SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pilnie, swap z 1.4 na 1.8, kilka ważnych pytań.

Postprzez Seboll » 8 lut 2013, o 20:54

Witam, z góry mówię że przeczytałem wszytskie tematy co do swapu, ale co temat to inne opinie i sam w końcu nie wiem a jutro jade po silnik.
więc do rzeczy:
Mam golfa 3 1.4 ABD chce włożyć 1.8 90KM (monowtrysk, ABS) mój golf to 94r. a dawca 97r.
Potrzebuje silnik i skrzynie,
Więc pytania:
1.alternator,rozrusznik,pompa wspomagania pasują z 1.4?
2.Pompa paliwa do zmiany czy wystarczy komp i wiązka elektryczna?
3.Półoski trzeba zminiać na te z 1.8?
4.Łapy silnika trzeba z 1.8?
5.Co z pasem przednim?
6.kolektor wydechowy trzeba?
7.Czy dużo jest rzeźby?
Napiszcie mi pokolei co i jak, bardzo prosze bo w moim 1.4 kończy się sprzęgło i jest słaby dla mnie a tamten ma nie dawno robiony rozrząd olej itd.
Seboll
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:58
Lokalizacja: Łukowica/Limanowa

Pilnie, swap z 1.4 na 1.8, kilka ważnych pytań.

 

Postprzez Paweu » 8 lut 2013, o 21:04

Seboll, widać że nie czytałeś...

http://www.golf3.pl/topics9/swap-14-abd ... t36235.htm
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Seboll » 8 lut 2013, o 21:13

Akurat ten temat też czytałem i nie ma w nim wszytskich odpowiedzi.. Che wypowiedzi kogoś kto to zrobił i powiedział mi co zmieniał itd.
Seboll
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:58
Lokalizacja: Łukowica/Limanowa

Postprzez pablomed » 9 lut 2013, o 11:27

pamiętam tyle że pompa zostaje, lapy powinieneś dostać z silnikiem, wydech - chyba widziałeś że 1.8 ma kolektor z tyłu? Cały wydech z kolektorem do wymiany. Co do reszty to już nie na 100 procent: półosie inne, alternator i wspomaganie bedzie pasowac tylko nie wiem z łapą mocująca pompe wspomy chyba będzie inna - powinieneś to brać z silnikem dla unikniecia kłopotu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 9 lut 2013, o 11:46

Seboll napisał(a):Akurat ten temat też czytałem i nie ma w nim wszytskich odpowiedzi

trzeba było je zadać w tamtym temacie a nie zakładać nowy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

swap 1.6 AFT na VR6

Postprzez KEFRZYSKI » 3 mar 2013, o 20:50

Witam panowie potrzebuje pomocy. Nie mam dostępu do ETKA a chce swapowac swoje MK3 obecnie posiadam w nim 1.6 AFT jest to wersja GT z tyłu belka z tarczami. Dawcą będzie B3 vr6. I tu zaczyna się mój problem. Czy kołyska moze zostać od mojego mk3 czy mam szukać od VR6. Chłodnica podejdzie od b3 i wszystkie węże ?? Jak z półosiami ? Bo słyszalem ze tez wszystko pasuje. ???
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Wymiana SILNIKA

Postprzez adams33 » 8 mar 2013, o 19:41

Witam posiadam 1.6 ABU Metalowa przykrywa zaworów. Niestety wywiało uszczelkę po rozebraniu okazało się że niestety pierscienie były zapieczone i porysowały sciane cylindra nie idzie tego już naprawić. Wiec chcę kupić nowy silnik.

I teraz mam pytanie czy silnik AEE ten z aluminiowym deklem będzie pasowal w zastaw ABU?? Wyglądają na bardzo podobne. Ale chodzi o skrzynię dodam że mam tą krótką awaryjną z drożkiem od dołu. Pytam ponieważ znajomy posiada silnik AEE w bardzo dobrym stanie bynajmniej tak zapewnia że był robiony remont 29tys. km wcześniej po czym auto zostało uderzone w tył auta. Gdzie przesuneła się buda więc został skasowany bez silnika.
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Grzesiek2507 » 8 mar 2013, o 21:38

aee to wielopunkt....jak chcesz wstawiac kpl to musisz swapowac wtrysk, wizake, kompa. Sam slupek na osprzecie abu powinien podejsc....sam mam aea na osprzecie abu wsadzone i lata ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Swap Mk3 1.8t -> Łapy silnika.

Postprzez Munieck » 31 mar 2013, o 12:58

Witam, mam zamiar zeswapować 1.8t do mk3, zbieram wszelkie niezbędne informację do rozpoczęcia konwersji. W związku z czym mam pytanie. Które łapy pasują, a które nie, które trzeba przespawać, które rzeźbić, ewentualnie gdzie mógłbym znaleźć gotowe rysunki łap do wykonania na własną rękę, bądź gotowych kitów z łapami do mk3 ? (Skrzynia to 5gang GGU)
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam : )
Munieck
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 14:50
Lokalizacja: slask

Postprzez Paweu » 31 mar 2013, o 23:21

Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Swap na 1,8T

Postprzez chomik » 1 kwi 2013, o 18:34

Witam ,pytanie kieruję do osób co siedzą w temacie , nie chce czytać teori itd itd .....


Zastanawiam sie nad swapem ... pomysłów było kilka 2,3v5 , 2,8vr6 z mk4 , 2,0abf kompressor jednak prawdopodobnie zdecydowałem sie na 1,8T . Najpierw wrzucic serie , później dmuchnąć tak żeby wypluło coś koło 3XX na rolce .
Mechaników mam kilku od turbawek jednak żyją w świecie Japońców ....rozmowa jest na zasadzie kup co trzeba , przyjedź i wrzucimy , wystroimy i bedzie git malina. Chyba ze chcesz silnik sr20det to 2 sztuki czekają :wstyd:
Pytań mam wiele ...
-w jaki słupek najlepiej celować ? AGU odpada na wstepie ;) celuje bardziej w AUQ , BAM wady ? zalety ? )
- jak wyglada wrzucenie silnika w komore ?
- oski ?
-jak wyglada sprawa z łapami , skrzynia biegów .
-heble 312 z mk4
- co z czego i dlaczego ;)
- zależy mi na pozostawieniu licznika z mk3 , duża rzeźba ?
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 1 kwi 2013, o 20:41

łapy od mk3 (tu nie wiem od czego pasują, ale pewnie od 1.8/2.0), skrzynia ori z 1.8T, przeguby wewnętrzne z mk4, ośki z mk3, heble najłatwiej z mk3 280/288, licznik z mk3 zostaje, problem jest jedynie z elektryką

wstawienie to prosta sprawa, IC itd to chyba sama przyjemność, a silnik wiadomo że im więcej w serii tym lepiej, masz do wyboru różne moce, najlepiej było by dorwać taki z TT/S3 225KM
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron