Termostat

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Termostat

Postprzez 89matt » 25 sty 2009, o 15:55

Witam wszystkich :-D Mam takie malutkie pytanko a dokładniej w jakim czasie i do jakich temperatur grzeje sie wam golf? Ja mam problem z ogrzewaniem, wentylator chodzi na wszystkich trybach (1,2,3,4), płyn w chłodnicy jest, nagrzewnica w 90% przepustowa... tylko zauwazyłem ze temperatura zwrasta conajmniej po 30min jazdy (trasa mieszana) a wzrasta tylko troche... rzadko dochodzi do 70 stopni. Czeka mnie wymiana termostatu?

P.S. Ma ktos jakis schemacik podłaczenia linek z nawiewów?
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Termostat

 

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sty 2009, o 16:02

Tutaj masz w 2 poście jak sprawdzić czy termostat nie jest non-stop otwarty (uszkodzony) --> http://www.golf3.pl/topics4/niska-tempe ... t14118.htm

termostat powinien otwierać się przy temp. 87st. C
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez RangerDN » 25 sty 2009, o 16:28

Mialem podobnie wymienilem ostatnio termostat i wszystko gra
pozdrawiam
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez 89matt » 26 sty 2009, o 00:04

marcinkoz2910 napisał(a):termostat powinien otwierać się przy temp. 87st. C


No ale mi nawet do 70 stopni nie dochodzi, max ponad 3 te pierwsze kreski.

Sprawdziłem własnie przed chwilka po przejechaniu 30km weze z chłodnicy:
GÓRNY - gorący
DOLNY - letni
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez marcinkoz2910 » 26 sty 2009, o 00:14

89matt napisał(a):GÓRNY - gorący
tak ma być

DOLNY - letni
źle, czyli termostat walnięty i masz ciągle duży obieg
89matt napisał(a):No ale mi nawet do 70 stopni nie dochodzi, max ponad 3 te pierwsze kreski.
wiesz pęd powietrza ochładza na bieżąco wode więc wymień termostat i na pewno mu się poprawi
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mani51 » 26 sty 2009, o 11:08

marcinkoz2910 napisał(a):DOLNY - letni

źle, czyli termostat walnięty i masz ciągle duży obieg


to że dolny wąż jest letni po przejechaniu 30km nie świadczy o popsutym termostacie. To trzeba sprawdzić na postoju, tzn odpalasz zimny silnik, otwierasz maskę i sprawdzasz na bieżąco oba węże a nie po przejechaniu 30 czy nawet mniej km. Przecież to normalne że po takim dystansie, nawet sprawny termostat się otworzy więc dolny wąż zrobi się letni.
Górny ma się robić gorący razem z całym silnikiem a dolny ma pozostać zimny aż to chwili otwarcia termostatu czyli 85°C (z tym że wskaźniki czasem oszukują więc nie ma się co za bardzo przejmować odstępstwem o około 5°C)...jeśli dolny wąż robi się ciepły wcześniej to wtedy napewno walnięty jest termostat...a wszystko na to wskazuje że u Ciebie89matt, masz termostat do wymiany

89matt napisał(a):No ale mi nawet do 70 stopni nie dochodzi, max ponad 3 te pierwsze kreski.


a spróbuj na postoju, jeśli nawet wtedy silnik nie zagrzeje się więcej to może oszukiwać wskaźnik. Odpal silnik i czekaj aż załączy się wentylator, sprawdź przy jakiej temperaturze się włączy - jeśli około 92° to masz dobry czujnik i wskaźnik
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez bambi » 9 lut 2009, o 15:38

podepne się do tematu. Otóż mi też temp. silnika rośnie do 70* podczs jazdy. Dopiero po dłuższym postoju wzrasta do 90 i wentylator się załącza. Termostat mam nowy, zakładany 3 miesiące temu i jest raczej dobry bo dolny wąż robi ciepły dopiero przy tych 90* jak otwiera się obieg. A jak już rusze to momentalnie spada do 70 na trasie i w mieście.
bambi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 12:26
Lokalizacja: śląsk

Postprzez Hemi » 9 lut 2009, o 15:41

bambi napisał(a):podepne się do tematu. Otóż mi też temp. silnika rośnie do 70*....

Popatrz... u mnie tak samo, z tym że ja nie ruszałem termostatu. Czujnik tylko wymieniłem ale nic się nie zmieniło
Ostatnio edytowano 9 lut 2009, o 18:42 przez Hemi, łącznie edytowano 1 raz
3,5 roku, 60 000 km... nadszedł czas rozstania :(
był VW GOLF III GT 1.8
jest OPEL VECTRA B KOMBI 1.8
Avatar użytkownika
Hemi
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 paź 2008, o 11:28
Lokalizacja: WaRsZaWa

Postprzez mani51 » 9 lut 2009, o 18:31

bambi napisał(a):podepne się do tematu. Otóż mi też temp. silnika rośnie do 70* podczs jazdy. Dopiero po dłuższym postoju wzrasta do 90 i wentylator się załącza. Termostat mam nowy, zakładany 3 miesiące temu i jest raczej dobry bo dolny wąż robi ciepły dopiero przy tych 90* jak otwiera się obieg. A jak już rusze to momentalnie spada do 70 na trasie i w mieście.


perypetie niektórych z nas z układem chłodzenia w golfiku nadają się do strefy 11

Czy koledze nie trafił się przypadkiem jakiś termostat z dziurką w tym dużym kołnierzu? Były podobno takie egzemplarze a dziurka ułatwieła odpowietrzanie układu....nic innego nie przychodzi mi do głowy ale proponuję srawdzenie wskazań temperatury na wskaźniku i przez komputer ewentualnie jakimś zwykłym termometrem umieszczonym w zbiorniku wyrównawczym choć z tego co piszesz to chba jest prawidłowo
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez wajlu89 » 17 lut 2009, o 22:14

munie w golfie nie grzało ciepłe wietrze i zmieniłem termostat na nowy temperatura mi dochodzi do 100%a górny wąż jest gorący i dolny tez gorący co mam zrobić z tym?
pracuje w zakładzie mechanik pojazdów samochodowych skrzynie biegów
wajlu89
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lut 2009, o 21:54
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez prezesik » 18 lut 2009, o 00:44

wajlu89 napisał(a):munie w golfie nie grzało ciepłe wietrze i zmieniłem termostat na nowy temperatura mi dochodzi do 100%a górny wąż jest gorący i dolny tez gorący co mam zrobić z tym?
jak załącza się wyntylator na chłodnicy na postoju to jest wszystko OK, moga to być przekłamania czujnika temp.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mazzieh84 » 18 lut 2009, o 06:26

89matt napisał(a):tylko zauwazyłem ze temperatura zwrasta conajmniej po 30min jazdy
Mój daje ciepełko po 5 minutach na postoju, ful grzanie po ok 12-15 znaczy się 70 na piecu i tak chyba poprawnie być powinno?
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 46 gości