Uszczelka pod głowicą???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Uszczelka pod głowicą???

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 18:08

Witam

Dzisiaj zauważyłem wyciek i nie wiem czy jest to uszczelka pod głowicą czy cieknie z pod obudowy termostatu?Płyn chłodzący tak jakby lekko ubył ale olej jest ok czyli nie zrobiła się emulsja, jest czarny.Może koledzy spotkaliście się już z czymś takim i doradzicie co zrobić. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, o 18:17 przez dycha, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Uszczelka pod głowicą???

 

Postprzez K@mil » 15 mar 2009, o 18:17

Zrob foto pokaz gdzie co cieknie :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 18:19

Fotki dołączone

Z góry dziękuję za podpowiedzi co zrobić.
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, o 18:20 przez dycha, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez marcinkoz2910 » 15 mar 2009, o 18:20

to jest płyn chłodzący bo za jasne to na olej...

Uszczelnić (zimering + uszczelniacz/silikon na wysoką temp.)

[ Dodano: 2009-03-15, 17:22 ]
spuścić płyn, rozebrać, wyjąć uszczelkę kupić nową i silikon, dobrze wyczyścić, uszczelnić i skręcić

Zwróć uwagę czy na bloku silnika nie ma wżer w metalu...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 18:23

marcinkoz2910 napisał(a):to jest płyn chłodzący bo za jasne to na olej...

Uszczelnić (zimering + uszczelniacz/silikon na wysoką temp.)


Tak to jest płyn chłodzący a gdzie znajdę ten zimering gdzie on jest?
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez marcinkoz2910 » 15 mar 2009, o 19:28

dycha, jak spuścisz płyn po odłączasz kostki i zdejmiesz węża to musisz odkręcić ten króciec, uszczelka (zimering) będzie w rowku króćca gdzie on styka się z blokiem silnika

[ Dodano: 2009-03-15, 18:32 ]
Wygląda to mniej więcej tak samo jak na foto, na czerwono zaznaczyłem ten zimering.

Nowy króciec z uszczelką to koszt 30-40zł plus koniecznie ten silikon (będzie to pewniejsze)

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 15 mar 2009, o 19:48

ten kruciec to tez obudowa termostatu...zdarza sie ze pęka jak to plastik po latach.Sama uszczelka kosztuje grosze a cała obudowa jakies 30pln z uszczelką :-P wymiana jakieś 15- minut
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 20:08

Przestraszyłem się że to uszczelka pod głowicą, bo po tym wycieku tak to wygląda ale jeśli piszecie że to ten oring w tym króćcu to kamień mi z serca spadł.Mam pytanie czy trzeba spuścić cały płyn czy wystarczy wyjąć tylko czujnik temp.płynu chłodzącego bo mógł bym dolać tylko tyle żeby uzupełnić stan bo był płyn wymieniany?Jeśli będzie trzeba go spuścić to trudno.Bo raczej go nie można po spuszczeniu wykorzystać.
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Marek87 » 15 mar 2009, o 21:05

Jeśli to w ogóle prawda, to czemu nie można po spuszczeniu płynu do jakiegoś naczynia wlać go potem do układu chłodzenia :?: pytam bo możliwe że za mało wiem ale tak po mojemu to chyba możesz jeszcze wlać ten płyn szczególnie jak nie dawno był wymieniany...
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 21:26

Ja też tak myślę że można wlać.Po prostu czyste naczynie i jest ok.Ale jeździłem wieloma samochodami służbowymi i to są słowa gości w serwisach że trzeba wymienić na nowy.Miałem kilka razy problem z termostatem w różnych samochodach, skoda, opel, fiat i za każdym razem był wymieniany płyn było to dla mnie dziwne.Ja spuszczę go do czystego pojemnika i spoko.Najwyżej jak coś mi ucieknie to doleję tak żeby był poziom.
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez marcinkoz2910 » 15 mar 2009, o 21:52

dycha, wyjmij czujnik temp. cieczy i spuść płyn do jakiegoś pojemnika. Usuń usterkę, poskładaj wszystko tak jak należy i bez problemu wlej stary, lecz tak do pewności przepuść go przez sitko (są takie lejki z sitem) i można jeździć. Ewentualne braki uzupełnij, odpowietrz układ i tyle.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez dycha » 15 mar 2009, o 22:03

Wielki dzięki za podpowiedzi i pomoc!!!!!

Pozdrawiam Wszystkich Z Gdyni.
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości