SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez chomik » 2 lut 2014, o 16:44

sprzedaj graty z escorta i w wrzuc silnik z golfa , bo tak to bedzie rzeźba .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez MetalAngell » 2 lut 2014, o 16:53

Problem w tym, że Escort poleci na złom na dniach i raczej nie mam czasu na sprzedawanie go na cześć ( to samochód ojca, który stwierdził, że samochód leci na złom i albo coś z niego wyciągam na już, albo w całości go odda ). Dlatego chciałbym ten silnik wpakować do golfa jest to 1.8l 16v, który jest naprawdę w dobrym stanie, ostatnio ( z 2tys km temu ) wymieniany rozrząd z pompa wody oczywiście, a niecałe 80tys km temu miał kapitalny remont.
MetalAngell
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Radi » 2 lut 2014, o 20:24

MetalAngell napisał(a):Na starcie mówię, że nie stać mnie na inwestowanie Bóg wie ile pieniędzy

To sobie odpuść bo nie warto
VW to VW a Ford to Ford nie złożysz tego jak klocki lego. Łapy do zbudowania od podstaw elektryka tak samo o milionie drobnostek nie wspomnę
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MetalAngell » 2 lut 2014, o 20:35

Jeśli chodzi o sprzęt do dyspozycji mam tokarkę frezarkę i w sumie co dusza zapragnie do obróbki + wszelkiego rodzaju spawarki ( mogę skorzystać ze sprzętu dostępnego w mojej szkole ). Chodzi mi tylko o to, żeby nie pakować np. 5tys zł w samochód, który mam tymczasowo. Pomyśle jeszcze nad tym swapem, może jako projekt do szkoły go zgłoszę wtedy cześć kosztów być może szkoła weźmie na siebie. Puki co zajmę się zmianą foteli z forda do golfa ;D
MetalAngell
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Radi » 2 lut 2014, o 20:39

Zrobisz jak zechcesz dla mnie taka przeróbka nie ma najmniejszego sensu co innego jak byś chciał tam wpakować jakiegoś 400 konnego potwora to zmieniło by postać rzeczy.

MetalAngell napisał(a):Puki co zajmę się zmianą foteli z forda do golfa ;D

Tylko nie chwal się tym głośno na forum już jeden taki tu jest i wszyscy sie z niego śmieją ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MetalAngell » 2 lut 2014, o 20:55

No co jak co, ale wole wsadzić wygodne kubełki do golfa niż te, które ma obecnie .. na nich nie da się jechać dłużej niż 10km bo są tak nie wygodne...
Co do silnika, ja sens widzę mój golf obecnie ma dość mało mocy i ma skrzynie, która jak dla mnie ma za krótkie biegi ... Wsadziłbym silnik sporo mocniejszy z dłuższą skrzynią i naprawdę możesz mi wieżyc ten silnik z forda nie jednego 2.0l brał, a w lżejszym golfie byłoby jeszcze lepiej niż w fordzie. Nie potrzebuje 400 konnego silnika, do golfa... skoro tym strach jechać więcej niż 150km/h, poza tym ja na trasach nim nie jeżdżę ( od tego mam volvo s80 i mitsubishi space wagona ). Mi chodzi tylko żeby zrobić z niego bardziej dynamiczny samochód, którym dojeżdżam do szkoły itp, a swapa chciałem głównie dlatego, że chciałem sobie podłubać przy jakimś projekcie tak jako hobby :] , a nie pakować w golfa 400koni i katować go na parkingu pod biedronką >.<
MetalAngell
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Radi » 2 lut 2014, o 21:04

MetalAngell napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy jest możliwość zrobienia swapa silnika z Forda Escorta MkVI 1.8l 105KM do Golfa III ( obecnie posiada silnik 1.6l ) i jeśli opcja jest to czy sporo musiałbym zmieniać. Na starcie mówię, że nie stać mnie na inwestowanie Bóg wie ile pieniędzy w to dlatego pierw chciałem zaczerpnąć wiedzy tu na forum zanim zabiorę się za to. Mam kompletnego Forda wiec z silnikiem i osprzętem problemu nie ma.
Pozdrawiam. :-)


Masz ochotę nikt Ci nie zabroni tylko to rzeżba straszna i tu raczej nikt tego nie robił bo po co skoro można wsadzić choćby ABF 2,0 16V 150KM jest wszystko plug&play a koszty są dużo dużo mniejsze niż wpasowanie czegoś co nawet w najmniejszym stopniu nie pasuje.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 2 lut 2014, o 22:39

Opik napisał(a):tylko ze sensowny swap na 1.8t to kolo 7tys, AbF i VRka wymagaja od razu zmiany zawiasu na 5 srbek i to tez pore koszta, a to 1.6 wsadza i gra ;) wiec cena bez porownania, a jak dawce masz to pakuj i sie nie zastanawiaj :)


Czyli zwykły 1,6 i 1,6aft sa takie same?

Oczywiscie pomijam fakt zmiany komputera i elektryki.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez trucker0000 » 2 lut 2014, o 22:58

Witam! Mam w golfie silnik 1.6 AEE i chciałbym zapytać czy można włożyć tam jakiś inny silnik ale bez większych przeróbek? Mój AEE padł po tym jak tłoki uderzyły w zawory, zerwanie paska...
GOLF III 1.6 AEE 1997 B+G
trucker0000
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 gru 2013, o 22:26
Lokalizacja: WML

Postprzez Pozor » 2 lut 2014, o 23:09

MetalAngell napisał(a):No co jak co, ale wole wsadzić wygodne kubełki do golfa niż te, które ma obecnie .. na nich nie da się jechać dłużej niż 10km bo są tak nie wygodne...
Co do silnika, ja sens widzę mój golf obecnie ma dość mało mocy i ma skrzynie, która jak dla mnie ma za krótkie biegi ... Wsadziłbym silnik sporo mocniejszy z dłuższą skrzynią i naprawdę możesz mi wieżyc ten silnik z forda nie jednego 2.0l brał, a w lżejszym golfie byłoby jeszcze lepiej niż w fordzie. Nie potrzebuje 400 konnego silnika, do golfa... skoro tym strach jechać więcej niż 150km/h, poza tym ja na trasach nim nie jeżdżę ( od tego mam volvo s80 i mitsubishi space wagona ). Mi chodzi tylko żeby zrobić z niego bardziej dynamiczny samochód, którym dojeżdżam do szkoły itp, a swapa chciałem głównie dlatego, że chciałem sobie podłubać przy jakimś projekcie tak jako hobby :] , a nie pakować w golfa 400koni i katować go na parkingu pod biedronką >.<



:-x Mój Boże coście się tak uwzieli na tego forda jak nie jeden zderzaki chce pakować to drugi już kombinuje jak wpakować silnik forda do golfa vw to vw a mieszanie marek zawsze będzie kontrowersyjne i więcej z tego jest śmiechu niż powagi . A teraz na temat przede wszystkim sens pakowania silnika forda byłby dopiero jakbyś miał z cosswortha ale to świętokractwo i zapewne mało kogo tu stać na takie cudo . Po pierwsze ten silnik 1.8 i 105 KM ?? tyle ma silnik AFT 1.6 golfa :lol: . Po drugie jakby jakimś cudem połączył skrzynie VW z silnikem forda w co wątpię to raczej żaden z czujników nie zadziała bo inne impulsy czyta sterownik forda a vw (silnik na bank nie odpali ), np. ford galaxy a sharan niby to samo a różnice są . Po trzecie chcesz robić sztukę dla sztuki za 3 tyś. ? uwierz mi nie warto . Za cenę swapa silnika forda zrobisz spokojnie swapa na ABF czy 2E albo G60 i będziesz badziej zadowolony z efektu i o wiele szybciej ci to zejdzie .
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Opik » 2 lut 2014, o 23:16

Pozor, z G60 to Cię ponioslo ;) ale na bank wsadzi 2.0 8v w dobrym stanie które będzie WSPÓŁPRACOWAĆ z całą resztą samochodu ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 2 lut 2014, o 23:46

No trochę mnie poniosło :-) Ale taki ABF/2E z skrzynią 2Y i nic więcej nie trzeba do szczęścia w takim przypadku :hyhy: ( no może tylko syncro :mrgreen: )
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości