swap z 1.8 na 2.0 8v/16v

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez szymon88PL » 7 maja 2013, o 07:08

Witam aby nie zakładać nowego odkopię stary. mianowicie mam do wzięcia całe toledo 1 z silnikiem 2E skrzynia wszystko ori kompletne. mam pytanie odnośnie półosi niedawno robiłem wahacze końcówki tuleje i przeguby czy półosie toledo podejdą do zwrotnic, czy ewentualnie swoje mogę założyć do skrzyni od 2e czy po prostu przełożyć całe zwrotnice z seata nie oglądałem całego autka z braku czasu czy tam był abs? i czy dużo rzeźby z przełożeniem takiego układu i i odnośnie samego silnika swapu i elektryki czy wymieniam sama wiązkę sterownika silnika i sterownik czy jeszcze cos do skrzynki bezpieczników dodam ze auto (seat) stoi jakieś 15 miesięcy na co jeszcze zwrócić uwagę to nie jest mój pierwszy swap robiłem 2 z 1.3 na 1.6 od podstaw... i jeszcze wybierak biegów czy 2e jest jak w aam czy może na linki lub inaczej przekopałem masę tematów ale te pytania mnie nurtują i nie uzyskałem wystarczających odpowiedzi z góry dziękuje za odpowiedzi. A złoże to w 2 tygodnie?
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

 

Postprzez pablomed » 8 maja 2013, o 09:04

szymon88PL, odnośnie półosi nie wiem ale chyba zostana Twoje z Golfa . Nie wiem jaki masz typ zawiechy w AAM ale zawiecha i hamulce typu "plus" czyli tarcze 256 wentylowane współpracują orginalnie z 2E np w moim Vento.
Problemów nie widzę skoro masz całe auto do swapa. Złożysz to w jedna dobę jak sie sprężysz
ale z drobnostek to bym jeszcze wymienił
1. Wymiana wkładu pompy na 3 barową, ta Seata chyba nie pasuje do Golfa więc kupisz zamiennik za stówkę
2. Przekaźnik 30 wkładasz w skrzynkę pozycja górny rząd drugi lub trzeci od lewej - jest do zasilania wtrysku
Pytanie czy 2E jest sprawny skoro stoi tak długo to czy masz go możliwość odpalic i sprawdzić przed swapem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez szymon88PL » 8 maja 2013, o 12:25

tak mam możliwość i zrobię to znam gościa który ma seata kupił pojeździł z miesiąc i w krzaki nie miał na rejestracje oc itp... zarzeka się ze lejemy paliwo wkłada aku i palimy na pewno to zrobię. chodzi mi czy odrazy całe zwrotnice z heblami przełożyć a jak z instalacją wiązka silnika wiem na pewno ale jak reszta czy od kompa idzie coś do skrzynki i czy kostki podejdą czy trzeba będzie coś lutować? może jeszcze ktoś się wypowie o tych półosiach? pozdrawiam i dzięki
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

Postprzez pablomed » 8 maja 2013, o 14:58

co do instalcji to rtak jak pisałeś zmieniasz wiązkę i wkładasz przekaźnik 30 raczej nic więcej,. Co do zwrotnic i reszty to zależy co chcesz mieć. 2E w Golfie III współpracował zawsze z zawieszeniem typu GTI: inne zwrotnice zaciski większe tarcze 280 nawet wahacze bo chodzi o drażek stabilizacyjny który nie wiem czy masz. Ale nie musisz mieć zawiechy GTI może być taka jaką masz czyli możesz zostawić wszystko co masz bo 115 koni rakiety z golfa nie robi. Albo jesli masz tarcze 256 niewentylowane to zmien je na wentylowane - opisy na forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 8 maja 2013, o 17:35

witaj

przechodziłem przez swapy 1.8 -> 2.0 8v a potem -> 2.0 16v więc jak coś to chętnie pogadam o tym wieczorem na GG.

Pozdro
killah
 

Postprzez szymon88PL » 9 maja 2013, o 10:34

bardzo chętnie skorzystam tylko jak rozumiesz wieczór:-) bo ja kończę prace około 22. ale na pewno wejdę jeżeli będziesz to się odezwij 24205264... w sobotę ściągam seata i będę go uruchamiał w sumie biorę w ciemno ale nic nie stracę powiem ze trafiło się jak ślepej kurze ziarno bo za całe auto daje 500zl a mam znajomego który po swapie weźmie resztę za 500 także nie ma obaw ale właściciel się zarzeka ze jeździł do ostatniej chwili.
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

Postprzez antonio » 9 maja 2013, o 11:55

temat dobrego abf to 1300zł oczywiscie german nigdy nie wąchający gazu,całego swapa znalazłem za 2600 sam silnik 2000tyski z osprzętem i skrzynia z piastami komplet 600. ;-)
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez szymon88PL » 10 maja 2013, o 23:35

witam mam na miejscu gościa który ogarnia temat ale postaram się opisać co nieco i jakieś pytania mogą paść oczywiście proszę nie opuszczajcie :ok:
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

Postprzez antonio » 11 maja 2013, o 02:03

szukam AbF idealnego stanu nnie znajdę raczej :-o szału też nie ogarnę,ale kosa mnie interesuje :-o redła na gazie odpadają jak na razie mam na oku germana :-o którego chyba chapnę po pojechaniu i zrobieniu wstępnej sekcji zwłok. jesłi ktos posiada :-D ideanego ABF anglika z papierem lub Germanka to proszę o kontakt :cwaniak:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez szymon88PL » 11 maja 2013, o 21:06

witam dziś autko trafiło do mnie i odpaliłem w sumie na szczała byłem miło zaskoczony ze po takim czasie tak ładnie zapalił ale słychać jakieś dziwne jak by ocieranie ale takie regularne coś jak by jakaś tulejka albo co innego w okolicy alternatora pomp wspomagania i wody troszkę nie równo pracuje chociaż z czasem się trochę obroty wyrównały ale nie było równiutko na postoju chodził jakieś 10 minut temperatura MFA 90-94 stopni i wentylator załączał się w okolicy 80 stopni dłużej nie chodził dałem mu na dziś odpocząć myślę że jak zmienię filtry wyczyszczę dolot itp się poprawi może kopułka przewody nowe świece następne odpalanie już w trójce? :-D ile oleju wchodzi do 2e i jaki polecacie?
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

Postprzez antonio » 11 maja 2013, o 22:12

castrol 10W40 :-D :-D zalecany ponad 4L wchodzi do mojego więc u ciebie podobny motyw
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez trollu » 12 maja 2013, o 10:53

antonio napisał(a):ponad 4L

3.8L
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości