SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

potrzebuje porad i pomocy w wyborze swapa

Postprzez majorek01 » 16 paź 2012, o 21:42

koledzy potrzebuje porady jakie auto kupic z angli bo chciałbym zrobic swap w swoim golfie tylko mysle 1.8t czy 2.3 v5 co było by lepsze jest jeszcze takie cos ze auto pewnie bedzie latało na gazie aczkolwiek pewnosci niema . co wybrac jakis silników mocowo szukac i jakie auta zeby to pasowalo do vw mk3
Avatar użytkownika
majorek01
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 22:24
Lokalizacja: Mrocza

potrzebuje porad i pomocy w wyborze swapa

 

Postprzez slavwek.ie » 16 paź 2012, o 22:03

2,3 V5 to mało rozwojowy silnik, nawet w wersji 170KM. Brał bym pod uwagę 1.8T. Swap obu silników na tym samym stopniu trudności.
Ewentualnie 2.8 V6 (nie mylić z VR6)
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez majorek01 » 16 paź 2012, o 22:08

no to wychodzi na to ze bedzie rzeba wsadzic to 1.8 t a najlepiej jakie auto kupic myslałem audi a3 albo golfa 4 brałem tez pod uwage audi tt
Obrazek
Avatar użytkownika
majorek01
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 22:24
Lokalizacja: Mrocza

Postprzez krzysiogol » 16 paź 2012, o 22:10

Myślałem też nad przelot w kacie (mam go tez w środku jest pusty) środkowy wyrzucić a końcowy zostawić lecz obawiam się o zbyt gośny dźwiek. Mi raczej zależy na bardziej tzw buczeniu/basie niż na hardcorze:)


Odnmośnie stożka to wiem, ze musi być oddzielony od silnika by nie "łapać"ciepłego powietrz i umieściłbym go gdzieś niżej ze specjalnym doprowadzaniem powietrza z zaślepki od zderzaka by nie dostawała się tam również woda
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slavwek.ie » 16 paź 2012, o 22:10

każde auto z poprzecznym silnikiem będzie dobrym dawcą.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez Opik » 16 paź 2012, o 22:31

Stożka nisko nie umieszczaj bo zmieniasz wtedy diametralnie pojemność całego dolotu, powinien być mniej więcej tak jak oryginalny filtr (w takiej odległości od kolektora). Musisz odizolować go czymś od ciepłego i zrobić mu dolot ze zderzaka jakąś rurą, coś jak ja zrobiłem u siebie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 17 paź 2012, o 00:39

sry ale ogólnie to po pierwszym poście temat nadaje się do zamknięcia z dopiskiem "poszukaj na forum" bo byli już tacy co 2.0 w ciągu jednej nocy uturbiali a na prośbę chociaż o foto spod maski, że o wykresie z hamowni nie wspomnę temat umierał śmiercią naturalną ;-)
Opik napisał(a):Uturbienie 2.0? no licz kolego tak z 7-8 tys na start żeby to miało jakikolwiek sens

za 7k to można turbo kupić. takie ADY jest podobno zakute ale samo kucie silnika to niezła suma. pierwsze z brzegu tłoki woessnera do 2.0 115KM to 2500 :hyhy:, do tego korby 1600. wypadałoby chociaż zrobić remont głowicy a najlepiej porting itp. kompletny wydech z kolektorem pod turbo, IC z orurowaniem, komplet czujników a na koniec strojenie. lepiej bezpiecznie mieć przygotowane z 15k i można myśleć.
Opik napisał(a):No już nie przesadzaj z tymi 20 litrami,

takie STI gdzie jest 4 garowy boxer, turbo i tez ma 2 litry 20 na dzień dobry bierze, EVO to samo. poza tym nikt nie uturbia auta dla samego turbo i żeby latać na ubogiej mieszance :lol:
PiJey88 napisał(a):heble z GTI 280mm wystarczą

i mniejszych bym nie założył, te 280 jakoś golfa potrafią shamować ale jak coś robić to o bezpieczeństwo lepiej zadbać.
Opik napisał(a):te 8mm ma mniejsze znaczenie

tutaj małe pytanie - jak zmieniałem hamulce z przodu to w sklepie też się gościu pytał czy na pewno 280 i jak się przyglądałem to ogólnie luzu trochę jest ale wątpię żeby 288 weszła na zaciski z GTI, wg mnie trzeba szukać kompletu od VR, chyba że jest inaczej to niech mnie ktoś poprawi ;-)
co do stożków i wydechów - w N/A wsadzenie luźnego wydechu i stożka w 99% jak nie 100% daje efekt ujemny a nie zysk, to nie turbo. dłubiąc w silniku N/A wg sztuki zaczyna się od słupka a przede wszystkim głowicy. ostry wałek, porting, do tego liczy się wydech i składa się dolot. na koniec zawsze strojenie. co da luźny wydech czy dolot jak silnik i tak więcej powietrza nie łyknie i ECU będzie sterowało silnikiem jak wcześniej? poza tym stożek tuż przed przepływką to tez dyskusyjny temat, przepływki nie lubią impregnatów do stożków i zawirowań jakie on wprowadza. o geometrii dolotu Opik już wspomniał
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 17 paź 2012, o 00:49

trollu napisał(a):za 7k to można turbo kupić. takie ADY jest podobno zakute ale samo kucie silnika to niezła suma. pierwsze z brzegu tłoki woessnera do 2.0 115KM to 2500 :hyhy:, do tego korby 1600. wypadałoby chociaż zrobić remont głowicy a najlepiej porting itp. kompletny wydech z kolektorem pod turbo, IC z orurowaniem, komplet czujników a na koniec strojenie. lepiej bezpiecznie mieć przygotowane z 15k i można myśleć.


Ja mówię o minimalnym koszcie, używane części i soft turbo bez żadnego kucia. Kucie 150 konnego silnika to jest dopiero sztuka dla sztuki

trollu napisał(a):takie STI gdzie jest 4 garowy boxer, turbo i tez ma 2 litry 20 na dzień dobry bierze, EVO to samo. poza tym nikt nie uturbia auta dla samego turbo i żeby latać na ubogiej mieszance :lol:


ja mówię o normalnej jeździe gdzie gaz wciśnięty do oporu stanowi procent całej jazdy, nie butowaniu od świateł do świateł czy jeździe po torze


trollu napisał(a):tutaj małe pytanie - jak zmieniałem hamulce z przodu to w sklepie też się gościu pytał czy na pewno 280 i jak się przyglądałem to ogólnie luzu trochę jest ale wątpię żeby 288 weszła na zaciski z GTI, wg mnie trzeba szukać kompletu od VR, chyba że jest inaczej to niech mnie ktoś poprawi ;-)


Zmierzę przy okazji u siebie, podobno 288 siedzi

trollu napisał(a):co do stożków i wydechów - w N/A wsadzenie luźnego wydechu i stożka w 99% jak nie 100% daje efekt ujemny a nie zysk, to nie turbo. dłubiąc w silniku N/A wg sztuki zaczyna się od słupka a przede wszystkim głowicy. ostry wałek, porting, do tego liczy się wydech i składa się dolot. na koniec zawsze strojenie. co da luźny wydech czy dolot jak silnik i tak więcej powietrza nie łyknie i ECU będzie sterowało silnikiem jak wcześniej? poza tym stożek tuż przed przepływką to tez dyskusyjny temat, przepływki nie lubią impregnatów do stożków i zawirowań jakie on wprowadza. o geometrii dolotu Opik już wspomniał


Luźny wydech jako przelot nic nie zmienia, jako pusta rura o średnicy 70mm jak najbardziej
Co do przepływki - znam ludzi latających na stożkach i nic z przepływką się nie dzieje, poza tym powiedz mi jeszcze co ma się stać z mechaniczną przepływką, która działa na zasadzie ruchomej klapki i zczytywania danych z jej ruchu? To nie jest jakiś super nowoczesny silnik z przepływką z druciku który może się przytkać.
No i kolejna sprawa - maczają stożek w tym środku że przelatuje dalej? No ludzie, to nie jest wymagająca i trudna rzecz do zrobienia żeby ją sp...ć
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 17 paź 2012, o 01:08

Opik napisał(a):Kucie 150 konnego silnika to jest dopiero sztuka dla sztuki

why? jak auto np do sportu i mamy podział klas na pojemności to ma to sens. nie wnikałem w temat ale podobno na bazie ABF robią dragi na 1/4 o mocach 800-900KM ( no ale tam to blok pewnie tylko zostaje z ABF :hyhy: )
Opik napisał(a):ja mówię o normalnej jeździe

ja tez :-) STI/EVO tyle palą na codzień
Opik napisał(a):Zmierzę przy okazji u siebie

byłoby miło, u mnie na oko między krawędzią tarczy a zaciskiem to może 4-5mm luzu jest ale w takim wypadku to dużo za mało a zaciski z GTI śmiesznie wyglądają w porównaniu do VRowych
Opik napisał(a):jako pusta rura o średnicy 70mm jak najbardziej

a co niby? jedyne co to barany dają "zauważalny" zysk ( dlatego w " " że przyjmuje że poza nimi nic nie jest dłubięte)
mając standardowy wałek silnik będzie oddychał tak samo jak wcześniej a może i gorzej bo jednak zjawiska falowe będą ruszone gdzie w N/A liczy się najbardziej spokój i porządek przepływu spalin. poza tym im większa średnica tym mniejsza prędkość przepływu itp, mechanika płynów. taki przelot w turbo jedynie daje mega plus bo odtyka turbo.

[ Dodano: 2012-10-17, 06:55 ]
Opik napisał(a): To nie jest jakiś super nowoczesny silnik z przepływką z druciku który może się przytkać.

w 2e czy ABF ok ale np ADY/AGG już jest takim hightech silnikiem bo drucik jest :hyhy:
Opik napisał(a):No i kolejna sprawa - maczają stożek w tym środku że przelatuje dalej? No ludzie, to nie jest wymagająca i trudna rzecz do zrobienia żeby ją sp...ć

nasączasz stożek specjalnym olejkiem ale pamiętajmy, że silnik troche tego powietrza potrzebuje i czasami zaczyna się robić "mały" przeciąg w stożku. jak wcześniej napisałeś drucik jest delikatny i kicha. user z pewnego forum stożek standardowo po nasączaniu suszył 2 dni żeby mieś spokój że nie uszkodzi przepływki
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 17 paź 2012, o 07:51

trollu napisał(a):wątpię żeby 288 weszła na zaciski z GTI

chyba nie wiecie do końca czym się różni 280 od 288 ...

280 ma zacisk identyczny z wyglądu jak tarcze 256, różni się tylko szeokością, jest szerszy pod tarcze 22mm (tarcze 256 mają 20mm grubości), ogólnie mówiąc jest to system hamulcowy LUCAS montowany seryjnie w mk3 do silników 2.0 8V, 2.0 16V, 2.8 VR6, w 94 roku wszedł dodatkowy układ hamulcowy typu ATE, zaciski i jarzma są zupełnie inne, najłatwiej poznać po jarzmie które nie ma elementu łączącego górną z dolna częścią jarzma a pomiędzy jarzmem a zaciskiem jest druciana "sprężyna", jarzmo przypomina te z tyłu trochę, takie heble od 94 roku bodajże były montowane w 2.0 16V i 2.8VR6 (ale nie we wszystkich, chyba w zależności od fabryki, bo widziałem VRy z 96 roku na tarczach 280mm), w 2.9 było tak jak w 2.8

2.0 8V w turbo nie jest bardzo podatny na mody, widziałem kiedyś taki silnik, miał ok 190KM, więc kasa wywalona w błoto :-?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 17 paź 2012, o 11:36

trollu, a widzisz, dlatego maks. moment maja nieco wczesniej pewnie :lol:
co do wydechu sam nie testowalem, powtarzam slowa z jakiegos magazynu tuningowego. Wiem natomiast ze Fiat Uno 1.0 moze bez wiekszych problemow latac na wydechu od Simsona, wiec chyba nawet fabryczne wydechy sa robione z pewnym zapasem i nie ma potrzeby zwiekszania ich srednicy
Jeszcze co do pierwszego, kucie 150konnego silnika. Ja nie mowie o zakuwaniu ABFa pod turbo, tylko o braku sensu kucia 8v ktore z malym turbo bedzie mialo taka moc wyjsciowa.

Sorki za brak cytatow ale z tel skrobie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 17 paź 2012, o 13:37

kolejny co robi swap który będzie go kosztował ponad 10 tyś zł a potem ładowanie gazu żeby taniej było.... :wstyd: :wstyd: :wstyd: brak logiki!!

bierz 1.8T albo VR6 24V, a może trafisz na Rkę tanią :) V5 sobie odpuść, ciężko sprzedać takiego swapa później, nie jest to ani rozwojowy silnik, ani mocny
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości

cron