przez rafaliskoMK3 » 14 paź 2013, o 00:54
witam
potrzebuje pomocy i kilka podpowiedzi. padł mi silnik 1.8 ADZ i zastanawiam czy przy okazji wyjętego już silnika nie zrobić swapa na 2.0 8v z GTI. troszkę poczytałem i wiem juz że:
-skrzynia mi podejdzie moja tylko wrzuce zamach i sprzeglo z 1.8
-silnik wejdzie bez problemu na te same łapy
-heble powinny jakoś dać radę bo mam z wersji GT
-wiem że pompe na 3,0 bara trzeba przerzucić
- do zmiany też układ wydechowy i tu pytanie1 [ czy możliwe jest zredukowanie średnicy z wydechu 2.0 w miejscu kata którego chce wyciąć na mój standardowy wydech , tak aby nie ruszać środkowego i końcowego wydechu? czy przynajmniej na razie będę mógł tak śmigać, bo pewnie troche zdławie wydech taką redukcja na niższą średnice]
- zmiana ECU
- zmiana wiązki i tu pytanie2 [jak to jest z ta wiązka?czy wymiana wiązki polega na wymianie odcinka z ECU do komory silnika (w komorze wtyka i rozejście na poszczególne czujniki i elementy silnika) oraz skrzynki bezpieczników? czy da się to zrobić bez zdejmowania deski rozdzielczej?
własnie wiązki najbardziej sie obawiam.
- wiem też że każdy model 2.0 czy to 2e czy ady/agg ma swój komputer i wiązki też się różnią wiec pytanie3 najlepiej kupić kompa wiązkę i silnik z tej samej beczki prawda?
- pytanie4 a jak się ma klima w przypadku swapa? bo mam klime manualną i jak kupie silnik w wersji bez to wystarczy jak przełożę łapę z napinaczem od mocowania altka a sprężarkę wrzucę na dół ? moja łapa z silnika 1.8 podpasi do 2.0?
- no i ciekawi mnie który z 3 modeli silnika 2.0 8v jest najlepszy, najtrwalszy ? są jakieś duże różnice miedzy nimi , jak przepływomierze czy układ sterowania wtryskami digi ,simons? Który byście polecali kupić?
pytanie5 na co zwrócić uwagę przy kupnie tych silników? najlepiej kupić taki z przebiegiem do 150tkm i prosto z auta z niemiec , tylko że na allegro czy innych każdy pisze to samo że stan BdB igła z niemiec. Może znacie kogoś kto handluje takimi rzeczami? ktoś kto ściąga rozbitki z niemiec?
wiadomo najlepiej było by mieć możliwość odpalenie silnika prze kupnem (sprawdzić kompresje, ciśnienie oleju, dźwięk pracy silnika i inne...)
SWAP, tak ciężko wpisać w szukajke? było pierdylion razy, tym bardziej o 2.0, chyba wszystko na wszystkie sposoby jest opisane.
Ostatnio edytowano 14 paź 2013, o 04:59 przez
rafaliskoMK3, łącznie edytowano 1 raz