SWAP z Golfa IV

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

SWAP z Golfa IV

Postprzez drzacek » 31 sty 2012, o 11:33

Tak się zastanawiałem, czy jest możliwy swap (w sensownej granicy finansowej i bez jakichś ekstremalnych przeróbek) na silnik z golfa IV. Auta ponoć dość podobne konstrukcyjne, gdzieś się spotkałem z wypowiedzią, że teoretycznie większość części pasuje. Czy ktoś się w coś takiego bawił i może powiedzieć z czym to się wiąże?
Avatar użytkownika
drzacek
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lut 2011, o 03:07
Lokalizacja: Monachium
Rocznik: 1997
Silnik: 1.4 AEX - Swap 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

SWAP z Golfa IV

 

Postprzez PiJey88 » 31 sty 2012, o 12:07

koszty przewyższa wartość twojego auta, zależy w jaki silnik celujesz?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez drzacek » 1 lut 2012, o 02:15

vr5. koszty takich silników niewiele odstają od cen silników z golfa 3, więc domyślam się że trzeba by było dużo przerabiać, stąd te koszta
Avatar użytkownika
drzacek
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lut 2011, o 03:07
Lokalizacja: Monachium
Rocznik: 1997
Silnik: 1.4 AEX - Swap 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 1 lut 2012, o 02:20

czy ja wiem, sam chciałbym widzieć u siebie 2.3 pod maską :-D
swap do ogarnięcia, jeżdżą mk3 z 2.3 także żadne pionierskie wyzwanie tonie jest, pod maską mk4 od mk3 jakoś wiele się nie różni. swap jak to swap - standardowe procedury, kompletny silnik z osprzętem żeby nie było że jakiegoś kabla brakuje i się hocki klocki robią, jak np łapy silnik nie pasują to spawarka i szlifierka w łapę i jazda
co do samego vr5 to sam nie wiem co o tym myśleć, co opinia to inna. kumpel ma toledo vr5 150km, niby pali tyle co mój wg niego ale troche bajkopisarz z niego :-P na vag-czwa jest user mk4 vr6 i toledo vr5 i nie narzeka na niego, nie pali wg niego jakoś duzo, twierdzi że jest oszczędniejszy od golfa, tylko tam tez 4motion troche podnosi spalanie pewnie. ale gadałem z gazownikiem który mi zakładał instalke, ma sharana vr6 i mówi żeby odpuścić vr5 bo pali jak vr6 i niby ucięty jeden gar ale mówił ze bebechy inne niż w vr6 i się sypią, rozrząd itp, ogólnie odradza. w vw trends przy okazji prezentacji paska b5 o vr5 napisali że smok.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 1 lut 2012, o 09:19

trollu napisał(a):gadałem z gazownikiem który mi zakładał instalke, ma sharana vr6 i mówi żeby odpuścić vr5 bo pali jak vr6 i niby ucięty jeden gar ale mówił ze bebechy inne niż w vr6 i się sypią, rozrząd itp, ogólnie odradza.

to nie za wiele wie o vr6 i vr5 :wstyd:
VR5 udany silnik, ale jak bym miał wybór to wybrał bym coś innego, oczywiście pełne VR6

wracając do swapa to ładując silnik z mk4 musisz się liczyć z różnymi komplikacjami i kosztami, musisz mieć dużą wiedzę na temat obu samochodów, elektryka to chyba największy ból, no i miejsce pod maską, w mk4 jest inaczej rozplanowane miejsce niż w mk3, więc jest trochę kombinacji żeby wszystko ładnie zmieścić i żeby jakoś to wyglądało, ogólnie jestem jak najbardziej za, ale tylko jak jest to robione z głową, a nie totalna amatorka :ok:
ładuj 1.8T lub VR6 24V, nic innego bym nie brał pod uwagę :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 1 lut 2012, o 14:03

PiJey88 napisał(a):to nie za wiele wie o vr6 i vr5

no właśnie nie wiem czemu tak twierdzi, o vr5 tez raczej złych opinii nie słyszałem, facet ogólnie ogarnięty jest bo tuning i nitro też ogarniają ale mniejsza z tym.
nie wiem jak dokładnie wygląda komora w mk4, podłużnice itp ale na pierwszy rzut oka to bardzo podobnie. skoro do mk3 vr6 włazi to vr5 też bez problemu się zmieści, to nie długa rzędówka czy szeroka V-ka. ja bym też wolał osobiście vr5 zamiast 1.8T. rozrząd na łańcuchu, vr jest pancerny (chociaż o 1.8T też można tak powiedzieć) ale sound 5 garów niszczy :->
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 1 lut 2012, o 14:31

trollu napisał(a):ja bym też wolał osobiście vr5 zamiast 1.8T. rozrząd na łańcuchu, vr jest pancerny

wcale nie taki pancerny, też trzeba zmieniać co 150-200 tyś, ja zmieniałem przy przebiegu 175 tyś bo było już kiepsko, VR5 ma taki sam rozrząd jak VR6
trollu napisał(a):ale sound 5 garów niszczy

6 garów mi sie bardziej podoba i wg lepiej mruczy 12V niz 24V, ten drugi co prawda fajniejszy, ale dźwięk 12V taki bardziej agresywny :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 1 lut 2012, o 16:52

z łańcuchem fakt, chociaż jest o tyle dobrze że będzie hałasował, wyciągnie się ale nie strzeli jak pasek. poza tym z drugiej strony trochę lipa, np w BMW łańcuch jest bezobsługowy,chociaż też go czasami wymieniają
co do soundu, każdy ma swój gust :-P mi tez się podoba zachrypnięty głos vr6 ale jeżeli miałbym swapowac to na 2.3 :->
a i tak zawsze powtarzam że nic nie przebije wolnossącego wysokoobrotowego V12 na wolnych wydechach :devil2:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez drzacek » 2 lut 2012, o 01:51

więc pozostaje szukać (prócz silnika of course) śmiałka który by się podjął takiej operacji :) dzięki za info
Avatar użytkownika
drzacek
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lut 2011, o 03:07
Lokalizacja: Monachium
Rocznik: 1997
Silnik: 1.4 AEX - Swap 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - spawarka mig : Trafilux



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości