Szarpanie silnika 1.4 ABD

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Szarpanie silnika 1.4 ABD

Postprzez Cwiekoszczak » 10 sie 2014, o 00:48

Witajcie

Mam problem z gofrem, autko po wymianie: rozrządu, kopułki zapłonowej i palca oraz paska wieloklinowego trasę Warszawa-Kostrzyn i Kostrzyn-Warszawa zrobiło bez większych problemów ale:
1. Pod koniec trasy Kostrzyn-Warszawa pojawiły się ze 2 szarpnięcia przy ok 100-110 km/h jakby auto na chwilę straciło moc, redukcja biegu i danie w palnik (~130-140 km/h) spowodowało zaprzestanie przerywania.
2. Spalanie jak na ten silnik na całej trasie i ogólnie w mieście jest podejrzanie niskie. Na trasie przy prędkościach 100-110 km/h przy 5 osobach i bagażach (HB) auto spaliło 5.3-5.5 l, przy ostrym pałowaniu wzrosło to do 7.1 l/100 km. W mieście też auto utrzymuje spalanie na poziomie 7-7.5 l/100 km.
3. Dziś gdy wracałem do domu szarpanie wróciło intensywniej również przy prędkości 80-90 4/5 bieg dodatkowo zapaliła się kontrolka olejowa (ten akurat ma 3000 km półsyntetyk) ale po zwolnieniu i dodaniu gazu auto się ustabilizowało i dojechało do domu. Gdzie szukać problemu?
4. Problemu z brakiem paliwa nie ma, tankuję co 500 km pod korek a zazwyczaj na baku da się zrobić 700+ km.
Pozdrawiam
Cwiekoszczak
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 01:56
Lokalizacja: W-Wa

Szarpanie silnika 1.4 ABD

 

Postprzez pablomed » 10 sie 2014, o 07:26

taka usterka tzw sporadyczna jest trudna do diagnozy, łatwiej jest jak się całkiem zepsuje. Szarpanie sugeruje problem z układem zapłonowym i być może kończy się cewka albo czujnik halla. Możesz posprawdzać wtyczki wiązki tych elementów i chyba czekać będąc przygotowanym że w końcu zgaśnie i nie odpali - wówczas mimo nieprzyjemności diagnoza będzie już łatwa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez golf 1.4 » 10 sie 2014, o 18:05

Miałem rok temu te same objawy co u Ciebie, na początku szarpnął raz na jakiś czas a później to już co raz gorzej, wreszcie gasł mi w czasie jazdy lub gdy dojeżdżałem do świateł. Skończyła się cewka zapłonowa, wymieniłem na Beru za 200zł i spokój :-) W golfach czytałem kiedyś że to dość często pada.
Autem jezdziłem od mechanika do mechanika i żaden nie wiedział co mu jest... aż wreszcie sam zmieniłem cewke na nową
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Cwiekoszczak » 10 sie 2014, o 23:11

Czy wymiana cewki jest Trudna jest wymiana w domowym zaciszu? I (poza konkursem) co może mi powiedzieć VAG (nabyłem sobie kabelek i zrobi się użytek ze starego thinkpada)?
Cwiekoszczak
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 01:56
Lokalizacja: W-Wa

Postprzez Gesiu_15 » 10 sie 2014, o 23:16

Cwiekoszczak wymiana prosta banalnie , odpinasz przewód co idzie do kopułki , odkręcasz 2 śrubki i tyle :-)

Co do cewki to tylko BERU , nie ma sensu kupować nówki sztuki (badziewia) , i za jakiś czas znowu wymieniać . :-)


Cwiekoszczak napisał(a):co może mi powiedzieć VAG (nabyłem sobie kabelek i zrobi się użytek ze starego thinkpada)?


zainstaluj program VCDS lub POLSKI VAG i wtedy zobaczysz czy pokaże błędy .

Nie zbaczajmy z tematu ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Cwiekoszczak » 10 sie 2014, o 23:19

Rozumiem, że jak po wymianie cewki dalej będzie targało golfiną to wymieniać/sprawdzać czujnik halla?
Cwiekoszczak
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 01:56
Lokalizacja: W-Wa

Postprzez Gesiu_15 » 10 sie 2014, o 23:24

Cwiekoszczak sprawdzałeś czy przewody zapłonowe nie mają przebicia ? Wymieniałeś je ?
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 11 sie 2014, o 19:04

Gesiu_15, dobrze mówi, sprawdz w nocy czy błyszczą się kable przy odpalonym silniku.

[ Dodano: 2014-08-11, 18:05 ]
Jeśli mają przebicia to zmień je na nowe byle nie na Janmory.... Beru i ngk jak już
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Cwiekoszczak » 11 sie 2014, o 19:13

Sprawdzę i napiszę co widzę albo cyknę fotkę.
Cwiekoszczak
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 01:56
Lokalizacja: W-Wa

Postprzez Gesiu_15 » 11 sie 2014, o 19:31

Cwiekoszczak, spryskaj woda, jak choinka do wymiany.
Kable to tylko Beru żadnych innych ;-) może ngk ale podzielone są zdania..
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Cwiekoszczak » 12 sie 2014, o 00:18

Fajerwerków i iskier nie stwierdzono, szarpanie/pojawianie się kontrolki olejowej i spadki obrotów podczas jazdy do zera podczas jazdy są :zdziwko: , kable wyglądają na w miarę nowe.
Cwiekoszczak
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 01:56
Lokalizacja: W-Wa

Postprzez golf 1.4 » 12 sie 2014, o 22:25

Moje kable też wyglądały na nowe w dzień... a w nocy było już inaczej. A kiedy w ogóle zmieniałeś te kable?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości