Swap z 1,4 na 1,6AKS czy lepiej zwykły 1,6?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Swap z 1,4 na 1,6AKS czy lepiej zwykły 1,6?

Postprzez frezo1221 » 2 mar 2015, o 15:30

Witam mój 1,4 stracił moc pytanie krótke i zwięzłe mam na oku silnik 1,6 AKS 100km za 550zł słysząłem że 1,4 a 1,6 to to samo ale czy tyczy się to także wersji GT czy tam już trzeba cołość,bo nie wiem czy kupować GT czy zwykły 1,6 75km :(
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Swap z 1,4 na 1,6AKS czy lepiej zwykły 1,6?

 

Postprzez Thorsten » 2 mar 2015, o 17:54

frezo1221, powiem tak, mam jak to określiłeś "Zwykłe" 1.6 75km dokładnie aee i przyznam że mit że ma więcej niż te 75 koni to prawda. Silniczek chodzi przyjemnie i te katalogowe 168 km/h to żart, ja swój rozkręciłem do 180 i jeszcze troszkę zapasu miałem. Moment dostępny nisko.

A jak skrzynia biegów? podejdzie pod nowy silnik?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 2 mar 2015, o 20:48

AKS to zupelnie inny slupek, mnostwo roboty, praktycznie tyle co przy wlozeniu 2.0.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Golf Maniak » 3 mar 2015, o 00:22

Thorsten napisał(a):frezo1221, powiem tak, mam jak to określiłeś "Zwykłe" 1.6 75km dokładnie aee i przyznam że mit że ma więcej niż te 75 koni to prawda. Silniczek chodzi przyjemnie i te katalogowe 168 km/h to żart, ja swój rozkręciłem do 180 i jeszcze troszkę zapasu miałem. Moment dostępny nisko.

A jak skrzynia biegów? podejdzie pod nowy silnik?


180km/h miałeś według wskazania licznika pewnie a wiesz że ten licznik napewno ciutkę przekłamywał?Nigdy nie uwierzę w takie mity skoro taką moc podawała fabryka to taką moc miał ten silnik i nic więcej ponad to!Słupek AKS tak jak pisał grzesiu to całkiem inna konskrukcja występowały te silniki po modernizacji/lifcie golfów żeby wrzucić ten słupek czeka Cię trochę zabawy :) lepiej juz odrazu zrobić swapa na 2 litrówkę albo VR6 :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez frezo1221 » 3 mar 2015, o 01:18

Nie no to wtedy kupie 1,6 zwykłe i komp do inego i włoże 1,6 zamiast mojego 1,4 bo już się kończy...czy może lepiej wymienić te pierscienie w 1,4 i śmigać? ? bo w sumie mam porobione wszytsko w nim poza pierscieniami i krokowym...

apropo o tym 180 to nie ja pisałem a kolega Thorsten ;) moj 158 katralogowe a 140 i później słabiutkoo...

[ Dodano: 2015-03-03, 00:22 ]
A i na przykład jak bym kupił 1,6 75km to bym miał z mojego 1,4 zapasowa głowice pompe wody to wszystko jest to samo,dobrze rozumiem tylko komp inny?
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Thorsten » 3 mar 2015, o 10:31

Golf Maniak, poczytaj sobie w sieci wyniki z hamowni tego silnika. ma więcej mocy niż 75km. Co do prędkości to mierzone na nawigacji więc realne. Jeździłem nim i wersją 75km sprzed 95 roku i różnica jest ogromna. Siedziałem w golfie z właśnie 101 koni i przyznam że spodziewałem się więcej szału ale szału nie było. Moim zdaniem trzeba przejechać się każdym autem by oceniać je, ktoś z vr6 nie mający styczności z 1.4 jak usłyszy jaką to ma moc to powie że to nie ma prawa jechać a się toczyć.

Trzeba wziąć pod uwagę przełożenia skrzyni biegów bo moc silnika to nie wszystko.

Skoro tak wierzysz katalogowej mocy to jak wyjaśnisz fakt że aee robi setkę nie w katalogowe 13.8 tylko mniej? czyżby ten kto pisał katalog pomylił cyferki? a no nie, te silniki i nie tylko te mają więcej mocy, momentu i prędkości maksymalnej niż podano w katalogu. Miałem 1.8 90KM i dlaczego setkę osiągał szybciej niż 12,1 ?


" Te silniki rzeczywiście mogą mieć więcej. Mój zbiera się do setki między 11-12 sekund, podobnie na gazie jak i lpg, a katalogowo 14s. do 16 nawet na lpg."

"Tez spotkalem sie z wynikami wyplutymi na hamowni rzedu 80 paru kucy. Ot takie darmowe gifty z fabryki dostal ten silniczek."


Poczytaj sobie jakie numery robili niemcy by auto było tańsze w opłatach, podawanie zaniżonej mocy to jeden z wielu.


Wracając do nurtu tematu, polecam te 75kucy zwłaszcza aee skoro już musisz wybierać w 1.6 to właśnie aee po 95roku.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez frezo1221 » 3 mar 2015, o 12:35

No to zaczne szukać,a głowica z 1,4 itp będzie podchodziła do tego aee? teraz mam bodajże ABD.

Czy może lepiej wymienić pierścienie i śmigać dalej? bo mam wszytsko w moim 1,4 porobione poza pierścieniami.

[ Dodano: 2015-03-03, 11:42 ]
i czy to by podeszło?

http://olx.pl/oferta/pierscienie-nomina ... b292ded9aa
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Thorsten » 3 mar 2015, o 12:47

frezo1221, w kwestii ratowania tego 1.4 to jak wpakowałeś w niego troszkę hajsu to musisz sobie policzyć czy warto pakować inny silnik. Ja przyznam brałem pod uwagę swap ale jak wtankowałem ponad 1k w obecny silnik to odpuściłem nie ze względu na wpakowany hajs a ze względu że znam stan obecnego silnika i wiem że spokojnie mogę nim jeździć, jak kupisz inny możesz trafić na zmęczoną jednostkę do której będziesz musiał na start włożyć pieniążek. U znajomego który fakt, zakatował najpierw 1.9 tdi postanowił kupić nowy nie naprawiać, po roku silnik walnął i jak się okazało w poprzednim aucie też nie miał lekko, jeszcze holowałem go do domu. Chyba że masz sprawdzoną jednostkę za godziwe pieniądze w tedy możesz pomyśleć.
U mnie nalatane jest 188k i myślałem że ktoś grubo go cofnął, jednak przy planowaniu głowicy u specjalisty powiedział mi że dawno głowicy w takim stanie nie widział i zdecydowanie przebieg jest prawdziwy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez frezo1221 » 3 mar 2015, o 16:07

No mysle że 1k to spokojnie wrzuciłem mam wszystkie podzespoły nowe uszczelki itp a żałuje że pierscieni nie wymieniłem przy jednym otworzeniu ale kanału nie miałem to nie miałem jak sobie poradzić.teraz będę musiał go rozłożyć i od nowa pod głowicą uszczelke i planowanie małe zrobić to znowu kasa ale bynajmniej będę pewny...właśnie obawiam się innej jednostki że mogła być butowana...chociaż ja moj powyżej 5 bardzo często ciągne ale za to na bierząco każdy stuk robię...
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Sławek » 4 mar 2015, o 12:32

Thorsten prawdę pisze, mój aee idzie bez problemu 180km/h według wskazań nawigacji. Kiedyś czytałem czeskie forum użytkowników skody felicji z tym silnikiem i kilka sztuk było na hamowni. Wychodziło nieco ponad 80 koni. Fakt że były to auta dosyć nowe z małymi przebiegami. W naszych prawie dwudziestoletnich Golfach kilka koni pewnie już zdechło ze starości.
Sławek
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 21:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Paweu » 4 mar 2015, o 17:29

Masz 1.4 ABD

Thorsten napisał(a):A jak skrzynia biegów? podejdzie pod nowy silnik?



Skrzynia z ABD nie podejdzie pod słupek AEE. Pod AKS też nie.

frezo1221 napisał(a):A i na przykład jak bym kupił 1,6 75km to bym miał z mojego 1,4 zapasowa głowice pompe wody to wszystko jest to samo,dobrze rozumiem tylko komp inny?


Jesli mowa wciąż o AEE to nic nie podpasuje. AEE to wielopunkt ABD nie.

Tutaj masz listę swapa z ABU 75 km na AEE (bliżniak ABD)

Zmienione elementy podczas przekladki na AEE ( z ABU )
- slupek silnika
- skrzynia biegow
- pompa wspomagania
- pompa paliwa
- zamiast 2 wiazek kabli do komory silnika idzie zupelnie inna i to jedna
- przerobiony immo i instalacja el. w srodku pojazdu
- rozrzad, pompa wody, itp.
- zmieniony kolektor wydechowy
- termowlacznik wentylatora
- przerobione weze np. od wspomagania
- zmieniony zbiornik plynu wyrownawczego od chlodzenia
- inna linka gazu
- inna linka sprzegla
- nowe wybieraki z drazkiem zmiany biegow ( pomiedzy drazkiem roznica wynosi ok. 4cm )
- przerobka paru wtyczek
- zmiana z OBD I na OBD II


Link to tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=410950


frezo1221 napisał(a):właśnie obawiam się innej jednostki że mogła być butowana...chociaż ja moj powyżej 5 bardzo często ciągne ale za to na bierząco każdy stuk robię...


To nie honda... Max moment masz przy 2.7 rpm. ;p

frezo1221 napisał(a):czy może lepiej wymienić te pierscienie w 1,4 i śmigać? ? bo w sumie mam porobione wszytsko w nim poza pierscieniami i krokowym...


Remont twojego 1.4 ABD wyniesie Cię znacznie mniej niż swap na AEE o AKS nie wspominając. Pierścienie to notabene groszowe sprawy.

Zauważyłem że strasznie podjarali się niektórzy v-maxem. Kup dłuższą skrzynię do 1.4 i też będziesz latał po 180.

Ogółnie łady syf w temacie Ci zrobili.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Golf Maniak » 4 mar 2015, o 18:25

Panowie być może macie racje w końcu na tym polega dyskusja by przedstawiac swoje argumenty :) miałem w swojej histori mk3 z silnikiem ABS katalogowe 90km i to rzeczywiście jeżdziło ;) miałem styczność z 75konną jednostka ABU która w ogóle nie jeżdziła.Tak czy siak jak dbasz tak masz :) .Osobiście w swoim golfie mam silnik 1,6 AFT który dysponuje mocą katalogową 101km i ta moc w zupełności wystarcza do swobodnego poruszania się z pkt A do pkt B.A żeby nie odbiegać od tematu tak jak większość pisała i ja pisałem powyżej nie widzę sensu przeprowadzania swapu silnika 1.4 na 1,6 75 km poszedłbym krok w przód i swapował na przynajmniej te 101km albo 2 litrówkę ;)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości