swap z 1.8 na 2.0 8v/16v

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

swap z 1.8 na 2.0 8v/16v

Postprzez killah » 22 sie 2010, o 21:10

elo

tak sobie rozmyślam czy nie podnieść golfikowi mocy poprzez zmianę silnika. Jednak najważniejsze w tym wszystkim będą fundusze.

Chciałbym wiedzieć jakie są koszty swapu z 1.8 aam na 2.0 8v oraz 16v - koszty samych części?

bez swapu hamulców bo te do końca tego roku będę miał od vr6 oraz kosztów mechanika.

czy w swapie na 8 v zmieszczę się w 2 tysiakach? a na 16 v w 4 tysiakach?
killah
 

swap z 1.8 na 2.0 8v/16v

 

Postprzez wydym1 » 22 sie 2010, o 21:20

Abf z całym osprzętem w granicach 3500 maks
Nie sztuką jest trzeć dokładką po asfalcie, sztuką jest to robić wahaczem :P
Avatar użytkownika
wydym1
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez K@mil » 22 sie 2010, o 21:21

killah napisał(a):czy w swapie na 8 v zmieszczę się w 2 tysiakach? a na 16 v w 4 tysiakach?


spokojnie.
Sam silnik bez skrzyni mozna kupic za 800/1000zl co do skrzyni to nie wiem czy ta Twoja nie podejdzie (musi wypowiedzeic sie ktos kto to ogarnia) do tego komputer i wiazki to spokojnie starczy..

Co do 16v to mysle ze znalezienie dobrej jednostki (zdrowej) moze troszke potrwac no i moze byc tez kosztowne bo kazdy kto ma ABFa w dobrej kondycji to sie ceni :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez killah » 22 sie 2010, o 21:24

K@mil napisał(a):
killah napisał(a):czy w swapie na 8 v zmieszczę się w 2 tysiakach? a na 16 v w 4 tysiakach?


spokojnie.
Sam silnik bez skrzyni mozna kupic za 800/1000zl co do skrzyni to nie wiem czy ta Twoja nie podejdzie (musi wypowiedzeic sie ktos kto to ogarnia) do tego komputer i wiazki to spokojnie starczy..

Co do 16v to mysle ze znalezienie dobrej jednostki (zdrowej) moze troszke potrwac no i moze byc tez kosztowne bo kazdy kto ma ABFa w dobrej kondycji to sie ceni :)


a tak średnio ile chodzą takie jednostki 8v ze skrzynią kompem itp? co do skrzyń słyszałem różne opinie. Mówili ludzie że podejdą inni że nie etc.

i za swojego aam 1.8 dostanę z 500 zł? stan igła
killah
 

Postprzez K@mil » 22 sie 2010, o 21:37

a tak średnio ile chodzą takie jednostki 8v ze skrzynią kompem itp?


widzialem ktos mial na forum na sprzedaz za 1700 silnik + skrzynia.

Napisz do kolegi Hanssa on ma tego pełno pewnie i jeszcze w aucie zawsze mozna sie przejechac itp
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez darkmen21 » 22 sie 2010, o 22:59

killah, wg mnie szkoda na to kasy,jak masz silnik igła to wiesz czym jeździsz a tak?silnim 2.0 8v ma kilka kucy więcej,ale zastanów sie ile zdechło, widziałem program na pro7, gdzie testowali bmw 7 w kilka lat-jak nasze golfy zamista mieć fabrycznych 170,miał 137...
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez killah » 22 sie 2010, o 23:01

darkmen21 napisał(a):killah, wg mnie szkoda na to kasy,jak masz silnik igła to wiesz czym jeździsz a tak?silnim 2.0 8v ma kilka kucy więcej,ale zastanów sie ile zdechło, widziałem program na pro7, gdzie testowali bmw 7 w kilka lat-jak nasze golfy zamista mieć fabrycznych 170,miał 137...


w to że mój ma te 75 też nie mogę być pewny. przez igła rozumiem to że nie bierze oleju i ogólnie działa bez zarzutu.

dla mnie te 40 kucy jest warte zachodu jeśli mowa o 8v
killah
 

Postprzez Imper » 22 sie 2010, o 23:08

jezeli ma checi i cos grosza to moim zdaniem sie oplaca. Twoja skrzynia pasuje do 2.0 8v jak i 16v i nie sluchaj bzdur ze nie podejdzie bo to opowiadaja ludzie ktorym sie tylko WYDAJE. Jezeli chcialbys zostawic swoja skrzynie to musisz przelozyc do nowego silnika zamah oraz sprzeglo. Wiadoma sprawa ze swap na 2.0 8v bedzie o polowe tanszy a co dokladnie potrzebujesz przy takim zestawieniu:
-silnik z osprzetem
-uklad wydechowy
-wiazka silnikowa z ECU
-pompa paliwa
-przekaznik nr 30
i to bedzie na tyle bo to co wypisalem w zupenosci wystarczy zeby poruszac sie z nowym motorem po ulicy. Wiadomo pozniej dochodza elementy takie jak hamulce ale to u Ciebie niebawem bedzie rozwiazane.
Do ABFa w zasadzie potrzebujesz tez tylko tych samych czesci jedak ta zabawa wyjdzie 2 razy tyle poniewaz sam silnik jest jeszcze raz taki drogi.
Elementy typu polosie moga byc Twoje i powinny sobie z tym poradzic. Jezeli chodzi dalej o koszta to dochodza takie sprawy jak czesci eksploatacyjne typu plyny rozrzad sprzeglo itp itd. Jezeli zapakujesz na swojej skrzyni dajmy na to ABFa to od razu zapodaj nowe sprzeglo bo w rpzeciwnym razie bedziesz i tak musial rozbierac znow za jakis czas jak dobrze go przebutujesz. Jak masz jakies konkretne pytania to chetnie Ci odpowiem

[ Dodano: 2010-08-22, 23:10 ]
zapomnialem dodac ze sa niuanse typu IMMO w zaleznosci czy Twoj dawca bedzie je posidal czy tez nie. jezeli bedzie ta Ty go nie masz to jestes zmuszone je albo dezaktywowac lub przewalic do siebie cala instalke
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez GRZANA » 7 wrz 2010, o 22:48

Robota np. u mnie to okolo 900zl zaleznie od tego co i jak.. wszystko ustalane indywidualnie... pozostale kwestie rozwiaal kolega wyzej :) pozdro
GRZANA
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 lip 2010, o 11:14
Lokalizacja: EOP

Postprzez killah » 8 wrz 2010, o 20:33

dzięki za info

cena 900 to taka w miarę normalna cena. Ja będę robić swap na 8v + wymiana sprzęgła pasków płynów przewodów
killah
 

Postprzez kulik » 13 gru 2011, o 23:25

Witam.
Odkopię troszkę temat jeśli można. Otóż myślę nad swapem z 1.8 90KM ADZ na 2.0 8V. Tutaj bym musiał chyba zdobyć tylko kompletny silnik i wiązkę silnikową tak? I może to jest śmieszne pytanie a może ja nie potrafię tego szukać. Gdzie można kupić takie wiązki do 2.0? Na allegro nie mogę znaleźć. Aż tak ciężko to zdobyć czy ja nie potrafię dobrać dobrze słów wpisując je w wyszukiwarce?;P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kulik
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 26 maja 2009, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pablomed » 14 gru 2011, o 00:04

Na Allegro trochę ciężko znaleźć ogłoszenie żeby taką konkretną wiązkę kupić, raczej szukaj wśród ogłoszeń takich gdzie sprzedawne są całe Golfy na cześci, np o treści sprzedam lusterko do Golfa a na fotkach jest całe auto - coś w tym stylu. I próbuj w działach sprzedaży na tym i drugim dużym forum Golfa. Z kokretniejszych rzeczy do takiego swapa oprócz wiązki i silnika razem z wtryskiem potrzebujesz dolot łącznie z przepływomierzem, sterownik , dodatkowy przekaźnik z nadrukiem 30, kolektor wydechowy łącznie z grubszym wydechem całym oraz pompę paliwa do wtrysku wielopunktowego czyli trzybarową. Skrzynia ze sprzęgłem może zostać z 1.8. Jeśli kupisz silnik z osprzętem z nowszego GTI czyli ADY lub AGG to trzeba myk zrobić żeby się immo pozbyć ale to już wyjdzie w praniu. Na koniec - akurat taki swap ci odradzam bo nie opłaca się dla przyrostu mocy z 90 na 115 koni. Jeśli już do 2.0 16V ABF
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości