Stuki w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Stuki w silniku

Postprzez Rafael3 » 24 kwi 2011, o 14:21

proszę oceńcie dźwięk silnika podejrzewam panewki http://www.youtube.com/watch?v=1F4YqfvQ8w0
Rafael3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 10:28
Lokalizacja: Szprotawa

Stuki w silniku

 

Postprzez mani51 » 24 kwi 2011, o 15:42

jak kontrolka od oleju nie mruga to raczej nie panewki a z filmiku to za przeproszeniem ale słychać że chodzi jak diesel i bardziej bym doszukiwał sie problemu z popychaczami zaworów bo wydaje mi się że je słychać jak odszedłeś trochę dalej z mikrofonem
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez trollu » 24 kwi 2011, o 15:58

ja bym tez sprawdził najpierw popychacze chociaż one raczej powinny "cykać"
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Rafael3 » 24 kwi 2011, o 16:14

Te klekotanie to wtryskiwacz paliwa wyraźnie gdy przykładam ucho do jego obudowy to słyszę klekot. Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to zapaliła się raz gdy jechałem 160km/h potem zwolniłem i zgasła. Chodzi mi ten głuchy stuk jeśli się dobrze przysłuchacie 20sec - 30sec nagrania. Radziłem się paru kolegów i obstawiali jakiś problem z prądem, kopułka, palec. Mechanik powiedział, że mogą to być panewki bo dźwięk dochodzi z dołu ale w sumie nie był pewien.
Rafael3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 10:28
Lokalizacja: Szprotawa

Postprzez mani51 » 25 kwi 2011, o 10:01

jeśli chodzi o luzy na panewkach korbowodów to chyba można wykryć odcinająć zapłon na poszczególnych cylindrach. Jeśli po odłączeniu jednego z cylindrów przestanie byc słychać stuki to prawdopodobnie w nim jest coś nie tak...niegdy nie miałem możliwości sprawdzenia tego więc nie wiem ile w tym prawdy
miałem kiedyś możliwośc posłuchania silnika diesla z wyrobionymi panewkami na sworzniu tłoka i tam na małych obrotach coś stukało a na wyzszych już nie

sprawdź jeszcze czy nie przestawił Ci się rozrząd bo ja jak raz źle złożyłem o ząbek to silnik głośniej pracował
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Rafael3 » 25 kwi 2011, o 12:01

Odłączałem świece kolejno i nic się nie zmienia. Stuk pojawia się przy około 1800 obrotów. Rozrząd zara sprawdzę choć już to robiłem ale dla pewności zerknę jeszcze raz. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i jednoczesne proszę o następne sugestie

[ Dodano: 2011-04-25, 12:36 ]
Sprawdziłem i rozrząd jest ok. Zajrzałem jeszcze do kopułki, była czyszczona 3 dni temu i znowu nazbierał się czarny nagar i na stykach ma delikatne wżery. Pewnie sam sobie wkręty robię i pewnie najlepiej się tym nie przejmować i wazie czego wsadzić nowy silnik. Choć ten silnik pracuje równiutko zadbany 140 tys najechane nowe oleje, świece, czyszczona przepustnica no i jak na 1.4 naprawdę ma dobre osiągi

[ Dodano: 2011-05-15, 09:12 ]
Problem wydaje się rozwiązany przestawiłem zapłon przekręcając kopułkę w lewo o 5mm. Ustawiłem rozrząd na znakach a potem przekręciłem go trochę w prawo i ustawiłem palec na znakach ( w summie nie wiem czy przyspieszyłem czy zwolniłem zapłon ). Silnik pracuje świetnie nie stuka i jest cichy no i oczywiście moc wzrosła aż sam jestem zdziwiony ze 1.4 może tak jechać. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i za pomoc
Rafael3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 10:28
Lokalizacja: Szprotawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości