traci obroty na jałowym

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 8 lis 2010, o 08:55

Dzisiaj max jutro jadę na kompa. Auto teraz pali dużo więcej niż powinno.

Te durnie co robiły mi silnik powiedziały że komp wskazuje błąd przy przepływomierzu ale powiedzieli że nie ma sensu tego robić póki nie ma podpiętego wydechu. Jednak wydech jest a problem pozostał.


edit

Komp wskazał problem w okolicy przepływomierza.
killah
 

 

Postprzez sitek699 » 10 lis 2010, o 09:39

mi do tego duzo pali 35zl okolo 48 km zrobie :-x
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez killah » 10 lis 2010, o 13:17

sitek699 napisał(a):mi do tego duzo pali 35zl okolo 48 km zrobie :-x


No cóż jeśli chodzi o mnie to spalanie też nie ciekawe. Do tego popsuty termostat ale jego naprawię w piątek. Sądzę że problem leży gdzieś w okolicy przepływomierza i od tego będę zaczynać działać.
killah
 

Postprzez Lucas » 10 lis 2010, o 15:08

Panowie ekspertem e tej dziedzinie nie jestem, ale kumpel miał jaja z wolnymi obrotami i mu spalał 2x wiecej niz powinien. Powodem tego wszystkiego była sonda lambda... Teraz jest nowa i jest :ok:
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez czaro » 12 lis 2010, o 11:43

I ja się podepnę. Wczoraj zrobiło mi się tak samo. Podjechałem na parking, wrzucam na luz żeby przestawić inne auto a ten łapie 400 obrotów. Dodałem mu parę razy gazu i się uspokoił. Sondę mam dopiero od 2-3 miesięcy, a odmę mam odłączoną bo kiedyś mi przez nią olej wywaliło przy dużym mrozie. Tak więc podejrzewam że to będzie krokowiec. Zobaczę jutro najprawdopodobniej i może go wymienię.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sitek699 » 12 lis 2010, o 23:39

czaro jak cos daj cyne :) bo mi juz nerwy puszczaja
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez czaro » 12 lis 2010, o 23:45

sitek699, powiem Ci że może być zmiana planów bo jak poszedłem do roboty to dowiedziałem się że jutro też pracuję. Ale może mi się uda ale nie gwarantuję.
Poza tym dzisiaj nic się u mnie już nie działo. Pierwsze co to sprawdzę sobie styki na wtyczce bo może coś przyśniedziało.
Jak coś będę robił to na pewno dam znać w temacie.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sitek699 » 13 lis 2010, o 01:35

Podziekowal kolego :) wiesz ja jutro zbadam zaplon ustawienie imoze sonde")
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez killah » 14 lis 2010, o 22:05

Cześć

zauważyłem że podczas normalnej jazdy auto potrafi stracić tak z 200 obrotów nagle. Jest to takie jakby pół sekundowe odcięcie czy coś. Czy to też może być wina tego przepływomierza? Nie zdarza mi się to zbyt często.
killah
 

Postprzez sitek699 » 15 lis 2010, o 01:23

he dzis jade sobie a tu nagle szarpnie i strzeli w tlumik zniw eh tam nie wiem juz od czego zaczac :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez czaro » 16 lis 2010, o 16:06

sitek699, gadałem wczoraj z tym mechanikiem. On kompa nie ma więc mnie nie podpinał, ale mówi że na 99% krokowy. Ja akurat jak na razie zmieniał nie będę bo stwierdził że skoro tylko raz mi się tak zrobiło to nie ma na razie sensu.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 7 sty 2011, o 12:05

cześć

odświeżam trochę temat o informację które do tej pory udało mi się ustalić.

Obroty falują dopiero jak silnik już schodzi do 800 po rozgrzaniu. Na zimnym 0 problemów.
W zasadzie to falowanie jest takie że z 800 spada a potem się podnosi spowrotem do 800 albo umiera. Po zgaśnięciu 0 problemów z ponownym odpaleniem.

Wymieniona została przepływka ale problem pozostał. Był też inny problem z czujnikiem położenia wału korbowego ale już jest to zrobione. Zwarcie było na kablach i czujnik poszedł. Nowy założony.

czytałem trochę o problemie i znalazłem takie możliwe przyczyny rozwiązania problemu:
krokowy
świece
czujnik temperatury na krućcu
halla
przeczyszczenie przepustnicy
uszczelka przy podstawie wtrysku
ustawienie zapłonu
za dużo oleju
popsuty wtrysk
podstawa wtrysku
czujnik temperatury silnika
lewe powietrze
niebieski zawór przy filtrze węglowym (elektrozawór oparów paliwa)

Proszę o pomoc w skreśleniu rzeczy które definitywnie odpadają. Proszę pamiętać że silnik na zimnym chodzi jak złoto i nie ma problemów z odpalaniem. 0 przerywań. Z przyspieszeniem też nie ma problemu i killuje jak złoto :P żart

wg mechanika komp już nie wskazuje żadnych problemów. Jak wskazywał przepływkę to ją wymieniłem i teraz już 0 błędów.

Dodam jeszcze że obudowa filtra powietrzxa jest z przodu trochę pęknięta. Ale czy w tym miejscu może mieć to jakieś znaczenie?

2.0 agg


EDIT

Panowie chyba wiem co mu jest:

Obrazek

W tym miejscu mam dziurę wielkości palca jak nie większą. Tak więc lewe powietrze. Elektromechanik sprawdzał też błędy i powiedział że jest na lambdzie błąd bo ona jak lewe dostaje to nie pracuje i przez to może on tak falować czy coś. Mniejsza z tym

Narazie taśmą to zakleje póki nowej nie kupię. Mam nadzieję że to pomoże

[ Dodano: 2011-01-13, 21:30 ]
Cześć
Niestety dzisiaj po zamontowaniu nowej odmy obroty nadal falują.

Wydaje mi się że nie falują już tak jak wtedy ale to już za parę dni powiem jak trochę pojeżdżę. Za to jak przejechałem się to miałem wrażenie że lepszego buta auto dostało. Tak czy siak problem pozostał i nie zostawię go tak.

Na sprawdzeniu na kompie przed naprawą odmy wyskoczył problem sondy lambda. Gostek mi powiedział że lambdy nie ruszać póki nie naprawię lewego powietrza. Teraz wypadało by znowu na kompa jechać i sprawdzić czy nadal lambda ma jakieś sapy.

Mam też błąd na czujniku halla ale to nie ma wpływu na obroty.

Może ktoś kto walczył z obrotami w 2.0 agg da mi kilka porad?

Pozdro

[ Dodano: 2011-02-12, 20:07 ]
Siema

Mechanik porobił trochę przy aucie tj przeczyścił przepustnicę i krokowca. podłączył dobry przepływomierz bo nadal na nim wywala błąd. Niestety nadal problemy są. W zasadzie to chyba tylko na ten moment zostaje mi:

1) przepustnica niby czysta -> ją wykluczmy

2_ krokowy ponoć czyścił ale ja temu krokowemu coś nie wierzę. Tutaj trzeba będzie 100% sprawny wstawić i zobaczyć. Samochód potrafi zacząć trząść w czasie jazdy bez trzymania gazu jak auto na kursie nauki jazdy. Tj rzuca nim w przód i tył. Objaw bardzo pasujący do krokowca

3) wyskakuje błąd na przepływomierzu. Mechanik wstawił 100% sprawną przepływkę i jest to samo. Tutaj chyba będzie jakiś błąd na kablach bo lewe też już można raczej wykluczyć

4)zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury na krućcu czy jak się to nazywa. Czy może mi ktoś powiedzieć jakie są objawy tego czujnika jak nawali?
killah
 

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości