silniku, wymienione zostały popychacze zaworów i owe stukanie nadal nie ustąpiło. Najbardziej jest słyszalne na niskich obrotach. Cyka sobie proporcjonalnie do obrotów silnika. I jak już dobry tysiąc a może nawet i dwa tysiące kilometrów. Popychacze były wymienione kilka dni temu i to na pewno nie są one, przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworowe jednak to nie ma związku raczej ze sprawą.
Dodam że nie zapala mi się kontrolna oleju, ciśnienie wydaje się być spoko jednak nie było sprawdzane.

Oczywiście w kręgu podejrzeń jest panewka, ale reszta objawów jakoś nie pasuje.
Jak pozbyć się problemu ? Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Stukanie w silniku ? 1.4 60 km

 

Postprzez Paweu » 6 lis 2011, o 21:57

a jesteś w stanie określić dokładniej skąd dociera to cykanie? w którym miejscu w silniku mniej wiecej?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez prezesik » 6 lis 2011, o 22:37

u mnie cykało - łańcuch napędu pompy był luźny, pukał o obudowę ( aluminiową pokrywę ). Wystarczyło tylko zdjąć koła pasowe, pokrywę, poluzować dwie śrubki i naciągnąć łańcuch ( jak wymieniłem na nowy - foto )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 6 lis 2011, o 22:40

mechanik twierdził że to panewka i koniec. Ale tylko na słuch, ja sie nie znam ale cykanie jest nie zbyt głośne i przejechałem już na tym na pewno 2 tysiące więc może panewka by już całkowicie padła, tym bardziej że kontrolka oleju żadnych błędów nie pokazywała.


@up Możesz określić jakiego rodzaju to było cykanie i przy jakich obrotach słyszalne ? I czy mogę sam to zrobić ( napiąć łańcuch ) i jak się do tego zabrać ?
Ostatnio edytowano 6 lis 2011, o 22:49 przez oldsoul, łącznie edytowano 1 raz
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 6 lis 2011, o 22:48

oldsoul napisał(a):@up Możesz określić jakiego rodzaju to było cykanie i przy jakich obrotach słyszalne ?
cały czas było słyszalne cykanie/stukanie. Stukanie zwiększało sie wraz z obrotami i słyszalne było od strony paska rozrządu.
Moja rada: weź kij od szczotki, zdejmij szczotkę, jeden koniec przyłóż do obudowy przy alternatorze ( foto ), drugi koniec do ucha - najlepszy sposób na sprawdzenie w którym miejscu stuka.

Oczywiście też tak jeździłem 2-3 tys.km, nic się nie działo, tylko stukało.

Moja druga rada - jak okaże się, że to luźny łańcuch napędu pompy to czasem nie kupuj nowego, tylko naciągnij stary. Ja założyłem nowy i teraz nie ma stukania tylko jest odgłos "turbiny" :zdziwko:

[ Dodano: 2011-11-06, 21:52 ]
oldsoul napisał(a):I czy mogę sam to zrobić ( napiąć łańcuch ) i jak się do tego zabrać ?
zdemontować pasek rozrządu, obudowy paska, zdjąć koło pasowe, odkręcić dolne koło zębate ( będzie ciężko ), odkręcić pokrywę ( widoczną na foto ) i będziesz miał dostęp do łańcucha pompy.
Luzujesz dwie śrubki na imbus ( widoczne na foto po bokach łańcucha ), pompa w dół, dokręcasz śrubki i wszystko składasz. Pokrywę radzę złożyć na klej Victor Reinz ( wywalić starą uszczelkę ).

Zapomniałem dodać, ze musisz tez odkręcić cztery dolne śrubki trzymające miskę oleju, są one wkręcone w pokrywę łańcucha.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 6 lis 2011, o 23:02

to ładnie wygląda jak to piszesz, obawiam się że w podwórkowych warunkach sam sobie nie dam rady. Może gdybym miał coś w stylu foto porady to prędzej. Juz kilka razy przeceniłem swoje możliwości i kiepsko wyszło
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 6 lis 2011, o 23:09

Noo tu będzie największe wyzwanie z odkręceniem dolnego koła zębatego. Ja musiałem zdjąć miskę olejową, między wał korbowy a blok wcisnąłem kawałek drewna, aby zblokować silnik. Dopiero wtedy porządny klucz i przedłużka 1m i samemu dałem radę odkręcić śrubę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 6 lis 2011, o 23:11

Pojadę do mechanika żeby przede wszystkim zdjął miskę i sprawdził panewki- mam nadzieje że je wykluczy. Wtedy będzie działać dalej, jutro spróbuje osłuchać silnik ale teraz tak mogę powiedzieć może subiektywnie że to cykanie jest właśnie z lewej strony.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 6 lis 2011, o 23:18

oldsoul napisał(a):ale teraz tak mogę powiedzieć może subiektywnie że to cykanie jest właśnie z lewej strony.
to będzie na 90% luźny łańcuch napędu pompy. Ile masz przelatane na tym silniku? U mnie zaczął stukać przy chyba 310 tys.km.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 6 lis 2011, o 23:22

Kolego na zegarze mam 196 tysięcy :) w jego prawdziwy przebieg zna tylko jeden Bóg :D

Jutro sprawdzę i postaram się dokładnie określić skąd dźwięk dobiega. Myślisz że stetoskop był by tu bardziej pomocny niż miotła ? Mówisz że powinno być to słychać w okolicy alternatora ? Gdzie najlepiej " ucho przystawić " ?


I jeszcze jedna ważna rzecz, zauważyłem że jadąc wolno dwójeczka jak mam gaz wciśnięty choć lekko to normalnie słyszę to cykanie a gdy gaz odpuszczę całkowicie to cykanie cichnie i jest nie słyszalne. Ma to jakieś pomocne znaczenie w diagnozie ?

[ Dodano: 2011-11-07, 17:24 ]
Dzis posłuchałem jeszcze raz samochodu no i sam już nie wiem, cykanie raczej nie wydobywa się z lewej strony. ale na pewno bliżej lewej niż prawej.

[ Dodano: 2011-11-07, 17:29 ]
Można jakoś domowym sposobem wykluczyć awarię panewek ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez wlodi161 » 7 lis 2011, o 20:11

Ja też mam jakieś dziwne cykanie... ale nie mam cykania cały czas tylko jak przeciągne troche Golfera to zaczyna cykać i cyka jakiś czas później przestaje.
Jak myślicie co to może być ??
wlodi161
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 00:27
Lokalizacja: Jesteś?

Postprzez prezesik » 7 lis 2011, o 20:21

oldsoul napisał(a):Można jakoś domowym sposobem wykluczyć awarię panewek ?
oo, tego to jeszcze nie przerabiałem, niech się inni wypowiedzą

Ja też mam jakieś dziwne cykanie... ale nie mam cykania cały czas tylko jak przeciągne troche Golfera to zaczyna cykać i cyka jakiś czas później przestaje.
Jak myślicie co to może być ??

tutaj ewidentnie popychacze hydrauliczne cykają
I jeszcze jedna ważna rzecz, zauważyłem że jadąc wolno dwójeczka jak mam gaz wciśnięty choć lekko to normalnie słyszę to cykanie a gdy gaz odpuszczę całkowicie to cykanie cichnie i jest nie słyszalne. Ma to jakieś pomocne znaczenie w diagnozie ?

kurcze, sam nie wiem... tu tez wychodzi na to, że popychacze hydrauliczne...

sprawdź jak Ci wyżej pisałem - przytykając trzonek do pokrywy rozrządu od lewej do prawej, może uda Ci się ustalić większe pukanie w którymś miejscu, wtedy to na bank popychacz hydrauliczny
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości