w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą.jakie przyrządy??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą.jakie przyrządy??

Postprzez Diego » 19 gru 2011, o 16:18

witam otóz potrzebuje sie od Was dowiedzieć: szukałem w szukajce ale lipa. Sorry troche tego jest ale jest mi to po prostu potrzebne i wole sie upewnic a nie zrypac silnik ;-)
po 1e- jak i czym zablokować koła zębate np wałka rozrządu?? (czy da sie tylko fabrycznymi specjalnymi blokadami...czy mozna dorobic "swoje" bo specjal. nie posiadam?? czy trzeba jednak kupic pozyczyc?/ )

2- tak samo jest ze srubami głowicy, tzn łbami to sa jakies Spline, . ile może kosztować taka nasadka na klucz?? i jakiej firmy najlepsze??

3- czy do napinacza rolki rozrządu potrzebuje też specjalnego przyrządu czu mogę go zastąpić czymś innym, czy da sie bez tego przyrządu dobrze to zrobic??

4- najważniejsze. w opisie książki pisze o usczelnaczach trzonków zaworów czyli uszczelniaczach...
na wystający trzonek wsunąć tulejke z tworzywa sztucznego należącą do przyrządu specjalnego,..nastaepnie na tulejke nasunąć uszczelniacz powleczony olejem.. nastepnie przystawić do uszczelniacza przyrząd i ostrożnie wcisnąć go na trzonek.. I teraz czy da się wymienić dobrze i bez uszkodzeń te uszczelniacze bez specj przyrządu??? widziałem na necie jakies szcypce Yato ... jak to zrobić?? prosze o porade fachowców

5- przy zakładaniu wałka rozrządu pisze ze tylna pokrywa łożyska służy do osiowego ustwienia wałka...jak to rozumieć??? i czy mozna jakos zle załozyć wałek przy składaniu głowicy?? :-)

6 - przed montowaniem głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra w ZZ zwrocie zewnetrznym a następnie obrócić z tego położenia wał korbowy o 1/4 obrotu przeciwnie do kierunku obrotów silnika. tak montować głowice. kiedy jest ten ZZ i może śmieszne ale wole sie upewnić w która strone obrócić :-) ??
Ostatnio edytowano 23 gru 2011, o 23:25 przez Diego, łącznie edytowano 1 raz
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą.jakie przyrządy??

 

Postprzez prezesik » 19 gru 2011, o 20:28

Diego napisał(a):po 1e- jak i czym zablokować koła zębate np wałka rozrządu?? (czy da sie tylko fabrycznymi specjalnymi blokadami...czy mozna dorobic "swoje" bo specjal. nie posiadam?? czy trzeba jednak kupic pozyczyc?/ )

np. w 1.4 ABD jest miedzy szprychami koła śrubka 10, zakładam klucz nasadowy, blokuję tym samym koło zębate wałka rozrządu i odkręcam śrubę
2- tak samo jest ze srubami głowicy, tzn łbami to sa jakies Spline, . ile może kosztować taka nasadka na klucz?? i jakiej firmy najlepsze??

tak, SPline, polecam YATO
Diego napisał(a):3- czy do napinacza rolki rozrządu potrzebuje też specjalnego przyrządu czu mogę go zastąpić czymś innym, czy da sie bez tego przyrządu dobrze to zrobic??

normalnie napinasz jak każdą rolkę
Diego napisał(a):4- najważniejsze. w opisie książki pisze o usczelnaczach trzonków zaworów czyli uszczelniaczach...
na wystający trzonek wsunąć tulejke z tworzywa sztucznego należącą do przyrządu specjalnego,..nastaepnie na tulejke nasunąć uszczelniacz powleczony olejem.. nastepnie przystawić do uszczelniacza przyrząd i ostrożnie wcisnąć go na trzonek.. I teraz czy da się wymienić dobrze i bez uszkodzeń te uszczelniacze bez specj przyrządu??? widziałem na necie jakies szcypce Yato ... jak to zrobić?? prosze o porade fachowców

tu już potrzebny odpowiedni przyrząd, np. taki z allegro, inaczej tego nie zrobisz.
Diego napisał(a):6 - przed montowaniem głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra w ZZ zwrocie zewnetrznym a następnie obrócić z tego położenia wał korbowy o 1/4 obrotu przeciwnie do kierunku obrotów silnika. tak montować głowice. kiedy jest ten ZZ i może śmieszne ale wole sie upewnić w która strone obrócić :-) ??

ja nic nie przekręcałem, ustawiłem na znakach, ściągnąłem głowicę, potem założyłem i latało.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Diego » 19 gru 2011, o 21:49

prezesik25, "normalnie napinasz jak każdą rolkę" kude chodzi o to ze jeszcze nie napinałem i nie wiem ale tzn da sie ją napiąć bez specjalnego przyrządu tak????
"ja nic nie przekręcałem, ustawiłem na znakach, ściągnąłem głowicę, potem założyłem i latało."- to jak się sciąga głowice to też trzeba ustawić na znakach?? czy tylko przy zakładaniu??

[ Dodano: 2011-12-19, 20:51 ]
bo tak mam zamiar zrobic uszczelke pod głowicą i od razu wymienic rozrząd... a jesli chodi o specjalny przyrząd z allegro to sa takie szczypce dluie do uszczelniaczy... ale jak biore je i po prostu wkładam uszczelniacze??one same wystarcza??

[ Dodano: 2011-12-20, 16:12 ]
albo mi się wydaje albo jest mało aktywne to forum.... Niem ma więcej porad?????????? :-|

[ Dodano: 2011-12-21, 23:41 ]
dzisiaj byłem patrzyć na Spline i był właśnie M12 Yato ale nie kupiłem ponieważ na opakowaniu i instrukcji pisało ze max to 21Nm...boje sie ze mi sie zerwie nasadka przy dokrecaniu glowicy... :-| jakie plecaie jeszcze firmy patrzyłem też na firmę Neo i kingtony ale nie wiem czy tak samo bedą słabe, czy wytzrymają??????? Niech ktoś odpisze :zakrecony:

[ Dodano: 2011-12-21, 23:42 ]
I jęsli można to niech ktoś podeśle linka albo foto blokad do wałka rozrządu i korbowego. PLease :-P
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 24 gości