VR6 i jego bolączki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

VR6 i jego bolączki

Postprzez Banita95 » 5 maja 2014, o 23:06

Tak jak w temacie rozglądam się za vr-em

Proszę jego posiadaczy o wypowiedzi średnie spalanie itp !
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

VR6 i jego bolączki

 

Postprzez miras200888 » 6 maja 2014, o 09:07

Co dokładnie chcesz wiedzieć ?
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Banita95 » 6 maja 2014, o 10:00

Spalanie,co najczęściej w nich pada i jak droga jest jego eksploatacja i czy wgl opłaca się kupować vr
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BialyUst » 6 maja 2014, o 10:19

ze spalaniem to roznie zalezy jak jezdzisz co do eksplatacji to sprzegło i rozrzad to najdrosze czesci jakie sa a tak to jak w kazdym za darmo nie daja

wazne aby na zimnym nie dawac mu bo Panewka sie obruci i kapliczka
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez Banita95 » 6 maja 2014, o 10:41

BialyUst, Jazda normalna bez wariacji no może czasem :P auto i tak pewnie po zimie wyjeżdżało by tylko na słoneczne dni W sklepach takich jak Autoland mam duże zniżki więc nie będzie chyba aż tak źle :P

Na zimnym nigdy nie "butuje"
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 6 maja 2014, o 11:08

bolączki VRa to pękające głowice (często winą jest niedziałająca dodatkowa pompa obiegowa która powinna studzić głowicę po wyłączeniu silnika), większość egzemplarzy ma już po 20 lat i więcej więc każdy ma do zrobienia rozrząd (o ile ktoś tego nie zrobił wcześniej), który nie jest tani, same graty to około 1k + wymiana 400-600 zł, często lecą uszczelki pod głowicą jeśli ktoś pałuje na zimnym, w zasadzie jest to dość solidna konstrukcja, jak ktoś dba to raczej nie ma problemów, jesli chodzi o koszty utrzymania to poza tym że wchodzi 6l oleju a nie 4 jak w innych silnikach to ceny są zbliżone do innych części z 4-ro cylindrowców

jeśli chodzi o spalanie to to bardzo sporna sprawa, spalanie waha się między 8 a 12 litrów w zależności od nogi kierowcy, ja w trasie na spokojnie schodziłem poniżej 8 litrów, średnia z jazdy mi wychodziła 9-10 litrów, po wymianie wydechu na przelot i wywaleniu kata spalanie wzrosło do 10-11 litrów, więc myślę że nie ma co się przejmować gadaniem że VRy palą po 15-18 litrów bo to bzdura, oczywiście można takie spalanie osiągnąć, ale trzeba by się bardzo postarać aby wyszła taka średnia :)

kupienie używanego VRa to loteria, większość tak cyka że nie wiadomo czy głowica do remontu (szklanki, popychacze itd) czy rozrząd śmietnik, raczej trzeba się liczyć że trzeba będzie robić silnik, chyba że kupisz jakiś egzemplarz od pasjonaty który już wszystko porobił :)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Banita95 » 6 maja 2014, o 11:16

PiJey88, Auto będzie kupowane od "laika" do mojego wymarzonego projektu na projekt będę miał ok 15k + to co z chrupka Myślisz że starczy ?

Wymiana to nie problem mam do dyspozycji zaprzyjaźnione warsztaty itp więc wszystko będzie robione przez zemnie i pewnie kumple wpadną z pomocą :D
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 6 maja 2014, o 11:24

jeśli masz wiedzę i zdolności manualne to wszystko idzie zrobić samemu, a to ile masz gotówki to w zasadzie twoja sprawa bo można zrobić swapa za 2 tyś zł, a można za 10 tyś, więc wszystko zależy jak bardzo zależy ci na detalach i estetyce, więc jak jesteś pedantem to te 15 tyś może być w sam raz
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BialyUst » 6 maja 2014, o 11:56

rozrząd w Vr jak ktos nigdy nie mial z tym styczności to nie polecam samemu robic. ale jak kupisz dobry egzemplarz to na pewno będziesz zadowolony a z tym spalaniem to znam takich co pala im po 15 litrow ale niedosc ze zajechany jak pienty beduina to sami kierowcy maja pod deklem nie za bardzo poukładane

po zakupie najlepiej odrazu wymienić oleje i wszystkie płyny oraz rozrząd i to najważniejsze rzeczy tak na początek. i zalej najlepiej 10W60 troszke droszy a nie zaszkodzi mu na pewno
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez ...Arek... » 6 maja 2014, o 17:07

To i ja może coś dopiszę :)
Byłem posiadaczem ABV przez 4 lata, eksploatowany codziennie, czy to lato czy to zima, jedyne problem jaki napotkałem to wymiana cewki, nadpalona była na 6, nowa cewka z Beru jak ja kupowałem to wahała się między 700-800zł. a nówki firmy "X" 450zł, ASO o ile dobrze pamiętam ok 1200zł, ale nie wiem jak dzisiaj wygląda sprawa z cenami.
Spalanie różne, zależy od nogi, w moim przypadku udało mi się zejść do 9 l w mieście przy czym miałem najcięższą budę bo Passata B4 Syncro gdzie w dowodzie miał wbite 1515kg, na autostradach o ile można nasz drogi tak nazwać :P to prędkości w przedziale 160-250km/h na kompie 15,6l w realu nieznacznie więcej. Eksploatacja normalne miasto 11,5-12,5l.
Trzeba zwrócić uwagę na to że miasto miastu nie równe, jedne miasto ma co chwilę światła, w innym można na spokojnie przejechać z punktu A do B :)
Trzeba pamiętać też o tym, że nawet robiąc tzn kapitalke w VR6 to nie mamy pewności że wyjdzie seria :)

Jeśli ja miał bym się bawić w swap to na dzień dzisiejszy wybrał bym 2.8 24V 204KM. Chyba że mając budżet 15tyś to można pokusić się o R32 jeśli chodzi o dźwięk, a jeśli chodzi o moc to 1.8T na K04 :)
...Arek...
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 gru 2013, o 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez chomik » 6 maja 2014, o 17:11

...Arek... napisał(a):2.8 24V 204KM. Chyba że mając budżet 15tyś to można pokusić się o R32 jeśli chodzi o dźwięk, a jeśli chodzi o moc to 1.8T na K04 :)

polać !
Stary Vr z mk3 nie jedzie , niby jest te 170 kuca jednak bez szału . 1,8t na k03 albo k 03s i juz masz grubą bazę do zrobienia 270kuca przy małej pojemności i wadze .
Jak zależy ci na dźwieku to może 2,3 v5 AQN ?

Nie ma sensu iść w starsze konstrukcje . Jak swapić to na jakąś dobrą , mocną baze pod kolejne mody .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ...Arek... » 6 maja 2014, o 21:18

chomik napisał(a):1,8t na k03 albo k 03s i juz masz grubą bazę do zrobienia 270kuca przy małej pojemności i wadze .


Przy K03/K03s to Cię troszkę fantazja poniosła z tymi 270KM, tyle to się robi z najmocniejszych wersji BAM,AMK,APX,APY które mają K04, seryjne wtryski 380 przy seryjnym regulatorze 3 barowym uzyskują w szczycie 27X KM, a gdzie tam przy 320 bo prawdopodobnie takie są w 1.8T 180KM (K03s).
...Arek...
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 gru 2013, o 10:45
Lokalizacja: Śląsk

Następna strona

- - - solution for cleaning dpf



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości