SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 9 lis 2012, o 09:17

przełożyć odpowiednie piny/przewody ze starej wiązki do nowej
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez slavwek.ie » 9 lis 2012, o 19:15

siwy_83 napisał(a):jak to zrobic by podloczyc w wiazce od abf klimatronic
najpierw sprawdź, czy masz 2 osobne wiązki (silnika i świateł), jesli są osobno, to bez problemu, wiązka silnika wyjeżdża, w to miejsce wchodzi wiązka od ABF-a a climatronica nie ruszasz
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Silnik vr6 z sharana do golfa 3

Postprzez mate157 » 11 gru 2012, o 22:06

Witam
trafił mi sie sharan vr6 w dobrych pieniądzach i zastanawiam się czy będzie ię nadawał na swapa do golfa ;)
Czy wiązka silnikowa z sharana podpasuje pod skrzynkę bezpieczników z golfa 3 ?
Sharan z 96roku, golf 93. Interesuje mnie też skrzynia ? czy pasuje plug&play ? wiadomo mocowania trzeba przerabiać.
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez trollu » 12 gru 2012, o 01:09

skoro 96r to na 99% będzie to AAA który był seryjnie montowany do golfów. kupujesz wrak na części/latasz po szrotach lub szukasz na forum. powinno być p&p
poszukaj na forum, tematów o swapie vr trochę jest
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Swap Głowicy ABF

Postprzez fight18 » 5 sty 2013, o 13:35

Witam!

Od pewnego czasu ciekawi mnie jedna sprawa, Mam silnik 2.0 8v ADY zastanawiałem się nad zwiększeniem mocy w nim sprawdziłem ze bloki w silniku ABF i ADY są te same tylko tyle, że różni się głowicą i stopniem sprężania czy ktoś na forum robił takie coś czy np. Jak zmienię głowicę na ta z ABF do tego te inne graty komputer to wszystko to czy da rade takie coś czy to w ogóle zadziała i będzie te 150 koni ? albo chociaż coś kolo tego ? zawsze to taniej by było niż kupić rozbitka albo silnik.

Pozdro!
fight18
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 21:15
Lokalizacja: ZMC

Postprzez trollu » 5 sty 2013, o 14:35

hmmm najlepiej jakby się miało rozebranego ADY i głowicę od ABF i przymierzyć. nie widziałem żeby ktoś coś takiego próbował ale jeżeli kanały by pasowały to mogłoby się udać, nie wiem jak wygląda napęd rozrządu w ABF, czy nie byłoby problemu z paskiem. Osprzęt bym zostawił z ADY.
stopień sprężania zawsze można zmienić, albo planując głowicę albo dając grubszą uszczelkę, to nie problem. Nie wiem czym specjalnie się różnił ABF od ADY ale jakby zagrało to 150KM do osiągnięcia a osprzęt ADY wydaje się nowszy(?), ABF ma osprzęt jak 2E.

Jakby było P&P to można by coś pomyśleć nad modzeniem :luka:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mate157 » 5 sty 2013, o 14:41

Głowica z abfa siada dobrze na blok z 2e(ADY prawdopodobnie ma kanały w tym samym miejscu), i to jest dobry zabieg pod turbo.
Polecam lekturę tego tematu http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f= ... &start=165

Załóż głowicę z abf i dorzuć Turbo ;)
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Opik » 5 sty 2013, o 15:08

Chce chłopak po kosztach podnieść moc żeby całego silnika albo rozbitka nie kupować a Ty mu wyjeżdżasz z turbo ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 5 sty 2013, o 15:09

mate157 napisał(a):Głowica z abfa siada dobrze na blok z 2e(ADY prawdopodobnie ma kanały w tym samym miejscu)

na szybko w necie znalazłem że np uszczelka pod głowicę jest taka sama dla wszystkich 2.0 ale różnie mogą pisać. Na skróty wygląda to tak, że 2E, ADY i AGG mechanicznie to to samo ( chociaż nie wiem jak blok i okienko na czujnik położenia wału w ADY i AGG którego w 2E nie ma) a różnią się tylko osprzętem, ABF to zaś 2E z 16 zaworową głowicą bo regulator wolnych obrotów czy przepływkę mają taką samą, sterowanie pewnie tez to samo dlatego ADY z głowicą ABF byłby najlepszą opcją.
Co do turbo to wszystko fajnie ale ja np widziałbym tutaj opcję na w miarę tanie i bezproblemowe dodatkowe konie do jazdy na codzień



hah dobra, na chwilę mi się zaświeciła lampka przed oczami ale już mi przeszło :lol:
głowica siądzie, do tego kolektor dolotowy do ABF z osprzętem ADY, wydech to samo. Tanio raczej nie będzie bo na alledrogo jest jedna głowica do ABF za 500zł, do tego bez dekla i kolektorów. Dochodzi nowy napęd rozrządu, uszczelka pod głowicę, planowanie, przy okazji może jakiś remont głowicy typu uszczelniacze czy popychacze i robi się ładna suma
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez fight18 » 5 sty 2013, o 16:03

Suma nie jest tak duża, ale zawsze to mniej niż swap a i rozbierać tak nie trzeba naprawde jak by to wyszło to naprawde ciekawy sposób na podniesienie mocy dzięki za odp ja tymczasem zbieram sume :)
fight18
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 21:15
Lokalizacja: ZMC

Postprzez Imper » 5 sty 2013, o 18:07

tak tylko szkoda ze wszyscy zapomnieli o tym ze tloki trzeba albo takze zmienic albo sfrezowac obecne. Jednak taki setup nie pojedzie w silniku N/A. To jest dobra hybryda do turbo. Zas bawienie sie w przezucanie tlokow jest totalnie bezsensowne poniewaz podnosi cala inwestycje do pulapu sumy za ktory robimy swap bez cudowania. CO do samego rozrzadu to z tego co mi wiadomo we wszystkich 1.8 i 2.0 bedzie podobnie. Roznica miedzy ABF a np 2E polega tylko na tym ze walek posredni w ABFie napedza tylko pompe oleju zas w 8v pompe i aparat zaplonowy. To jednak nie ma wiekszego znaczenia kwestia tylko odpowiedniego ustawienia rozrzadu.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mate157 » 5 sty 2013, o 18:10

Tylko w ADY masz tłoki takie jak w 2e, i one różni się od tych z ABFa, Czyli zakładając głowicę z ABFa odprężysz silnik i raczej tych 150KM nie będziesz miał, chyba że założysz też tłoki z abf'a.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=73&t=475440
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości