witam otóz potrzebuje sie od Was dowiedzieć: szukałem w szukajce ale lipa. Sorry troche tego jest ale jest mi to po prostu potrzebne i wole sie upewnic a nie zrypac silnik
po 1e- jak i czym zablokować koła zębate np wałka rozrządu?? (czy da sie tylko fabrycznymi specjalnymi blokadami...czy mozna dorobic "swoje" bo specjal. nie posiadam?? czy trzeba jednak kupic pozyczyc?/ )
2- tak samo jest ze srubami głowicy, tzn łbami to sa jakies Spline, . ile może kosztować taka nasadka na klucz?? i jakiej firmy najlepsze??
3- czy do napinacza rolki rozrządu potrzebuje też specjalnego przyrządu czu mogę go zastąpić czymś innym, czy da sie bez tego przyrządu dobrze to zrobic??
4- najważniejsze. w opisie książki pisze o usczelnaczach trzonków zaworów czyli uszczelniaczach...
na wystający trzonek wsunąć tulejke z tworzywa sztucznego należącą do przyrządu specjalnego,..nastaepnie na tulejke nasunąć uszczelniacz powleczony olejem.. nastepnie przystawić do uszczelniacza przyrząd i ostrożnie wcisnąć go na trzonek.. I teraz czy da się wymienić dobrze i bez uszkodzeń te uszczelniacze bez specj przyrządu??? widziałem na necie jakies szcypce Yato ... jak to zrobić?? prosze o porade fachowców
5- przy zakładaniu wałka rozrządu pisze ze tylna pokrywa łożyska służy do osiowego ustwienia wałka...jak to rozumieć??? i czy mozna jakos zle załozyć wałek przy składaniu głowicy??
6 - przed montowaniem głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra w ZZ zwrocie zewnetrznym a następnie obrócić z tego położenia wał korbowy o 1/4 obrotu przeciwnie do kierunku obrotów silnika. tak montować głowice. kiedy jest ten ZZ i może śmieszne ale wole sie upewnić w która strone obrócić