SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 25 wrz 2012, o 15:28

chomik, po co ci zbiornik? zmień pompę na 3 barową, czyli taka jak w 2.0 8V lub 1.6 101KM, nowsze 1.8 90 KM też taka miały chyba, w każdym bądź razie nie jest to problem, pełno takich na allegro

ABF z seata to to samo co z VW, logo inne, przewody maja inne przelotki itd, jakieś szczegóły w każdym bądź razie

możesz zostawić swoje wahacze i całe zawieszenie, zmieniasz tylko półośki z wewnętrznymi przegubami, zewnętrzne muszą zostać z 1.8, ewentualnie jak chcesz przeguby z ABFa to musisz robić swap na 5x100

skrzynia jesli na linki to musisz zmienić drążek na taki jak w TDI lub 16V lub VR6, jeśli sprzęgło jest na wysprzegliku to musisz mieć pompkę wyprzęglika i zamontować ją w grodzi (nie wszystkie ściany grodziowe mają miejsce na to, musisz wtedy wiercić), w pedały wpinasz małą białą spinkę aby zamontować główkę pompki, nie zmieniasz pedałów tak jak piszą co poniektórzy

do tego musisz zmienić pewnie chłodnicę na większą, chyba że masz klimę, to masz już odpowiednią, musisz wydech zmienić na 55mm, zegary z ABFa, i inne pierdoły, wiadomo że wiązka i komp z ABFa i cała reszta co będzie z silnikiem zapewne
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez Lobus » 25 wrz 2012, o 17:39

Indi robił ostatnio swap co prawda z 2.0 8v na 16v ale pewnie dużo Ci podpowie.
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez chomik » 25 wrz 2012, o 19:32

PiJey właśnie o to mi chodzilo ;) rozwiałeś moje niewiadome.
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Swap z 1.8 AAM 75km na 2.0 GTI

Postprzez danielek994 » 15 paź 2012, o 12:08

Witam, marzy mi się swap z 1.8 AAM na 2.0 GTi, tylko właśnie zastanawiam się jakie koszty by wyniosły tej przeróbki? Skrzynia pasuje? I na jaki silnik GTI? Kable, sterowniki, chciałbym więcej o tym się nawet orientacyjnie się dowiedzieć.
danielek994
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 11:02
Lokalizacja: Polska

Postprzez prezesik » 15 paź 2012, o 12:30

REGULAMIN PISANIA TEMATÓW
1. Zawsze najpierw sprawdź za pomocą opcji SZUKAJ czy temat który zamierzasz poruszyć nie był już wcześniej omawiany.
1.1 Jeżeli temat był poruszony to go przeczytaj i ew. dopisz się do niego ze swoim pytaniem.


Było milion razy na forum.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

SWAP 1.6 ABU--> VR6

Postprzez ares101 » 15 paź 2012, o 17:50

Witam, decyzja zapadla, do mojego golfa zawita VR6, mam kilka pytan zwiazanych z tym. Zacznijmy od tego ze chcialbym zalozyc do tego lpg, akutalnie w moim 1.6 mam II generacje, lecz wiem ze do VR'y trzeba dobrą sekwencje, i taka bedzie :-P Tu pojawia sie pierwsze pytanie, ktore elementy z mojej instalacji akutalnej moge uzyc do sekwencji? Kolejne pytanie jest o oznaczenie silnikow i ich pojemnosc, sa 2 rodzaje pojemnosci, 2,8 i 2,9 i tutaj kolejne pytanie ktore z tych lepiej nadaja sie do gazu, ktory jest lepszy do jazdy itp (ktory bardziej polecacie). Kolejne pytanie jest w sprawie OC i dowodu rejestracyjnego, w dowod mam wbity 1.6 i adekwatnie do tego cena OC, jezeli zmienie na wieksza pojemnosc to musze isc to wszystko odnotowac w dowodzie rejestracyjnym i zmienic oc na niestety duzo drozsze? Jaki sa konsekwencje zatajenia tego i jezdzenie na OC z 1.6. Nastepnym pytaniem jest to co musze dokladnie wymienic oprocz calego kompletnego silnika (+skrzyni), chodzi mi tutaj o jakas elektryke, mocowania silnika itp. co z ukladem wydechowym? To narazie na tyle pytan, czekam na odpowiedzi :-D

pozdrom :hyhy:
ares101
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 00:17
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez PiJey88 » 15 paź 2012, o 18:08

ares101, poczytaj trochę, bo na razie jesteś zupełnie zielony, nie wiesz nic zupełnie o VR6, a chcesz swapować, wszystkie odpowiedzi na twoje pytania są w innych tematach o swapie na VR6

inna sprawa że swapowanie na VR6 + myśl o założeniu gazu to trochę poroniony pomysł na mój gust, inna sprawa to że przed jakimkolwiek zebraniem informacji na temat swapu i silnika VR6 deklarujesz się że go wykonasz :dobani:

poczytaj, przemyśl i ewentualnie pytaj o coś czego nie było lub było ale nie do końca rozumiesz

PS: teraz coś po czym jak większość ludzi pewnie zrezygnujesz z pomysłu swapa - koszt swapa to minimum 6 tyś, przeważnie kończy się na około 9 tyś aby to miało ręce i nogi
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ares101 » 15 paź 2012, o 18:11

Niee, ja napewno tego nie wykonam, czytam rozne tematy lecz tnie odpowiada mi to do konca na moje pytania, a co do ceny to doskonale o tym wiem ;pWracajac do lpg, chce miec silnnik ktorym moge bezpiecznie wyprzedzac i jezdzic a przytym nie placic kosmicznej kasy za paliwo
ares101
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 00:17
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Opik » 15 paź 2012, o 18:36

VR6 znosi gaz bez większych problemów, tylko jeżeli będziesz cieszył się jazdą, to nawet spalanie gazu w tym silniku potrafi zaboleć ;)

Oba znoszą go tak samo, większych różnic między nimi nie ma, wiadomo, 2.9 większa moc ale też ciężej znaleźć

A VRka i dowód na 1.6 to świetny pomysł do momentu pierwszej stłuczki.
..po której zawsze będzie Twoja wina ;)
Z papierami to jest tak, że jest dobrze dopóki jest dobrze. Ale jak coś się stanie to jesteś w tak ciemnym odbycie, że sobie nie wyobrażasz nawet
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 15 paź 2012, o 19:36

z papierami nie kombinuj bo źle się takie rzeczy kończy, a ubezpieczenie ci wzrośnie niewiele, mi zdrożało dokładnie o 160zł rocznie względem 1.6

VR6 bierz pod uwagę 2.8 bo 2.9 jest ciężko dostać, ciężko też z częściami na rynku wtórnym, co do gazu to wilka głupota wywalić 10 tyś w swap po to by zniszczyć to potem gazem.... :zakrecony:

lepiej dla ciebie jak kupisz sobie VRa z allegro z gazem, wyjdzie cie dużo taniej i nie będziesz miał problemów ze swapem, jeśli nie umiesz sam tego zrobić to chyba bez sensu płacić komuś kolejne parę tyś za przekładkę...

podsumowując... szukasz oszczędności w jeździe na LPG i oszukiwaniu ubezpieczalni, a chcesz robić swap co jest "wywaleniem" paru tyś zł.... :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dinuś » 15 paź 2012, o 22:26

jak na moje to zgadzam sie do wypowiedzi pijeya bez sesu jest wstawiac vr6 i go gazować , co do vr i gazu to mam troche znajomych co mają gaz w vr i narzekają a mają sekwencje , vr idzie w parze z gazem przez chwile , ja osobiscie nie uznaje swapu np na vr a potem gaz wstawiać co do papierów ja mam w dowodzie 2,0 a pod maską 2,8 byłem w ubezpieczalni i pytałem jak jest np podczas stłuczki , ubezpieczalni nie interesuje jaki masz silnik pod maską oni podczas ubezpieczani samochodu patrzą w dowód a nie pod maske , podczas stłuczki wypłacą ci za 1,6 i wyposażenie jakie masz ,

a co potrzebujesz do swapu , silnik skrzynie przeguby półosie zegary wiązkę do mfa lewarek zmiany biegów hamulce wydech pompe w zbiorniku przekazniki w stacji bezpieczników wiązkę na silnik
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1506
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez trollu » 15 paź 2012, o 23:18

Dinuś napisał(a):mają gaz w vr i narzekają a mają sekwencje

niech zmienią gazownika. koles który mi zakładał gaz na codzień ujeżdża sharana VR tez na sekwencji i nic złego się nie dzieje, kumpel tez miał VR w sharanie i było cacy dopóki go nie rozklepał :hyhy:
jakbym miał jeździć 1.6 czy 1.8 na Pb a VR na LPG to bez zastanowienia wybieram drugą opcję. zależy co kto lubi ale jedni wmawiają sobie że są fajni bo latają na benie ale każdy km boli i duży silnik to zuuo a drudzy się śmieją i latają z zagazowanym V8 ciesząc się z jazdy, realia są jakie są, nic nie poradzisz.
tylko tak jak pisze PiJey88, lepiej sprzedać to co jest, kupić gofra z VR a kase w swap wsadzić w ew remont i spokój.
co do zmian w dokumentach to przy wypadku jest spokój bo tak jak napisał Dinuś, pod mache nie patrzą a nawet jakby co to przeliczają składkę i nadpłacasz należność. gorzej jak trafisz na drogówkę i trzepanie, czasami się trafia na rozgarniętych w temacie policjantów i każdą przeróbkę pod maską Ci znajdzie, dowód leci.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - Elzab - oc zawodowe it



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości