Ustawienie Aparatu zapłonowego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ustawienie Aparatu zapłonowego

Postprzez jeżyk » 1 lut 2013, o 21:41

Witam. Posiadam Golfa 3 1.8 90km z 1992r. Moje pytanie brzmi czy jak się wyciągnie aparat zapłonowy i się go później inaczej wsadzi to czy na lampie idzie to wyregulować? Teraz opiszę co i jak. Mechanik wyciągnął mi aparat zapłonowy (sam nie wiem czemu on zresztą też nie wiedział jakiś przygłup) po czym wsadził go z powrotem i się zaczęło wszystko pierniczyć (nie ustawiał na lampie bo jej nie miał) . Samochód nie miał w ogóle mocy udało mi się znaleźć gościa z lampą ustawił mi go jednak po dwóch dniach nie chciał mi odpalić i trzeba było pokręcić aparatem. Próbowałem ustawiać na słuch jednak stwierdziłem że nie ma to większego sensu, albo słychać zawory, albo nie ma mocy. I tu następuje drugie pytanie czy da się ustawić zapłon jakoś inaczej czytałem gdzieś że trzeba ustawić wał w jakiejś pozycji, później palec na znacznik od aparatu gdzieś indziej czytałem że ma wskazywać pierwszy cylinder, ale jak już się ustawi ten palec to później jak włożyć aparat? Jakby ktoś wiedział jak to dziadostwo ustawić czy też przygotować pod ustawienie późniejsze na lampie bo już mi nerwów brakuję.
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto wytłumaczy co i jak.
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów

Ustawienie Aparatu zapłonowego

 

Postprzez strzeliniasty » 1 lut 2013, o 21:51

jeżyk, kolego

ustawiasz rozrzad na punktach, pierwszy tlok musi byc w gornym polozeniu sciagasz kopulke i palec wyznacza ci zaplon na pierwszym tloku, nastepnie poluzuj aparat i na jego krawedzi jest naciecie ktore ustawiasz na rowni z palcem, aparat dokrecasz zakladasz kopulke i odpalasz autko :)

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=794

http://www.google.pl/imgres?q=golf+iii+ ... x=77&ty=58

w drugim zdjeciu nie patrz na opisy tylko tam widac te naciecia
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez jeżyk » 1 lut 2013, o 21:58

dzięki za zainteresowanie. Czyli aparat musi być odpowiednio ustawiony przed oddaniem go na lampę tak?
A mógłbyś opisać jeszcze jak ustawić rozrząd na znakach czym kręcić. Czy nie nie zepsuję przy ustawieniu rozrządu?
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez strzeliniasty » 1 lut 2013, o 22:55

jeżyk, autko do gory z prawej strony sciagasz kolo wkrecasz dwie sruby w piaste by moc pozniej za ich pomoca krecic piasta, sciagasz oslone rozrzadu i na gorze na kole walu korbowego musisz ustawic na punkt jak ustawisz to na dolnym kole musi sie rowniez pokrywac na punkcie

nic nie zepsujesz bo nie bedziesz ingerowal w rozrzad nic

jak ustawisz na punkty to wtedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu i wtedy sciagasz kopulke i patrzysz gdzie masz istke na pierwszym tloku, ustawiasz aparar wycieciem wzgledem palca i po problemie
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez jeżyk » 1 lut 2013, o 23:47

koło od strony kierowcy tak? Szczerze mówiąc pierwszy raz czytam żeby koło zdjąć. Czyli mam kręcić piastą żeby ustawić punkt na kole wału? Kurcze trochę tematów przekopałem, a pierwszy raz z takim ustawieniem się spotykam. A w innych autkach jest taka sama zasada ustawienia rozrządu na znaki np. w fordzie?
Mógłbyś jeszcze napisać czemu koło trzeba odkręcić? Aha i jeszcze jakbym miał lampę to też bym musiał takie coś robić?
I jeszcze jedno jak już będę miał tłok w górnym położeniu to tak palec ma zostać, a aparatem kręcić tam gdzie jest wycięcie i one ma być pod palcem dobrze rozumiem? Aparatu nie trzeba wyciągać?
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez strzeliniasty » 2 lut 2013, o 18:21

kolo od pasazera za nim jest oslona dolna rozrzadu

musisz sprawdzic na punktach bo mozliwe ze pasek od rozrzadu mogl przeskoczyc o zabek lub dwa i juz w innym miejscu jest zaplon
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez jeżyk » 3 lut 2013, o 22:26

Wczoraj miałem trochę czasu ustawiłem rozrząd na znaki(trochę inaczej niż pisałeś, ale mniejsza z tym) Palec wskazywał pierwszy cylinder od strony rozrządu, względem palca ustawiłem zapłon tak jak pisałeś. I jest teraz dobrze.
dzięki za pomoc strzeliniasty
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości