Szarpie, muli kiedy silnik ciepły

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Szarpie, muli kiedy silnik ciepły

Postprzez Luk83bb » 15 lip 2013, o 15:48

Witam. Jak w temacie. Odpalam Golfika normalnie, jadę na benzynie i na zimnym jest Ok. W momencie kiedy silnik zaczyna się grzać to najczęściej przy postoju na światłach czy toczeniu na dwójce występują objawy jak w temacie kiedy dodam więcej gazu. Trwa to raptem kilka sekund i puszcza - wszystko wraca do normy - ale nie jest to zbyt bezpieczne i komfortowe tym bardziej, że autem jeździ częściej żona teraz. Zmieniłem filtr paliwa - niestety to nie to. Dodam, że na LPG chodzi świetnie, nie mam problemów. Świece wymienione w sierpniu tamtego roku; palec, kopułka i przewody WN nie całe 2 lata temu. Gdzieś wyczytałem, żeby wyłączyć AKU na 15min i odpalić na zimnym i się niby ustawi - nie pomogło. Co to może być?
Golf 1.6 ABU
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Szarpie, muli kiedy silnik ciepły

 

Postprzez trollu » 15 lip 2013, o 16:14

hmmm standardowo czujnik temp cieczy? być może jest uszkodzony, ECU widzi cały czas zimny silnik i na ciepłym po prostu go przelewa
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 15 lip 2013, o 22:28

zrób reset ECU - zdejmij na 15 minut klemę (+), następnie uruchom zimny! silnik, niech chodzi na wolnych aż do włączenia wentylatora (nie tykać pedału gazu!). W sterowniku podczas resetu wykazujesz stare błędy i podczas pracy na wolnych sterownik będzie się "uczył" nowych nastaw.
Ostatnio edytowano 16 lip 2013, o 00:11 przez prezesik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Luk83bb » 16 lip 2013, o 20:26

tak zrobiłem - ale wątpię, że pomoże ...
znając życie wygra droższa opcja - jakiś czujnik halla czy sonda lambda :(
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 17 lip 2013, o 10:21

Czujnik halla odpada bo na gazie byłoby to samo. Sonda możliwa ale zrob ten reset
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez 1arturek1 » 17 lip 2013, o 10:35

pablomed napisał(a):Czujnik halla odpada bo na gazie byłoby to samo. Sonda możliwa ale zrob ten reset


Przecież napisał w temacie, że robił. Ogólnie mam ten sam rodzaj silnika, mam podobne objawy. Samochód jest zamulony, nie ma mocy.
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Luk83bb » 17 lip 2013, o 21:44

pocieszyłeś mnie pablomed...zapomniałem wspomnieć, że miałem problem z temperaturą silnika (70C) - był niedogrzany albo czujnik mnie kłamał...termostat wymieniałem też gdzieś w sierpniu, wrześniu rok temu i długo myślałem, że znowu on...ale wentylator się włączał przy zaledwie 80C, więc postawiłem kilka dyszek na czujnik i bingo...reset zrobiłem, ale przyznaje, że nie do końca (nie czekałem na odpalenie wentylatora)...jutro będę mądrzejszy...

[ Dodano: 2013-08-13, 10:18 ]
Panowie odświeżę trochę temat. Podłączyłem pod komputer i mam 2 błędy:
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

a na zapalonym wyrzuciło 1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-00 - Short to Ground

Ten pierwszy to podobno normalne, przy wyłączonym, że wywali błąd. Natomiast ten drugi jest od sondy jak teraz wyczytałem? I teraz pytanie. Cała sonda jest walnięta i wymieniać nową (lecz spalanie benzyny jest ok. - 7,8/100km) czy mogło mieć znaczenie, że kiedyś jeden kabelek co idzie jakby od sterownika gazu do wtyczki od sondy był przerwany i na własną rękę go przylutowałem? Sprawdzić te kable najpierw i może ten kabelek jakiś gazownik czy ktoś specjalnie przerwał u poprzedniego właściciela?

[ Dodano: 2013-08-26, 19:55 ]
Dolutowany kabelek od sondy (zresztą na odpiętej wtyczce to samo), uszczelniony wydech, wybebeszony zapchany katalizator, świece Ok, Kable wn sprawdziłem w ciemności - są Ok. Problem jest nadal, będę z tym powoli walczył, aż wygram:).
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości