SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Imper » 30 maja 2013, o 19:13

pozwole sobie dorzucic swoje 3 grosze odnosnie roznic 9A vs ABF. Roznica nie polega tylko w oszprzecie. 9A ma inne wykorbienie przede wszystkim. Nie posiada rowniez czujnika polozenia walu co moze byc problematyczne podczas uruchomienia tego na osprzecie z ABFa. Sa oczywiscie na to patenty ale po co sobie dokladac roboty
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez marcinvr6 » 30 maja 2013, o 20:59

czyli trzeba by też wiazke przekładać najlepiej mieć swapa?
marcinvr6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 00:11
Lokalizacja: Błonie

Postprzez M2TheMilk » 10 cze 2013, o 15:09

Witam serdecznie !

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc bardzo proszę o wyrozumiałość :oops:

Od 2 lat jestem szczęśliwym (teraz mniej) posiadaczem golfa 3 bon jovi z silnikiem 1.4 AEX 44kw 60hp. w ubiegłym tyg na trasie korbowód wyszedł z bloku tuż nad miską olejową i w związku z tym szykuje sie wymiana jednostki napędowej. Odpuściłbym to gdyby nie fakt, że autko jest w bardzo ładnym stanie zewn jak i wewn, a co najważniejsze wymieniłem już w tym roku kolektor ssący, przepustnice, rozrząd z pompą wody sprzęgło oraz kilka dupereli o których nie ma sensu pisać. Autko od 1,5 roku jeździ w gazie sekwencyjnym (i jest jeszcze na gwarancji), z którego jestem bardzo zadowolony dlatego właśnie zdecydowałem, że jeszcze troszkę mi posłuży.

Pytanie jest następujące ... czy jakikolwiek mocniejszy silnik np. 1.6 będzie pasował. Pytam po zależy mi na tym aby zostawić wszystkie podzespoły i wymienić samą jednostkę bez konieczności kupowania jeszcze wielu innych części.

Co radzicie ? Włożyć to samo co było czy jest jakaś alternatywa ? Dziś widziałem silnik 1.6 który na pierwszy rzut oka wyglądał identycznie ...
M2TheMilk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:47
Lokalizacja: Eudezet

Postprzez Grzesiek2507 » 10 cze 2013, o 16:03

Kup sam goly slupek i wrzucisz to na swoje graty. Bedzie jezdzic.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez M2TheMilk » 10 cze 2013, o 16:19

cała reszta czyli komp, skrzynia i inne rzeczy będą pasować ?
M2TheMilk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:47
Lokalizacja: Eudezet

Postprzez chomik » 10 cze 2013, o 16:24

Grzesiek2507 napisał(a):Kup sam goly slupek i wrzucisz to na swoje graty. Bedzie jezdzic.

1,4 ma taki sam osprzet jak 1,6 AFT ??? TRUDNE SPRAWY ..... :wstyd: :wstyd:

Jak widzę takie odpowiedzi to odechciewa sie pisać .... Widać , że user jest niekumaty w tych sprawach a wy piszecie ze wszystko pasuje ...guzik prawda ... czy osprzet ... z 1,4 pasuje do Aftka ? ABsa ? ABFa ? ..... :wstyd:
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez M2TheMilk » 10 cze 2013, o 17:14

Hmmmmm :D

To jak to moi mili naprawdę jest ? :D

Pytam bo jeśli nie trzeba dużo osprzętu kupić to opłaca mi się wrzucić mocniejszy silnik bo 1.4 średnio się zbiera :P
M2TheMilk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:47
Lokalizacja: Eudezet

Postprzez Opik » 10 cze 2013, o 18:23

no ja tam nie wiem jak w tym wypadku ale wiem ze ludzie wsadzaja 2,0 na osprzecie 1.8, osprzet od zupelnie innego ailnika itp. I mowa nie tylko o VW
oczywiscie mocy nominalnej 1.6 na osprzecie z 1.4 nie uzyskasz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez M2TheMilk » 10 cze 2013, o 18:51

Wiem, ale zawsze to 1.6 a nie 1.4 może chociaż ciut zrywniejszy bedzie i mniej spali ... zawsze moge wrzucic 1.4 tylko jeśli jest opcja bez dokłądania kasy lub z jakimś minimalnym nakładem włożyć coś większego to czemu nie ...
M2TheMilk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:47
Lokalizacja: Eudezet

Postprzez Grzesiek2507 » 10 cze 2013, o 20:34

chomik napisał(a):
Grzesiek2507 napisał(a):Kup sam goly slupek i wrzucisz to na swoje graty. Bedzie jezdzic.

1,4 ma taki sam osprzet jak 1,6 AFT ??? TRUDNE SPRAWY ..... :wstyd: :wstyd:

Jak widzę takie odpowiedzi to odechciewa sie pisać .... Widać , że user jest niekumaty w tych sprawach a wy piszecie ze wszystko pasuje ...guzik prawda ... czy osprzet ... z 1,4 pasuje do Aftka ? ABsa ? ABFa ? ..... :wstyd:


no jak sie odechciewa to nie pisz...powiedz mi czym rozni sie slupek AEX-a od AEE? Ewentualnie AEA? Poza paroma zamiennymi szpilkami w glowicy, innym ksztaltem pokrywy zaworow i paroma innymi szczegolami.

Pokaz mi AFT, AKS, AEK, ktory na pierwszy rzut oka wyglada jak wspomniany wczesniej 1.4 ? Czytanie ze zrozumieniem sie klania, bo koledze wyzej chodzilo o AEE, ktore wzrokowo wizualnie faktycznie wyglada jak AEX.

M2TheMilk, wspominal cos o wkladaniu ABFa, albo AFTka na osprzet z 1.4? Chcial 1.6, ktore wygladalo mu tak samo jak jego 1.4


Opik, ma racje, mocy raczej nie przybedzie...i teraz UWAGA PRZYPUSZCZAM, ze wsadzenie kompa z 1.6 mogloby dac jakies rezultaty...ale o to trzeba juz pytac madrzejszych.


chomik, jeszcze kilka slow skierowanych do Ciebie...siedze na forum polo 86c/86c2f...slupek 1.6 jest identyczny z 1.3 AAV stosowanym w polo....baa nawet 1.0 ma ten sam ksztalt...koledzy z polowek swapuja ABU na lapy silnikow 1.3 (ktore pasuja bez problemu) daja osprzet z 1.3...skrzynie tak samo zostawiaja....ewentualnie dla lepszych efektow napedzane to jest najczesciej wtryskiwaczem z passka b3 1.8, ktorym steruje rowniez komp z takiego paska ;-) calosc dopelnia rozrusznik z polo 1.4d...nie da sie?
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez M2TheMilk » 22 cze 2013, o 13:44

OK moi Państwo, silnik wymieniony na 1.6 75 KM z takim samym blokiem jak 1.4. Teraz pytanie najważniejsze, czy muszę też zmienić komputer czy zostawić ten co jest ... mam gaz sekwencyjny poza tym tez zależy mi na tym aby pracował jak 75 a nie 60 km ... poradźcie coś proszę bo komputer nie jest drogi ale wydawać w ciemno kasy już więcej nie chce bo na tej zabawie spłynąłem już prawie 1.5 kafla :(
M2TheMilk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:47
Lokalizacja: Eudezet

Postprzez Imper » 24 cze 2013, o 10:58

sterownik do wymiany, Inaczej nie bedzie to jezdzilo nawet jak seria. Druga sprawa ze przy sterownikach z tych rocznikow dochodzi Ci kopszt sciagniecia immo lub przekladka bebechow z dawcy
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości

cron