Witam, obiektem dzisiejszego tematu jest silnik 1.8 abs.
Otóż w golfie znajomego nie włączał się wentylator chłodnicy, mimo że termostat otwierał duży obieg (oba węże gorące), i temperatura potrafiła przekroczyć grubo 110 stopni, aż do zagotowania płynu. Zdjąłem wtyczkę termowłącznika z chłodnicy i po zmostkowaniu jej pinów okazało się, że silnik elektryczny jest sprawny (oba biegi działały wzorowo). Werdykt jednoznaczny - uszkodzony włącznik. Znajomy go wymienił, i niestety okazało się że dalej wentylator nie działa. No to postanowiłem drania zmierzyć, i faktycznie niezależnie od temperatury rezystancja między pinami wynosiła nieskończoność - czujnik poleciał na gwarancję, która została uznana i przysłano nowy. Tym razem wentylator się już włącza - niestety pierwszy bieg dopiero przy 110 stopniach. Czy ktoś może mi wytłumaczyć, czy cała seria włączników od tego producenta jest spaprana, czy popełniłem po drodze błąd?
Z góry dziękuję wam za pomoc.