SWAP silnika okiem amatora

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

SWAP silnika okiem amatora

Postprzez Nosens » 14 sie 2014, o 08:34

Panowie, każdy z nas ma swoją pasje. Część z was na pewno uwielbia Golfy lub inne samochody, mimo skarg innych i narzekań, że nie warto inwestować w ten samochód i tak brniecie dalej, nie przejmując się opiniami. Otóż, mam swoje marzenie. Chciałbym z mojego Golfa zrobić "nowy samochód". Nie będzie cieszyć mnie pójście do salonu, kupienie samochodu i jazda. To nie dla mnie. Jestem strasznym miłośnikiem Golfów 3, a tak przy okazji i również Playstation 1 - tak ten stary poczciwy szarak. Piszę to porównanie, bo to podobny okres historyczny technologii i motoryzacji.

Więc właśnie, dążę do swojego celu. Mój wymarzony efekt podobny jest do tego: https://www.youtube.com/watch?v=xfWtxWg1pdg - dla jednych może być to dziwne, bo będą właśnie woleli pójść do salonu i kupić samochód, a ja nie. Wolę sam pracować nocami, po południami czy nawet weekendami. Wolę to niż picie czy jaranie.

Nim dojdę do takich rezultatów, oczywiście muszę pokończyć to co najważniejsze + lakier, bezpieczeństwo i tak dalej. Prócz tych wszystkich bajerów chcę wstawić nowy silnik. Chcę żeby to było 2,8 i 240 koni mechanicznych. Pieniądze składam i uda mi się uzbierać coś około 6000 tysięcy złoty, potem znów odłożę na fotele ale to mało istotna sprawa.

Teraz pytanie jest takie - jak nawet sam tytuł tematu na to wskazuje - jakie są ogólnikowe koszty takiej zmiany silnika, gdzie szukać takich silników (fajnie by był nowy) ? Sądząc po tym, co ten Pan pokazał na filmiku, jego silnik jest piękny. Chciałbym, żeby mój tak wyglądał. Wiem, że 2 lata ciężkiej pracy da mi frajdę na długie, kolejne lata. Jakie typy silników proponujecie - czy taki SWAP jest bardzo trudny? Czy są jakieś dobre firmy, które mogą mi w tym pomóc? Sam dopiero się uczę. Jaki typ silnika proponujecie? :) Byłbym mega wdzięczny za wyrozumiałość i rady :)
Nosens
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 07:57
Lokalizacja: Kraków

SWAP silnika okiem amatora

 

Postprzez Radi » 14 sie 2014, o 11:17

Dla amatora który będzie robił swap samemu polecić można tylko silniki które wychodziły fabrycznie bo składa się to jak klocki lego. Wszystko inne świeższe bądź starsze wiąże się z jakąś tam rzeźbą a to łapy trzeba stworzyć a to półosie najgorsza jest elektryka bo przeważnie trzeba od podstaw zbudować całą wiązkę silnika.

Co do silnika to chyba coś pokręciłeś nie ma 2.8 240km z VR6 to 2,8 174km i 2,9 190 km
ew nowsze 2,8 z golfa IV które ma bodaj 204 km. Najbliżej 240km jest 3,2 tzw r32
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Reiven » 15 sie 2014, o 11:12

Jak chcesz wkładać VRa to sobie daruj, to są awaryjne silniki i szkoda zachodu. Lepiej poszukać 1.8T przy czym najlepsza opcja to passat b5 z Anglii, masz cały komplet do przekładki. Oczywiście bez przeróbek się nie obejdzie więc raczej sam tego nie zrobisz.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radi » 15 sie 2014, o 11:17

Awaryjny? jak dbasz tak masz każdy silnik jest awaryjny jak sie go nie szanuje. Co do swapu 1.8T z passata to już chyba gorszej opcji nie ma w passacie silniki są montowane wzdłużnie nie poprzecznie jak w golfie także z takiego super swapu podejdzie ci tylko sam słupek niewiem jak skrzynia ale chyba tez jest inna.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 15 sie 2014, o 13:26

dokładnie nie dość że będzie skrzynie musiał kupić to cała reszta jak plastiki wodne i przewody też są inne , w passacie jest wisko a w golfie wentylator ,łapy inne ,itp,ogólnie swap dla amatora to jak pisał radi tylko na oryginale choć i tak nie będzie łatwo jeżeli pojęcie o mechanice dotyczy tylko odkręcanie koła i dolewanie płynu od spryskiwaczy .
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości