układ filtra powietrza

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

układ filtra powietrza

Postprzez edi » 15 kwi 2009, o 22:23

Witam,

Szukałem na forum podobnego problemu, ale nic mi nie pasowało.

Mam Golfa z silnikiem 1.4 z '96 (silnik AEX - tak myślę). Już wyjaśniam o co chodzi.

Rzecz tyczy układu doprowadzenia powietrza do filtra powietrza.
Tutaj schemat:
Obrazek

Ostatnio miałem uszkodzony przewód doprowadzający ciepłe powietrze do filtra powietrza (taki elastyczny aluminiowy, oznaczony na powyższym obrazku numerem 15), no ale po dłuższych poszukiwaniach znalazłem taki jaki potrzeba.

Przy okazji wymiany tego przewodu postanowiłem z ciekawości rozebrać część oznaczoną numerem 7 ("trójnik", w którym łączą się przewody z powietrzem zimnym i ciepłym).
W środku znajduje się coś w rodzaju "przepustnicy". Domyślam się, że działa to na takiej zasadzie, że, kiedy potrzebne jest powietrze zimne, przepustnica zamyka dopływ ciepłego i odwrotnie.

Pytanie: czy jest jakiś element, który steruje praca tej przepustnicy?

U mnie raczej nic takiego nie ma, na dodatek "przepustnica" jest ustawiona w pozycji, w której zamknięty jest dopływ ciepłego powietrza (prawdopodobnie "przepustnica" jest uszkodzona). Czym to w takim przypadku grozi?

Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.

Pozdrawiam
a
edi
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:09
Lokalizacja: Warszawa

układ filtra powietrza

 

Postprzez marcinkoz2910 » 15 kwi 2009, o 22:28

edi, do tej przysłony powinien dochodzić wężyk z podciśnieniem z układu wtrysku taki czarny wąż a wychodzi on z tyłu pokrywy przepustnicy sprawdź czy masz takie coś
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez edi » 15 kwi 2009, o 22:31

no niestety nie ma tam żadnego wężyka (zresztą na rysunkach i zdjęciach tego silnika czegoś takiego nie widzę). "przepustnica" jest połączona ze sprężynami.

jak silnik będzie pracował, jeśli dopływ ciepłego powietrza będzie zamknięty?
edi
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 15 kwi 2009, o 22:56

Nie chodzi już tutaj o sam rysunek ale no.23 jest to ten wężyk z przepustnicy z tyłu (tak jak widać ) wychodzi kawałek gumowego i z obudowy filtr tak samo a te gumowe weże są za pomocą plastikowego weża połączone

rusunek dałem tylko schematycznie A masz LPG? Bo często to wywalają z auta jak się ma LPG

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez edi » 16 kwi 2009, o 00:36

Nie mam LPG.

Czy w silniku 1.4 AEX (innym niż na Twoim rysunku) powinno być tak samo?
edi
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dziabi3 » 20 kwi 2009, o 18:03

kolego wiec jest tak ze brak ci wężyka i sterownika > termostat< takiego wbudowanego w obudowę filtra

i teraz to działa tak gdy rano jest zimno to termostat puszcza podciśnienie na tą przepustnice od ciepłego zimnego i ona puszcza ciepłe powietrze do silnika

po drodze to powietrze ogrzewa termostat i gdy obudowa filtra się nagrzeje to termostat przymyka ciepłe i w zależności od pory roku całkowicie zamyka je lub częściowo dając silnikowi optymalną temperaturę powietrza
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości