uszczelka pod głowicą: samodzielna wymiana

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

uszczelka pod głowicą: samodzielna wymiana

Postprzez Toldi » 20 sie 2009, o 14:35

Witajcie koledzy i koleżanki.

Moje pytanie jest proste: czy da się samemu wymienić uszczelkę pod głowicą w 1.6 ABU mając do dyspozycji swój garaż i komplet narzędzi :)??
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

uszczelka pod głowicą: samodzielna wymiana

 

Postprzez Dam88 » 20 sie 2009, o 14:54

jeżeli masz wszystkie potrzebne narzedzia to oczywiscie nie ma problemu, tylko ze bedziesz musial dac glowice do splanowania do jakiegos warsztatu co sie tym zajmuje, koszt okolo 50zl ;)
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez darius84 » 20 sie 2009, o 14:55

pewnie,ze da, tylko,ze musisz zawiezc glowice do planowania i miec klucz dynamometryczny,do przykrecenia glowicy
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez marcinkoz2910 » 20 sie 2009, o 14:59

i miec klucz dynamometryczny,do przykrecenia glowicy
i znać kolejność dociągania śrub
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez andrzej4286 » 21 sie 2009, o 22:30

witam ja zmienialem sam uszczelke glowicy tylko ze w 1.8 i nie dawalem glowicy do planowania nie zawsze trzeba dawac.
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez rogal133 » 22 sie 2009, o 21:42

jasne ze nie zawsze trzeba dawac glowice do planowania, to widac czy nie ma zarysowan poważniejszych czy wżerów a co do kolejnosci dokrecania srub to tez nie musi byc dokladnie taka jak podaje serwisówka trzeba tylko pamietac zeby dokrecac od srodkowych srub i dokracac je na krzyż no i zeby nie dokrecac ich na raz tylko kilkukrotnie a z mniejsza siłą. jesli masz dynamometryk to dokrec tak jak pogaje instrukcja a jak nie a nie masz wyczucia w reku to lepiej popros jakiegos kolege co juz to robil zeby Ci dokrecil alke z dynamometrykiem jest zawsze dokladniej i z równym momentem kazda sruba jest dokrecona
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez rex_hunt » 23 sie 2009, o 21:36

Głowica może nie mieć widocznych rys lub wżerów ale zdarza się że jest zwichrowana lub wybrzuszona a tego gołym okiem nie widać. Niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą w sienie 1,2 i w warsztacie gdzie planowali mi głowicę powiedzieli ,że musieli zebrać 0,2 mm bo była właśnie wykrzywiona. Znajomy, który naprawia silniki samochodów ciężarowych mówił, że za każdym razem planuje głowice i wtedy nie ma żadnych reklamacji.
rex_hunt
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 17:32
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Fasol » 23 sie 2009, o 21:40

Glowice trzeba zawsze planować,w przeciwnym razie po zalożeniu nowej uszczelki będą przedmuchy. Co do samodzielności to oczywiscie że da się wymienic uszczelkę,trzeba jednak pamietac o podstawach i miec troche pojecia. Wszystko skladamy na smar,kolejnosc i moment dokręcania śrub bardzo wazny no i zapięcie na nowo rozrządu etc.
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez andrzej4286 » 24 sie 2009, o 21:11

wystarczy ze ma sie pojecie o mechanice i wystarczy ze ma sie ksiazke a tam jest wszystko opisane wiem bo robilem to z ksiazka najgorzej jest odkrecic kolanko przy kolektorze bo lubia sie tam urywac sruby i potem trzeba wymieniac w kolektorze. i ja nie planowalem glowicy bo nie widzialem potrzeby bo bylo wszystko ok z nia i jest wszystko ok zero przedmuchow
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez terfox » 24 sie 2009, o 22:00

no bo nie trzeba planować głowicy jeśli jej kąt odchylenia względem płaszczyzny nie jest większy niż0,1 mm a każdy mechanik mówi zawsze że było 0,2 mm. pozatym jeśli planuje się głowicę trzeba zeszliwować zawory a czy jakiś mechanik komuś szlifował ? ;-)
Avatar użytkownika
terfox
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 18:27
Lokalizacja: świecie

Postprzez Fasol » 25 sie 2009, o 08:33

terfox, oczywiście,szlifowanie zaworów to podstawa. Nie szlifuje to mechanik tylko zakład w którym dokonuje się planowania glowicy. Przy okazji sprawdza się też czy wałek rozrzadu jest prosty itp. itd.
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez terfox » 25 sie 2009, o 11:13

masz rację tylko pamiętaj jedno że to samochody ciężarowe. Producent mówi wprost należy unikać szlifowania głowic po to jest wychylnia tolerancji żeby tego nie robić. Zapytaj się jakiegokolwiek gościa w garażu który wymieniał uszczelkę i nie planował głowicy czy ma przedmuchy. Dajcie spokuj z tym planowaniem no chyba że ktoś się nie zna no to wtedy trzeba płacić. Pewno że można planować tylko po co. ;-)
Avatar użytkownika
terfox
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 18:27
Lokalizacja: świecie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

cron