uszczelka pod głowicą??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

uszczelka pod głowicą??

Postprzez grzesiek1945 » 16 lip 2010, o 21:01

WItam

Mam problem bo ubywa ma płynu chłodzącego i węże są twarde i wywala płyn bardzo mocno jak odkręci się korek od wlewu płynu chłodzącego, znajomy mówił że to uszczelka i trzeba robić kompletną regeneracje głowicy, to prawda?? Czy wystarczy samo planowanie głowicy i uszczelka?? Oczywiście biały dymek widać z wydechu wieczorkiem jak jest zimniej. Jak się zapala autko to dziwnie silnik chodzi przez 3 sek później jak się przy gazuje to wszystko jest ok, nie mam pojęcia co może być nie tak :/ POMOCY :(
Ostatnio edytowano 16 lip 2010, o 22:40 przez grzesiek1945, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
grzesiek1945
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 sie 2009, o 12:53
Lokalizacja: RRS

uszczelka pod głowicą??

 

Postprzez matuszgt » 16 lip 2010, o 21:37

Wiesz zależy co stało się z tą głowicą, ale raczej nie trzeba robić regeneracji. Twarde węże i gotowanie się wskazuje na uszczelkę. I jeśli nic więcej nie poszło to uszczelka powinna rozwiązać problem. A stan oleju i jego kolor jak tam. Jeżeli płynu ubywa i uszczelka jest przyczyną będziesz miał takie masło na bagnecie i korku.
matuszgt
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 23 lis 2009, o 00:55
Lokalizacja: warmia - mazury

Postprzez grzesiek1945 » 16 lip 2010, o 21:41

Na bagnecie są bąbele powietrza, masła raczej nie widzę ale na korku wlewu oleju trochę tego masła jest ale brązowego. To dlaczego ten znajomy mówił że potrzebna jest kompletna regeneracja głowicy??
Avatar użytkownika
grzesiek1945
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 sie 2009, o 12:53
Lokalizacja: RRS

Postprzez Legionista » 16 lip 2010, o 21:48

grzesiek1945, jak auto jest rozgrzane i odkręcisz korek od zbiorniczka to zawsze ci płyń wywali (ciśnienie ) ja bym sprawdził kompresje silnika - i udał sie do innego mechanika bo na pewno nie trzeba całej generalki robić
Tak Powiem majonez na korku od leju możesz też mieć od mało robionych kilometrów autem - oj zmień mechanika bo ten to cie na koszta naciągnie ostre
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez grzesiek1945 » 16 lip 2010, o 21:50

na tłokach ciśnienie sprawdzał ten znajomy, na każdym z 4 garów ciśnienie wynosiło ponad 12 atmosfer, więc?? A można po prostu wymienić uszczelkę bez planowania??

Ale przy zapalaniu dziwnie silnik chodzi, tak jak by przerywa, tak jak by na 3 tłoki chodzi i 2 dni temu wszystkie świece wymieniłem na nowe, to może też uszczelka walić prace silnika??
Avatar użytkownika
grzesiek1945
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 sie 2009, o 12:53
Lokalizacja: RRS

Postprzez matuszgt » 16 lip 2010, o 23:23

Wiesz można ale to nic nie da chyba, że nie dawno była robiona już wcześniej. A planowanie to nie jest żadna ingerencja w głowicę. Po prostu zbierają ci ładnie tą powierzchnie do której przylega uszczelka by była gładka i nie powstawały w ten sposób nie szczelności. Jak mówisz, że silnik ma po 12 atmosfer to jak nówka ehhe.

[ Dodano: 2010-07-16, 23:26 ]
A co do pracy silnika to tak uszczelka ma wpływ.
matuszgt
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 23 lis 2009, o 00:55
Lokalizacja: warmia - mazury

Postprzez krystek.l » 16 lip 2010, o 23:47

Ja coś podobnego miałem w starym Citroenie Ax
i też problem był z uszczelką... i do regulacji...
niestety jak na moją kieszeń to niezłe koszta...
krystek.l
 

Postprzez grzesiek1945 » 17 lip 2010, o 07:13

Dobra spoko, to ja do mechanika dziś zadzwonię i powiem mu że wystarczy zrobić planowanie i tyle a nie całą regeneracje.
Avatar użytkownika
grzesiek1945
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 sie 2009, o 12:53
Lokalizacja: RRS

Postprzez Pro100 » 17 lip 2010, o 10:28

Planowanie głowicy obowiązkowo :!: Wyobraź sobie składasz już tą głowice odpalasz i leci Ci płyn z pod uszczelki... Idzie się zdenerwować co :-x :?: Każde zdjęcie głowicy = planowanie głowicy koszta nie są aż tak duże u mnie np 60pln dawałem za splanowanie.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 17 lip 2010, o 15:42

Tak jak koledzy wyżej piszą - tylko planowanie głowicy i nowa uszczelka pod głowicę. Nie kupuj jakiejś taniej uszczelki, bo za 2 lata możesz mieć to samo. Kup droższą markową uszczelkę, np firmy Reinz. Koszt ok 60 zł a spokój na kilka lat. Ja pierwszy raz założyłem uszczelkę za 15 zł i po 2 latach (60 tys km) skorodowała między cylindrem a płaszczem wodnym.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez grzesiek1945 » 17 lip 2010, o 16:20

Hej no ale jest jeszcze jedno pytanie, uszczelka padła mi w dopiero co wymienionym silniku. Kupiłem na na szrocie, ok pracował po odpaleniu i ok było przez tydzień później padł mi wąż z chłodziwem do reduktora no i następnie pojawiło się właśnie to, czyli jak nie wiem jaka dokładnie jest ta głowica, ciśnienie tak jak pisałem wyżej na każdym tłoku ponad 12 atmosfer, to trzeba robić regeneracja kompletną głowicy po takiej wymianie silnika??
Avatar użytkownika
grzesiek1945
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 sie 2009, o 12:53
Lokalizacja: RRS

Postprzez GTI07 » 17 lip 2010, o 23:04

Niekoniecznie,wystarczy nowa uszczelka do tego silnika i planowanie głowicy,resztę ocenisz sam.Jak popychacze stukały to warto to zrobić jak masz rozebrany silnik przy okazji zobacz jak wyglądają zawory i gniazda zaworowe jeżeli są mocno przypalone to warto nowe zawory dać.Jak masz silnik rozebrany to najlepiej jak najwięcej przy okazji zrobić :-)
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości