uszczelka pod głowica

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

uszczelka pod głowica

Postprzez Marcino » 25 paź 2007, o 14:01

witam,
szykuje sie do wymiany uszczeli pod głowica ( troche sie poci na bloku ) mianowicie moje pytanie brzmi czy musze planowac głowice????

aktualny przebieg 230 000 km '93 POMOCY
Avatar użytkownika
Marcino
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2 maja 2007, o 09:18
Lokalizacja: Orzesze

uszczelka pod głowica

 

Postprzez mac gywer » 25 paź 2007, o 15:35

najlepiej tak bo mogą byc problemy i po jakimś czasie może się znowu zacząć pocić zaleca się jeszcze wymiane szpilek ale nie jest to konieczne trzeba tylko uważać przy dociąganiu no i oczywiście czystość jak u dentysty powodzenia
mac gywer
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 16:12
Lokalizacja: p-ń

Postprzez Marcino » 25 paź 2007, o 20:35

dzieki ;)
Avatar użytkownika
Marcino
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2 maja 2007, o 09:18
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez cinas » 26 paź 2007, o 17:16

U mnie była wymieniana uszczelka pod głowicą jakieś 2 m-ce temu. Oczywiście planowanie jak najbardziej zalecane. Miałem mały uszczerbek na styku bloku z głowicą tak, że na wyższych obrotach było widać jak olej delikatnie się sączy.
Jednak mam pewne wątpliwości co do tej całej operacji ponieważ teraz zauważam, że w dwóch miejscach delikatnie się zaczyna pocić no i dziwna maź o kolorze musztardy zaczęła mi wypływać spod mocowania węża od cieczy chłodzącej do bloku. Mechanicy mają oczywiście 1000 wytłumaczeń na co się dzieje jak jadę do nich z pretensjami.
Podsumowując moje zdanie jest takie, że jeżeli tylko delikatnie zaczyna się pocić to nie ma sensu ingerować w silnik bo nienajlepszy mechanik może tylko więcej szkód narobić. Ja na takiej pocącej się uszczelce w MK2 zrobiłem 70 tyś km i nic się nie działo. Wybór należy do Ciebie.
Pozdro
Avatar użytkownika
cinas
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 sie 2007, o 22:14
Lokalizacja: Sztum

Postprzez kataniarz » 27 paź 2007, o 12:03

Witam kolego jezeli glowica niema zadnych rys ani nic to nie musisz ale jednak zalecane jest planowanie 30zl cie nie zbawi<chyba>a jak zrobic to konkretnie a i sprawdz dlaczego uszczelka ci siadla poniewaz sama bez powodu nie puszcza srawdz termostat czy sie otwiera czy w dobrym momencie zalacza sie wentylator bo wiesz wymienisz uszczelke i po 1000tys.km raczej niechcialbys znow rozbierac silnika pzdr. ;-)
kataniarz
kataniarz
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 21:38
Lokalizacja: jarocin wlkp

Uszczelka pod głowicą

Postprzez gac27 » 20 mar 2009, o 21:23

Witam. Dołączę się się do tematu. Mam golfa 1.4 abd 92r 220 tyś. na liczniku. Pojawiły się wycieki (silnik zalany) spod uszczelki głowicy więc uszczelka została wymieniona na Victor renz. Głowica planowana. Po tygodniu zauważyłem że zaczyna się pocić koło kanału olejowego (spływa obok alternatora i paska rozrządu) Mechanik dokręcił ją jeszcze raz. Dociągnął po stronie rozrządu i zapłonu ale to nie pomogło.
Udałem się wiec do niego i kazał mi powycierać silnik i obserwować.Nie wiem co teraz zrobić. Proszę o pomoc. Ile można razy planować głowice bo przy 195 tyś 3 lata temu też była wymieniana uszczelka a nie wiem ile razy wcześniej.[/u]
gac27
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 17:59
Lokalizacja: Mielec

Postprzez pablomed » 20 mar 2009, o 22:53

Jest pewien mimalny wymiar do którego można planować i każdy kto to robi powinien się tego trzymać. Nie jest prawda że głowica musi być planowana za każdym razem po zdjęciu. Musi być jak jest nieówna, do tego tez są normy w każdej serwisówce. Więc może jakaś inna uszczelka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dziabi3 » 22 mar 2009, o 18:30

haha

ja mam to samo silnik 1,4 abd poci się przy alternatorze z pod głowicy wyciek znikomy możne na 100km ze 3 a 4 kropelki co daje jakies 1/4 litra na 10tys km

jak kupuje 4 litry oleju to przy wymianie nalewam 3i 1/4 litra a zostaje mi 3/4 litra i po 6 a 7 tys km dolewam 1/4 litra i hulam do 10 tys i wymiana

byłem u mechanika i pytałem sie co i jak

a on powiedział " poci sie ? ty terz sie pocisz i co idziesz do lekarza"

jak będzie się lało to przyjedz

i ma racje bo koszt robocizny i części to jakieś 350 zł a kosz 1/4 litra oleju ktury i tak zawsze mi zostaje od wymianki to 6zł

wiec na 10 tys km 6 zł tracę oleju to po 100tys będzie 60 zł


a dodam ze nic się nie powiększa pocenie to po co to ruszać


a mechanik rzekł a nie wiadomo jak będzie po wymianie uszczelki morze będzie :-o gorzej
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez SotoM » 23 mar 2009, o 10:43

często bywa ze powierzchnia bloku cylindrów jest krzywa...spotkałem sie z taką sprawą nie raz nawet w żeliwnym bloku... a jak jeszcze jest blok aluminiowy to tym bardziej...
gac27,a u ciebie to może być nie z winy głowicy tylko krzywo założonego uszczelniacza wałka rozrządu za kołem pasowym paska rozrządu... i olej będzie tak spływał z za obudowy rozrządu na narożnik głowicy za alternatorem...i 1sza mysl jest taka- uszczelka pod głowicą :!: :!: :przestraszony:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 23 mar 2009, o 11:20

jak kupiłem golfinę to też się olej pokazywał właśnie w tym rugu nad alternatorem ale jeździłem dalej bi było go mało aż któregoś pięknego dnia zobaczyłem kałużę pod samochodem i postanowiłem zmienić uszczelkę. pech chciał że odkręcając śruby od głowicy zacząłem od drugiej strony tzn od aparatu zapłonowego a ostatnią była ta na rogu gdzie ciekł olej i okazało się że nie była dokręcona. Jak bym ją pierwszą odkręcał to pewnie bym ją tylko dociągnął i na tym by się remont zakończył ale jak już odkręciłem wszystkie to głowicę zdjąłem, dałem do planowania, założyłem nową uszczelkę i ...po pół roku musiałem zdjąć głowicę drugi raz bo poszły spaliny do układu chłodzenia. okazało się że uszczelka była jakiaś hu....a i przy okazji wyżarło mi trochę głowicy więc tym razem musiałem dać do kompletnej regeneracji tzn napawanie, planowanie, zmiana prowadnic i uszczelniaczy, frezowanie gniazd i docierania zaworów. teraz jest cacy i nawet oleju nie bierze bo od wymiany do wymiany nic nie dolewam a wcześniej to ponad litr musiałem dolewać na 10 000
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Sivy » 23 mar 2009, o 11:40

Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Stefański » 23 mar 2009, o 15:32

Można w łatwy sposób samemu sprawdzić czy trzeba planować czy nie bo bez sensu jest zbierać warstwę materiału z równej głowicy. A więc....
Najpierw trzeba połazić po necie albo sklepach motoryzacyjnych i znaleźć tzw. BŁĘKIT PRUSKI (to płyn o niebieskim zabarwieniu) następnie niewielką ilość nałożyć na coś o idealnie równej i płaskiej powierzchni (mechanicy używają do tego płyty traserskiej) i równiutko rozprowadzić. Potem tylko przykładamy naszą głowice do posmarowanej płyty i sprawdzamy jak się zabarwiła. jeśli cała powierzchnia głowicy zrobiła się błękitna to mamy pewność że jest ona idealnie równa, a jeśli są nie zabarwione plamy to znaczy że czeka nas planowanie głowicy.
BARDZO BARDZO WAŻNE! zarówno przy odkręcaniu jak i przykręcaniu KONIECZNIE należy pamiętać o kolejności odkręcania (przykręcania) śrub mocujących głowice. Jeśli nie zachowamy odpowiedniej kolejności to możemy ją znacznie skrzywić a wtedy to i planowanie może nie pomóc.

[ Dodano: 2009-03-23, 15:07 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/609 ... 06e5e.html
tu jest prosty schemat i podana kolejność przykręcania (odkręcania) śrub głowicy. To nie głowica z golfa ale należy właśnie pamiętać o tej kolejnośCi na KRZYŻ
Avatar użytkownika
Stefański
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 1 gru 2008, o 19:47
Lokalizacja: Nysa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości