hm... ABU to niezbyt bezawaryjna jednostka lubią uszczelki pod głowicą padać w nich bo to rozwiercone 1.4 ale jak porobiłem to większych jak na razie problemów nie mam.
Kurcze panowie myślę, szukam i nie mogę wymyślić ,... jak to jest? kupiłem silnik kompletny 1.6 abu ze skrzynią, z komputerem i z wiązką. Podobno wstawia się silnik podłącza i wszystko gra. Otóż nie, w 1.4 ABD wiązka silnika ma wtyczkę taką owalną i ma 16 pinów a 1.6 abu ma okrągłą i 24 piny. Czy muszę przekładać całą wiązkę, od komputera aż po silnik razem ze skrzynką bezpieczników? Niech mnie ktoś oświeci jak to jest z elektryką tego silnika, wystarczy ta od 1.4 czy nie? .
kupiłeś zapewne silnik AEA... więc musisz zmienić wiązke, ale chyba bez skrzynki bezpieczników...a tak na marginesie,
do wszystkich swapowaczy/swapujących/swapowanych, kupcie sobie mocniejsze auta, taniej, bezpieczniej, wygodniej, legalnie, tylko nie traćcie czasu na VW
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera
a tak na marginesie, do wszystkich swapowaczy/swapujących/swapowanych, kupcie sobie mocniejsze auta, taniej, bezpieczniej, wygodniej, legalnie, tylko nie traćcie czasu na VW
swap kazdego silnika w mk3 ogracznicza sie do wpiecia 4 dodatkowych wtyczek w skrzynce bezpiecznikow. Wymiana silnika z mk3 na jakis inny wystepujacy w mk3/mk2 po 89r s. toledo 1l, ibizach, passatach itp ktore maja ten sam typ skrzynki bezpiecznikow ogranicza sie przede wszystkim do wypiecia i wpiecia tych owych 4 wtyczek. Takze kazdy swap na tym poziomie niesie za soba conajwyzej wymiane wiazki silnikia bez ruszania okablowania w kabinie z wyjatkiem doposazenia skrzynki bezpiecznikow np w nowe przekazniki
Udało mi się kupić kompletny silnik ze skrzynią biegów z komputerem, całą wiązką silnika, pompą paliwa za 400 zł .. więc chyba warto wymieniłem w nim już wszystkie uszczelki i simeringi, pierścienie, panewki + planowana głowica Na dniach będę to wkładać i zobaczymy jak będzie chodziło. Na pewno lepiej niż obecne 1.4.
Witam chciałbym zrobić SWAP mam golfa 3 z silnikiem 1.8 ABS bez komputera ale chciałbym założyć mu silnik 2.0 i stad mam pytanie czy muszę zakładać mu komputer albo coś w tym stylu dodaje ze skrzynia tez będzie od 2.0 i czy są jakieś problemy z założeniem takiego silnika?. Moze już ktoś robił takiego SWAP pomóżcie.
PozdraVWiam
mam golfa 3 z silnikiem 1.8 ABS bez komputera ale chciałbym założyć mu silnik 2.0 i stad mam pytanie czy muszę zakładać mu komputer
Wszystkie silniki benzynowe w g3 mają komputery (sterowniki silnika). Nawet twór 1.8 ma taki sterownik w podszybiu. Chyba że założyłeś do niego jakiś gaźnik z g2. Także zmieniając silnik na 2.0 musisz mieć do niego sterownik i kompletna okablowanie