Reiven napisał(a):dobre myślenie ale ogólnie to nie masz racji.
no wiesz co, całe moje życie straciło sens
sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach i jak jest za dużo to znaczy że mieszanka za uboga więc sterownik wydłuża czas wtrysku i wzbogaca mieszankę żeby wykorzystać jak najwięcej tlenu a jak mieszanka za bogata to sterownik skraca czas wtrysku - proste...i teraz dajesz powietrze zimne to jest go więcej w jednostce objętości więc więcej jest tlenu który można wykorzystać do spalania paliwa i dlatego sterownik poda więcej paliwa na podstawie wskazań sondy - oczywiście nie będzie to jakaś znaczna zmian ale na hamowni pewnie by coś wykazało
a mi tu chodzi o to że ta klapka napewno nie może pozostać w położeniu takim żeby silnik ciągnął cały czas gorące powietrze bo napeweno będzie miało więcej niż te 35° i lepiej żeby ciągnął zimne
tomasz291, nie pamiętam dokładnie ale klapka ma być tak ustawiona aby zatykała otwór, którym zasysane jest powietrze znad kolektora wydechowego...oczywiście jak masz instalację gazową z śrubą ręczną na wężu od parownika do przepustnicy to za każdym razem gdy coś majstrujesz przy dolocie powietrza trzeba sprawdzić ustawienie gazu żeby jako tako autko jeździło