Ustawienie rozrządu 1.6 ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ustawienie rozrządu 1.6 ABU

Postprzez damianowski94 » 27 lut 2014, o 17:14

Witam!
Posiadam Golfa 3 z silnikiem 1.6 ABU. Musiałem zdjąć głowicę. Chciałem ustawić rozrząd na znakach i tutaj zaczynały się schody, znaki się w ogóle nie pokrywały, po ustawieniu wałka rozrządu według znaku, znak na kole pasowym wału korbowego był przesunięty w prawo o kilka cm, sytuacja podobna również na kole zamachowym, gdzie nie widać znaku GMP. Po kilku próbach sprawdziłem znak według wałka rozrządu i tłok pierwszego cylindra rzeczywiście jest w GMP, więc zdjąłem tak głowicę i w sumie ujrzałem otwarte zawory, nie pamiętam już które, a głowicę oddałem dziś do regeneracji więc nie mogę zobaczyć. I co teraz zrobić? Składać to według znaku na wałku rozrządu? I jeszcze kwestia ustawienia wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową, czy jeżeli koło pasowe jest źle założone to idzie dobrze to ustawić?
damianowski94
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 lut 2014, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Ustawienie rozrządu 1.6 ABU

 

Postprzez paxstor » 27 lut 2014, o 20:17

Ustaw rozrząd na znaki i musi być dobrze
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez damianowski94 » 27 lut 2014, o 21:34

Jedyny znak który się zgadza to znak ten od wałka rozrządu :D. A z zapłonem jak będzie jak jest przestawione koło pasowe? A szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się go odkręcać
damianowski94
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 lut 2014, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez sebastyanov » 27 lut 2014, o 22:30

witaj musisz miec ustawione wszystko na znakach. tzn na korbowym na kole pasowym masz wyciecie. i to wyciecie na pasowym musi byc na znaku "o" na plastikowej obudowie na dole a rozrzad rowno na strzalce lub kresce niewiem jak masz. i musi byc dobrze z rozrzadem nie ma innej opcji. przerabialem ten temat. zaplon ustawisz lampa bo na sluch tez sie da ale i tak bedzie kulal silniczek pozdrawiam
sebastyanov
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 16:20
Lokalizacja: EKU

Postprzez damianowski94 » 28 lut 2014, o 07:23

cały pic polega na tym, że znak na wale korbowym się nie zgadza! Po ustawieniu na znaku, pierwszy tłok nie jest w GMP.
damianowski94
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 lut 2014, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pablomed » 28 lut 2014, o 22:43

damianowski94, mozliwości widzę dwie pierwsza że źle patrzysz na znaki, a druga że ścięło ci klin ustalający kółko rozrządu na wale korbowym - to już poważna i droga do usunięcia awaria bo trzeba regenerować końcówkę wału lub zmienić wał, w takiej sytuacji niektórzy silnik zmieniają bo może być porównywalna cena naprawy. Więc jeśli jesteś znaków pewien trzeba zdjąć koło pasowe wału, odkręcić nakrętkę wału, zdjąć kółko zębate i sprawdzić . Niestety zwykle urwany klin niszczy końcówkę wału.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damianowski94 » 1 mar 2014, o 11:28

Ustawiłem rozrząd według siebie, pierwszy tłok w GMP, wałek rozrządu na znaku, krzywki pierwszego cylindra w górze. Odpalił od strzała, ale znaki i tak się nie pokrywają, prawdopodobnie coś z tym klinem jest nie tak, ale już nie odkręcałem koła pasowego żeby kupy nie było później. Dzięki za pomoc :)
damianowski94
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 lut 2014, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pablomed » 1 mar 2014, o 21:37

damianowski94, kolego jeśli masz wątpliwość to musisz to zrobić bo masz zdaje się kolizyjny silnik, jeśli więcej to kółko na wale się przekręci i zderzą tłoki z zaworami to baj baj silniczku. Nie ma się co bać tylko nową nakrętkę daj i odpowiednim momentem dokręć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez fgrubass » 2 mar 2014, o 22:36

damianowski94 napisał(a):Ustawiłem rozrząd według siebie, pierwszy tłok w GMP, wałek rozrządu na znaku, krzywki pierwszego cylindra w górze. Odpalił od strzała, ale znaki i tak się nie pokrywają, ...

A możesz zrobić zdjęcia jak u Ciebie wyglądają znaki na dole i ewentualnie na kole zamachowym przy ustawieniu koła wałka rozrządu na znak?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2014, o 09:44

damianowski94 napisał(a):Ustawiłem rozrząd według siebie, pierwszy tłok w GMP,

Jeśli pierwszy cyliner jest w GMP i znak na kole rozrządu pokrywa się ze znakiem na obudowie to tu jest ok . Pytanie tylko ile razy kręcisz kołem by sprawdzić powtórnie ustawienie znaków na kołach? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości