SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 12 sty 2013, o 21:34

nie wyjdzie taniej sprzedac golfa i kupic juz ABF??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez Imper » 12 sty 2013, o 22:10

Arksi, co masz na mysli zadajac to pytanie?
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trollu » 13 sty 2013, o 01:38

strzeliniasty napisał(a): co musialbym zmienic w lpg z 8v na 16v??

jak reduktor wydoli na 150KM to nic o ile masz teraz sekwencję, wtryski też powinny wystarczyć, zależy jakie masz założone.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Arksi » 13 sty 2013, o 08:17

Nie wiem czy z tym hydraulicznym sprzegłem jest dużo skomplikowanej roboty? Bo w sumie to mnie najbardziej martwi.

Jeśli chodzi o pytanie czy taniej nie kupić całego ABF, pewnie tak.... ale ten golf jest już ze mną pare ładnych lat, mam do niego sentyment, porządnie zrobioną karoserię, cały jest na nowo pomalowany, zamontowałem już w nim Climatronic, elektryczne szyby, lusterka, środek recaro, hamulce przód i tył od vr6 jak i całe zawieszenie. Pozatym jest to mój drugi samochód w którym lubię sobie pogrzebać, traktuję rozbudowę tego auta jako hobby.
Arksi
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 09:22
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Andrew » 13 sty 2013, o 10:56

[quote="Arksi"]Nie wiem czy z tym hydraulicznym sprzegłem jest dużo skomplikowanej roboty? Bo w sumie to mnie najbardziej martwi.

ja u siebie nie wymienialem pedałów :-D potrzebujesz pompke, wyprzeglnik, przewod łaczacy te elementy, zbiorniczek plynu hamulcowego z wyjsciem na pompke (zobacz u siebie bo moze masz) i jak juz wszystko masz to godzinka roboty z przerwa na browarka i zamontowane... potem tylko zostaje odpowietrzanie i sprzeglo dziala :-D
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez PiJey88 » 13 sty 2013, o 10:58

Arksi napisał(a):Nie wiem czy z tym hydraulicznym sprzegłem jest dużo skomplikowanej roboty? Bo w sumie to mnie najbardziej martwi.

nie ma dużo roboty, w ścianie godziwej masz miejsce na pompkę wysprzęglika, ewentualnie musisz sobie zrobić na niego otwór, przykręcasz go i to cała zabawa z tym związana, w pedały montujesz spinkę pod pompkę (nie trzeba wymieniać pedałów), potem tylko wężyki przykręcasz i to tyle, żadnych kombinacji, jedynie jeśli nie masz otworu w ścianie grodziowej musisz sobie dobrze wymierzyć i wywiercić otwór.

Arksi napisał(a): Chłodnica u mnie akurat jest ok bo jak zakładalem Climatronic to musiałem wymienić i pasowała mi od vr6 więc taką zamontowałem

jeśli zakładałeś klimę - to już masz odpowiedniej wielkości chłodnicę, ale... jeśli masz z VR6 to ona nie pasuje bo króćce ma po stronie kierowcy a każdy 4-ro cylindrowy ma po stronie pasażera, więc pewnie się pomyliłeś i masz chłodnicę od dowolnego innego silnika z wersji z klimą (każdy mk3 z klimą miał największą chłodnicę), chyba że 1.4 też ma króćce po stronie kierowcy tak jak VR6, ale wydaje mi się że powinny być tak jak w innych silnikach po stronie pasażera


Ogólnie co musisz zmienić:
Silnik z kompletnym osprzętem, skrzynia z rozrusznikiem i sprzęgłem, pompka wysprzęglika, kaseta do biegów na linki (10 min roboty), półośki z przegubami (jeśli masz już heble 288 to pewnie ma już odpowiednie przeguby zewnętrzne, ale wewnętrzne na pewno masz mniejsze w 1.4), pompa paliwa na 3-bary, wiązka silnika + wiązka świateł (ogólnie wiązki z komory silnika) + komputer + sterownik wiatraków + ewentualnie wiatraki jeśli trafisz wiązkę z inną wtyczką pod wiatraki starego lub nowego typu, wydech na minimum 55mm, tymczasowo możesz skręcić na tym co masz aby obniżyć koszty, licznik z ABFa + wiązkę (nie każda wiązka ponoć była pod MFA)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Imper » 13 sty 2013, o 15:56

PiJey88, z tymi wiazkami to sie troche zagalopowales. Wszystko zalezy od tego z ktorego roku bedzie dawca, z jakiego modelu i na jakim wyposazeniu. Co jezeli trafi ABFa bez klimy z poczatkowych lat produkcji gdzie wiazki byly dzielone w mk3? Podobnie gdy np dawnca bedzie seat toledo ktory ma wszystko w jedyn peczku? W roznych VAGach roznie to robili. Tak samo mozna zaobserowac roznice w elektryce w golfach przedliftowych i tych po 95r. Kable sa nieco inaczej poukladane. Wracajac do samej klimy to jezeli trafi Ci sie ABF bez klimy bedziesz musial dorzucic dodatkowy czujnik temp cieczy oraz krociec wodny z dodatkowa opcja na taki czujnikm o ile bedziesz chcial miec tak jak to bylo w serii
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Arksi » 13 sty 2013, o 19:22

Dzięki PiJey88, za szczegółowe informacje. Chłodnice mam napewno od vr6 bo króćce od wody mam od strony kierowcy ale jak oglądałem tą chłodnice to można by ja odwrócić i króćce bedą od strony pasażera oraz czujnik temperatury można także przełożyć na drugą stronę. Podczas montażu klimy zamontowałem już dwa wentylatory ze sterownikiem także ten element już odchodzi. Nie rozumiem jeszcze po co mi wiązka świateł?
Arksi
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 09:22
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez PiJey88 » 13 sty 2013, o 22:20

Imper napisał(a):Co jezeli trafi ABFa bez klimy z poczatkowych lat produkcji gdzie wiazki byly dzielone w mk3? Podobnie gdy np dawnca bedzie seat toledo ktory ma wszystko w jedyn peczku? W roznych VAGach roznie to robili.

oczywiście masz racje, napisałem ogólnikowo, po w 70% wiązka jest podzielona na dwie osobne, żado widuje jedną całość, poza tym kupując swap bez klimy są spore problemy z wiązkami, bo do klimy są dodatkowe czujniki, nie tylko ten w króćcu od temperatury, jeszcze przy ECU czujnik, kolejna sprawa to czujnik w skraplaczu (4-pin) oraz dodatkowe kable wchodzące w sterownik wentylatorów (musi być sterownik o oznaczeniu xxx xxx 506 A - nie pamiętam tych pierwszych cyferek, pewnie już taki masz, on jest do 4-cylindrowych z klimą bez pompy obiegowej), więc sporo przeróbek w wiązce jak trafi się wiązka bez klimy, albo z klimą ręczną (jeśli masz climatronic), bo klima ręczna ma inną wtyczkę pod deską (zielona wtyczka płaska wchodząca w skrzynkę, climatronic ma dwurzędową dużą czarną z kilkoma grubymi kablami), wiem jak to jest bo ja przerabiałem swoją wiązkę z wersji climatronic na zwykłą -0 sporo nerwów było....... :-?

Arksi napisał(a):Nie rozumiem jeszcze po co mi wiązka świateł?

w wiązce świateł zawarta jest klimatyzacja (do 94r były dwie wiązki w komorze silnika, jedna do silnika i osprzętu, druga do pasa przedniego, klimy i akumulatora, po 94 roku połączono ją w jedną całość)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Imper » 13 sty 2013, o 22:49

PiJey88, dokładnie tak jak piszesz. Dlatego mysle ze nie ma co nawet poruszac tego tematu poki obie wiazki nie beda lezaly na stole. Dorobienie paru kabli jest sporo mniejszym problemem niz wykluczenie dobrych dawcow z powodu braku klimy. Wiekszosc z nas wie ile wysilku moze kosztowac znalezienie zdrowej jednostki. Ja na miejscu autora tematu to bym sobie postawil za priorytet ;-)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez PiJey88 » 14 sty 2013, o 16:51

Imper, zgadzam się, a z doświadczenia doradzę że jak kupisz ABFa bez klimy to szukaj ori wiązki pod climatronic, zaoszczędzisz sporo nerwów :ok: jeśli kupisz ABFa z dwoma wiązkami wystarczy zmienić wiązkę świateł, prawdopodobnie będzie pasowała od innych silników, a być może nawet będzie ta sama co masz teraz (o ile masz dwie), ale nad tym trzeba będzie myśleć jak już coś upolujesz :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Swap z 1.4 abd na 1.6 abu

Postprzez Kaczmar » 31 sty 2013, o 22:11

Panowie szukam pomocy i wiem ze dobrze trafilem ;) mam golfa 1.4 aex kulniete ma juz 340 tys, 150 w gazie, bierze olej, popychacze juz graja ze wytrzymac nie idzie, mechanik wycenil mi remont silnika na ponad 1000 zl ;o Chce zrobic swapa... tylko nie wiem jaki silnik wstawic za 1.4 aex... myslalem cos o pojemnosci 1.6 ale jaki? Jaki bedzie pasowal za 1.4 aex? Chodzi mi o to zeby jak najtaniej to wyszlo... czy bede musial wymieniac skrzynie? komputer? i czy moze ktos z uzytkownikow tej wspanialej stronki ma silnik na sprzedaz? :)

[ Dodano: 2013-01-31, 21:32 ]
Panowie szukam pomocy i wiem ze dobrze trafilem mam golfa 1.4 aex kulniete ma juz 340 tys, 150 w gazie, bierze olej, popychacze juz graja ze wytrzymac nie idzie, mechanik wycenil mi remont silnika na ponad 1000 zl ;o Chce zrobic swapa... tylko nie wiem jaki silnik wstawic za 1.4 aex... myslalem cos o pojemnosci 1.6 ale jaki? Jaki bedzie pasowal za 1.4 aex? Chodzi mi o to zeby jak najtaniej to wyszlo... czy bede musial wymieniac skrzynie? komputer? i czy moze ktos z uzytkownikow tej wspanialej stronki ma silnik na sprzedaz?
Kaczmar
Kaczmar
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 20:23
Lokalizacja: Ratyń

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości