SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez fight18 » 5 sty 2013, o 21:09

Widzę, że jedni mówią, że głowica z abf dobrze siada na 2E czyli na Ady też powinna drudzy mówią, że tłoki trzeba zmieniać no cóż najlepiej to miec przed oczami to wszystko napisałem z ciekawości bo ciekawiło mnie to czy się da i chciałem zobaczyć czy ktoś może tak zrobił już tutaj na forum ewentualna pomoc z jego strony, ale muszę popatrzeć co i jak ocenić gdybym coś działał to na pewno będzie to na forum
fight18
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 21:15
Lokalizacja: ZMC

 

Postprzez Opik » 6 sty 2013, o 13:42

nominalna średnica cylindra wynosi 82,51 (I szlif +0,25, II +0,50)
nominalna średnica tłoka wynosi 82,48 (I szlif +0,25, II +0,50)

wymiary tłoka to 5,0 x 20,4 x 64,0

otwór pod sworzeń tłokowy 21mm

-----------------------------------------------------------------------------------

nominalna średnica czopów w wale wynosi 54mm (I -0,25, II -0,50)
nominalna średnica czopów korbowych 47,80 (I -0,25, II -0,50)

nominalne ciśnienie sprężania od 10 do 13, minimalnie 7,5

prowadnice zaworów mają średnicę wewnętrzną od 8,013 do 8,035

szerokość przylgni zaworu ssącego 2mm, wydechowego 2,4mm

średnica gniazd zaworów ssących 39,20, wydechowych 32,40

średnica grzybka zaworu ssącego 40mm, wydechowego 33mm

długość zaworu ssącego 91,90, wydechowego 91,20

średnica trzonka zaworu ssącego 7,97, wydechowego 7,95



dane silnika 2E, chyba wszystko co potrzebne żebyś sobie sprawdził jak masz graty na stole ;)
żeby było śmieszniej, to dodam że wszystkie dane po kresce (poza kompresją) są takie same dla silnika 2E oraz 1.8 - AAM i ABS
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez antonio » 8 sty 2013, o 22:54

korpusy są takie same i podobne rzeczy ale niestety to nie wypali na golfie,mówię iż mam przykład odwrotny iż mojemu kumplowi tylko ze w caliberce padła głowica silnik 2.0 150 km włożyli głowice od vectry 8V zmiejszyli moc no ale to nawet nie chodziło tygodnia i silnik padł :-o podejrzewam ze w tym przypadku mogł byc podobnie :-o,duł nie wytrzymał by chodz odpaliło by to nawet.ale jak ktos lubi kombinacje to warto zbadać

:lol:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez Opik » 8 sty 2013, o 23:58

antonio, a Ty chyba nadal nie zrozumiałeś że to jest "ten sam" dół, więc jakby miało nie wytrzymać
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez antonio » 9 sty 2013, o 21:50

to zbieg okolicznosci jakis ze padło mu zaraz po zmianie!no ale nic nie jest wieczne,a korpusu bloku to napewno są takie same to jeden odlew :dontgetit:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez Imper » 9 sty 2013, o 23:21

takie same to sa tylko bloki bez bebechow
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Swap z 1.4 na 2.0 16v abf

Postprzez Arksi » 12 sty 2013, o 17:39

Witam,

W niedługim czasie przymierzam się do zmiany silnika na 2.0 16v, obecnie posiadam 1.4 aex.
Wiem, że potrzebuje takie elementy jak:
Silnik
Skrzynia biegów
ECU z wiązką
hamulce przód i tył (tarcze)
Pompa paliwa

Moje pytanie jest takie czy przypadkiem czegoś nie pominąłem?
Oraz jakie mogę napotkać trudności podczas wymiany na ten typ silnika?
Ostatnio edytowano 12 sty 2013, o 20:54 przez Arksi, łącznie edytowano 1 raz
Arksi
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 09:22
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez chomik » 12 sty 2013, o 17:57

ominałeś sporooo...

hamulce , piasty , przeguby, licznik ...
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Imper » 12 sty 2013, o 18:24

z tymi przegubami,piastami itp to sytuacja troche jest zroznicowana. Wszystko zalezy od tego czy zmieniajac hamulce idziesz w rozstaw srub z 5x100 czy chcialbys zostac przy starym. Na pewno brakuje Ci:
-kasety zmiany biegow (przy ori skrzyni z ABFa)
-pedaly wraz z wysprzeglikiem
-pompy hamulcowej wraz ze zbiorniczkiem w ktorym jest wyjscie na hydro sprzeglo
-kompletny wydech
-chlodnica z pasem przednim (ta z 1.4 moze nie wydolic)
-przekaznik nr 30
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez strzeliniasty » 12 sty 2013, o 18:54

korzystajac z tematu by nie zakladac nowego

czy zmiana z AGG na ABF wystarcz mi tylko wymienic motor i ecu?? golfik XX jahre wiec hamulce juz 288mm, piasty przeguby i inne rzeczy juz w 5x100

aha i powiedzcie jeszcze co musialbym zmienic w lpg z 8v na 16v??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Imper » 12 sty 2013, o 19:14

przy swapie z 2.0 8v na 16v wystarczy sam motor z ECU i wiazka + kolektor wydechowy. Proponowalbym kupic ABFa bez skrzyni. W jej miejsce zapakowac swoja wraz ze sprzeglem i zamahem. Bedzie prosciej i taniej bo nie trzeba bedzie ciac sciany grodziowej oraz zmieniac pedalow z kaseta od zmiany biegow. Zapomnialbym o liczniku ktory w 16v ma inaczej wyskalowany obrotomierz
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez strzeliniasty » 12 sty 2013, o 19:18

wlasnie oto mnie chodzi :)

a powiedz kolego bo widze ze orientujesz sie w temacie

mam okazje kupic slupek z glowica z ABF czy reszta osprzetu podejdzie od AGG
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości