Moderator: Moderator
no to nie taki sam silnik a inny Ty masz 1.8 a On ma 1,6 teraz pod uwagę możesz wziąść oznaczenia literowe silników dam 100zł jeśli one będą takie same... tu i tu inny silnik inna pojemność inny moment obrotowyMariusz164 napisał(a):u taty w seaci ma ten sam silnik co ja w golfiku tylko że 1.6
pablomed napisał(a):Z Vagiem do tematu podchodzimy np w dwulitrówkach oprócz 2E.
pablomed napisał(a):Nie, dokładniejsze info masz na priv
Pierwsza taka że jest czujnik halla w aparacie zapłonowym oraz w Twoim silniku czujnik położenia wału. Czujnik wału jest podstawowy - dzięki niemu jest iskra. W silnikach bez czujnika wału czyli jak mój 2E za iskrę odpowiada tylko hall w aparacie. Teraz tak: żeby sterownik silnika czyli też i Vag mógł określić wyprzedzenie zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia - to sa właśnie te dwa czujniki - na podstawie różnic w czasie między impulsami z obu czujników może sobie to wyprzedzenie wyliczyć i je potem modyfikować - nie masz w to możliwości ingerencji chyba że zmiany map zapisanych w sterowniku więc to pomijamy. Czyli nic nie jesteś w stanie ustawić lampą stroboskopową jak w moim 2E. Dlatego ważne jest właściwe ustawienie aparatu zapłonowego w AGG czy ADY bo jak źle jest ustawiony to sterownik gubi ten punkt odniesienia przechodzi w tryb awaryjny masz odcinkę na 5000/obrotów i muli.
Druga kwestia to czujnik stuków, on działa zawsze podobnie niezależnie czy to 2E czy AGG lub ADY tak jak napisałeś, czyli w momencie wystąpienia spalania stukowego cofa zapłon o kilka stopni - raczej 4, jeśli nie pomoże i dalej sa stuki to kolejne 4 itd, jeśli stuki znikają to stopniowo przyśpiesza zapłon etapami po 2 stopnie aż do wystąpienia stuków - aż do pewnej maksymalnej zapisanej w mapie wartości czyli ok 40 stopni na wyższych obrotach.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 52 gości