Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez 99szymon99 » 31 sty 2016, o 16:03

Witam. Z góry mówię że nie znalazłem tu grupy typu "swap" i tu dodałem. Czytałem trochę na necie na temat tego swapu ale każdy odradza, bo nie ma sensu. Ciągle się zastanawiam czemu, bo znaleźć mk3 16v albo vr6 to nie lada wyzwanie albo dość duży koszt rzędu 8-10tyś zł oczywiście bez instalacji lpg której montaż to kolejne 2tyś zł. Może ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat czemu się nie opłaca, najlepiej ktoś kto taki swap robił albo ktoś kto wie jak to pracuje. Mam bardzo zadbany i trochę zmodyfikowany pod germana golfa mk3 ale 115km to trochę mało a nie chce odchodzić do bmw bo uwielbiam miny kierowców bmw czy też audi że mk3 tak idzie i 316-318i nie mają polotu z tym.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

 

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez GolfiarzJR » 31 sty 2016, o 19:24

Jak masz zadbany i dobry silnik to nie zmieniaj , ten 8v pochodzi jeszcze z 50lat to dobra i chyba jedna z lepszych jednostek w mk3 ;) nawet na gazie ;)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez Paweu » 31 sty 2016, o 19:57

316-318i nie mają polotu z tym


No, super. A w sedanie, qp czy kompakt?

Na forach odradzają swapy na abf? Nie może być... Może dlatego że za mała różnica w koniach?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez 99szymon99 » 1 lut 2016, o 17:18

Hatchback, poprzednio miałem mk3 1.8 90km a teraz 2.0 115km różnica 25km a osiągi również o wiele lepsze od tego 1.8 a w tym ABF miałby 35km więcej od tego 2.0 8v więc osiągi myślę że jeszcze lepsze, a autko dość ładnie się prezentuje i przy tej masie 150km robiło by robote i to nie małą. Jaka jest wasza opinia na ten temat bo to jednak nie mały koszt a z drugiej strony fajnie byłoby mieć osiągi nawet zbliżone do GTI mk4 z tym że tam ma 180km ale jest turbo no a tak sama benzyna bez gazu to trochę spory koszt użytkowania, z drugiej strony turbo i gaz no nie wiem... Nigdy nie jechałem tym ABF 150km i chciałbym wiedzieć jaka jest odczuwalna różnica między tym 115km a 150km.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez GolfiarzJR » 1 lut 2016, o 17:51

ABF to tez dobra jednostka to jest KR czyli ulepszona jednostka GTI z mk2 na wtrysku elektronicznym jak dobrze pamiętam i dobrze ciągnie od dołu bo 16v itd ... ale ten 8v 115 silnik prawie nie do zajechania i tez sobie nieźle radzi :) oba silniki dobre do gazu :P
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez Paweu » 1 lut 2016, o 18:58

i dobrze ciągnie od dołu bo 16v itd


No, coś mi się wydaje że jest na odwrót... 8v dobry dół, 16v lepsza góra.

99szymon99 napisał(a):Hatchback, poprzednio miałem mk3 1.8 90km a teraz 2.0 115km różnica 25km a osiągi również o wiele lepsze od tego 1.8 a w tym ABF miałby 35km więcej od tego 2.0 8v więc osiągi myślę że jeszcze lepsze, a autko dość ładnie się prezentuje i przy tej masie 150km robiło by robote i to nie małą. Jaka jest wasza opinia na ten temat bo to jednak nie mały koszt a z drugiej strony fajnie byłoby mieć osiągi nawet zbliżone do GTI mk4 z tym że tam ma 180km ale jest turbo no a tak sama benzyna bez gazu to trochę spory koszt użytkowania, z drugiej strony turbo i gaz no nie wiem... Nigdy nie jechałem tym ABF 150km i chciałbym wiedzieć jaka jest odczuwalna różnica między tym 115km a 150km.


Jak masz robić wymianę silnika a potem liczyć złotówki na benzynę czy tam lpg (o ile ktoś Ci poprawnie założy gaz do abf'a) to ja bym na twoim miejscu odpuścił temat i ganiał dalej te 8v. Zadbanego abf'a/9a (czy co tam miało jeszcze ponad 130km) za tysiąca nie kupisz. A co do mkiv gti to Cie oświecę. Były wersje 1.8 turbo 150km oraz 180 km.

z drugiej strony turbo i gaz no nie wiem...


No czekam na argumenty przeciwko lpg w turbo benzynie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez 99szymon99 » 2 lut 2016, o 16:36

Nie no nic nie mam przeciwko lpg w turbo ale jestem ciekaw jak to działa. Co do tego swapu z 8v na 16v co tam trzeba jeszcze zmienić poza silnikiem? Jak wygląda sprawa ze sterownikiem, cewka, rozdzielacz, mfa będzie poprawnie działać? Słyszałem że wydech nie bardzo będzie pasował bo w 8v jest chyba wyżej no ale to kwestia przerobienia. Bardziej mnie interesuje jak z tamtymi rzeczami co pisałem (mfa, sterownik itp.)
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Swap z 2.0 8v na 2.0 16V 150km

Postprzez mateusz_918 » 3 mar 2016, o 21:31

raczej poza pompą paliwa przepływką cewką chyba nic nie trzeba. powiem ci tak reasumując chcesz abf wsadzic w kaste by głupkować tak? to zostaw sobie 8v bo ta abf przy tych 318 i 320 w rok zdechnie i szkoda jej to troszke bardziej delikatne silniki niż słabsze wersje osmiozaworowe, a czy kolwiek bardzo podobne bo na dobrą sprawę różnią sie tylko głowicą, turbo ci odradzam bo do głupkowania nie jest to dobra opcja szybko zdechnie przez niewłaściwe użytkowanie, daj znać coś tam wybrał
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości