marcinkoz2910 napisał(a):DOLNY - letni
źle, czyli termostat walnięty i masz ciągle duży obieg
to że dolny wąż jest letni po przejechaniu 30km nie świadczy o popsutym termostacie. To trzeba sprawdzić na postoju, tzn odpalasz zimny silnik, otwierasz maskę i sprawdzasz na bieżąco oba węże a nie po przejechaniu 30 czy nawet mniej km. Przecież to normalne że po takim dystansie, nawet sprawny termostat się otworzy więc dolny wąż zrobi się letni.
Górny ma się robić gorący razem z całym silnikiem a dolny ma pozostać zimny aż to chwili otwarcia termostatu czyli 85°C (z tym że wskaźniki czasem oszukują więc nie ma się co za bardzo przejmować odstępstwem o około 5°C)...jeśli dolny wąż robi się ciepły wcześniej to wtedy napewno walnięty jest termostat...a wszystko na to wskazuje że u Ciebie
89matt, masz termostat do wymiany
89matt napisał(a):No ale mi nawet do 70 stopni nie dochodzi, max ponad 3 te pierwsze kreski.
a spróbuj na postoju, jeśli nawet wtedy silnik nie zagrzeje się więcej to może oszukiwać wskaźnik. Odpal silnik i czekaj aż załączy się wentylator, sprawdź przy jakiej temperaturze się włączy - jeśli około 92° to masz dobry czujnik i wskaźnik