Warjowanie obrotomierza i nie tylko..

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Warjowanie obrotomierza i nie tylko..

Postprzez rafik » 6 maja 2009, o 20:46

Co to jest i czy ktoś takie coś miał...Przejade tak około 20km i w pewnym momęcie czuje poszarpywanie silnika i obrotomierz skacze szybko od 0 do 3000 ale tak szybko ....po chwili mruga mi kontrolka oleju i gaśnie silnik no i przez 20 sekund (no tak około) nie moge odpalić a jak już to z problemem aż w końcu dygnie....co to może być ? Pierwszy raz to mi się przytrafiło :-o
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Warjowanie obrotomierza i nie tylko..

 

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 20:50

podłącz auto pod VAGa bo możliwe że czujnik halla nawala albo masz coś z przewodami zapłonowymi lub aparatem zapłonowym
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rafik » 6 maja 2009, o 20:57

Wczoraj mi się to zdarzyło dwa razy przez 25km bo tyle mam do pracy dziś rano przez całą droge ani razu (rano) jak wracałem z powrotem do domu to prawie pod samym domem...Kopółka aparatu nie była wymieniana ani razu od 16lat a kable zmieniałem w zeszłym roku...
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 21:03

Może to być coś z cewką bo benzyna bierze info do obrotomierza z cewki (chyba tak to było)

Ja bym zaczął od najtańszych elementów układu zapłonowego wymiany

Poczekaj jeszcze na wypowiedzi innych
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rafik » 6 maja 2009, o 21:20

Wiesz ile może kosztować cewka lub kopułka zapłonu? Może to jakiś czujnik temperatury oleju albo coś...no kurcze mam teraz wydatek bo w sobote wymieniam kompletny rozrząd..kilometry dobiły do wymiany paska rozrządu, pompy wody ,szklanek, uszczelniaczy, pompy i paska głównego...no po mału mam dość wymian ostatnio wymieniałem parownik LPG.. :cry:
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 21:28

Jeśli mówimy o dobrej firmy cewce typu BERU czy BOSHA to koszt okolo 250zł za nową

Aparat zapłonowy to można kupić na szrocie za 150zł uzywkę lub od chinoli za 60zł :P lub nowy za 300zł :wstyd:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rafik » 6 maja 2009, o 21:29

Nie strasz... :szok:
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 21:30

poczekaj co inni powiedzą

ale ja bym pierwsze co to pod kompa się podłączył
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rafik » 6 maja 2009, o 21:31

Dzienki za info i czekam na inne porady z góry dziękuje ;-) ...Stara mnie z domu wyp...razem z Golferem.. :przestraszony:

[ Dodano: 2009-05-06, 21:36 ]
A wyciek oleju na aparat może coś kolidować?Bo ostatnio zauważyłem olej wokół aparatu..to też przy okazji wymienie ten oring czy co tam sie znajduje bo nie wiem...Będzie robota książkowa... :zakrecony:
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 21:42

no może tak być bo tam jest czujnik halla i czy go nie zalało olejem :/
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 6 maja 2009, o 21:42

rafik, to że obrotek spada to świadczy najczęściej o uszkodzeniu czujnika halla. Cewka w tym wypadku jest na końcu podejrzeń. Oczywście nie można wykluczyć że coś się dzieje z wtyczką i kablami do halla trzeba to obejrzeć.
Obrotek działa na podstawie impulsów które biegną od czujnika halla do sterownika silnika, a z niego do licznika (nie porzez cewkę).
Czyli sterownik silnika lub jego wtyczka też może być winien, ale wg prawodpodobieństwa najpierw czujnik hall i jego kable sprawdzaj
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 6 maja 2009, o 21:45

pablomed, on pisał że ma tam wyciek oleju i pytanie czy olej nie powoduje fiksowania halla
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości