Witam wszystkich i życzę Wesołych świą;)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 09:13

Postaram się to sprawdzić i dam znać. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

 

Postprzez pablomed » 31 mar 2013, o 11:03

TomiVW napisał(a):To on nie odpowiada za mój problem?
ty to w sumie potwierdziłeś pisząc ze na kompie pokazuje normalną temperaturę - VAG bierze przeciez dane z tego samego czujnika. Czyli jesli na w pełni rozgrzanym silniku VAG pokazuje 80-95 stopni to niema się co czujnika czepiać, zresztą nie zbieraj kasy na nowy czujnik, omomierz pewnie za parę złotych w domu masz, a na forum są normy oporów tego czujnika mierzone między stykami 1 i 3 przy różnych temperaturach. Sprawdzić tak łatwo że sensu wydawać kasy w ślepo niema.
Bardziej sonda prawdopodobna, katalizator jak najbardziej ale dla oceny trzeba go wyjąć i spojrzeć pod światło czy nie zapchany. Dziura w kolektorze wydechowym, uszkodzony TPS też możliwe
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez NieAmator » 31 mar 2013, o 11:07

Kolego sprawdź cewke gdy pada ma takie objawy.
Korean Maniac!!
NieAmator
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 12:23
Lokalizacja: CK

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 17:26

Pewnie masz rację , :kwasny: zwłaszcza ,że zauważyłem delikatne szarpanie autka. Czuć to jakby pod pedałem.Kupie jakiś miernik i się trochę pobawię ;-)

[ Dodano: 2013-03-31, 18:04 ]
NieAmator napisał(a):Kolego sprawdź cewke gdy pada ma takie objawy.

Tylko jak cewka ma się do dużego spalania i ciągłej maksymalnej temperatury 70st?
Można jakoś sprawdzić tą cewke,bez podmieniania?Z mechanikiem dopiero po wypłacie będę sie widział także trochę to jeszcze potrwa. :zdegustowany: A pali jak smok. :-o
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez NieAmator » 1 kwi 2013, o 00:01

Już drugi raz muszę to pisać więc kopiuj wklej
Miernik musisz ustawić na 220v bo iskrownik potrafi dac napiecie szczytowe nawet 100v po za tym sprawdzisz sprawdzisz tylko opórr. Najlepiej oscyloskopem powinna mieć 12-16 kV. W domowych warunkach to najprościej zobaczyć jaka jest iskra na świecy po jej wykręceniu. Oczywiście gwint świecy połączony z masą/obudową - bo może nieźle "kopnąć". Powinna być wyraźna, niebieska, dosyć "gruba". Blada, czerwona to znaczy, że za "słaba" - ale nie świadczy to o uszkodzeniu cewki - może być problem z przerywaczem/elektroniką (zależy co jest).

[ Dodano: 2013-03-31, 23:05 ]
gaśnięcie gubi iskre nie przepala mieszankio więc go zalewa paliwem a temperatura to dziwna sprawa
Korean Maniac!!
NieAmator
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 12:23
Lokalizacja: CK

Postprzez TomiVW » 1 kwi 2013, o 12:53

OK. Kupię jakiś miernik i będę sprawdzał. Znalazłem na siecie jakiś wzór tych pomiarów ....

20C 2250-3000 omów

90C 200-290 omów

Poszukam jeszcze dokładnie jak to się mierzy ,bo nigdy nie robiłem takich pomiarów. Cóż,czas zaczać ;-) A miernik się jeszcze przyda nie raz ;-)
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez NieAmator » 1 kwi 2013, o 13:20

Miernik to bardzo pomocne urządzenie ;)
Korean Maniac!!
NieAmator
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 12:23
Lokalizacja: CK

Postprzez TomiVW » 1 kwi 2013, o 22:06

Znalazłem na sieci takie info.odnośnie czujnika
-zewrzeć w kostce czujnika piny 2 i 4
12V między pinami 3 i 4 oraz ok 5V miedzy 1 i 3

1 i 3 sygnał do komputera
2-masa, 4 sygnał na licznik

Czyli mogę sprawdzić czy licznik jest ok jak złącze kabelkiem piny 2i4?( nie mam zadnego opornika)
A co z miernikiem? :zawstydzony: jak to nastawić?
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez NieAmator » 1 kwi 2013, o 22:10

masz sprawdzić opór ustawić na mierniku opór i spróbiwać opór sprawdzić
Korean Maniac!!
NieAmator
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 12:23
Lokalizacja: CK

Postprzez TomiVW » 13 kwi 2013, o 18:03

Witam po przerwie. :padam:
Panowie/Panie autko stało dobre 2 tygodnie i po odpaleniu i przejechaniu paru kilometrów nie było problemów z obrotami. Zakupiłem multimetr ,aby sprawdzić jeszcze raz sonde i czujnik temperatury. Nie zmierzyłem, ponieważ po odpięciu wtyczki od sondy zauważyłem ,że jeden kabelek jest oderwany :szok: Jak mogłem tego nie zauważyć? Mechanik też mi nic nie mówił, podpinał pod kompa autko i nic nie wyszło.....Sam byłem świadkiwem. Mogę jakoś zlutować te kabelki,bo gdzieś czytałem ,że nie powinno się tego sondzie robić? Reszta kabli jest cała ,ale nie wyglądają dobrze,bo przy samej wtyczce są już pozbawione izolacji :-|

[ Dodano: 2013-04-13, 17:04 ]
Ten oderwany kabelek jest biały z czerwonym paskiem. to chyba pierwszy z 3 ,bo 4 jest jakby osobno? To kabelek od zasilania?

[ Dodano: 2013-04-13, 17:11 ]
Tak to wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cd ... 186ab.html

[ Dodano: 2013-04-13, 18:42 ]
Deszcz przestał padać więc jeszcze raz sprawdziłem tą wtyczkę. Urwany mam pierwszy kabelek od lewej strony. Po założeniu wtyczki wygląda to tak. 1kabelek-biały,drugi-biały.3 szary,4 czarny(ten jest jakby odzielnie na wtyczce) ja mam urwany pierwszy-biały a on jest chyba od ogrzewania grzałki prawda? Podłączyłem multimetr i podpiąłem czarny(com) pod (-)akumulatora , czerwony Vopór na multimetrze pod ten szary kabel w tyczce sondy,bo to chyba jest zasilanie. Cały czas było 0.00 a na multimetrze miałem ustawiony zakres20V. Jak zmieniłęm zakres na opór to na 200k wyszło -00.12-00,14. Chyba coś źole zmierzyłem. Kavbelek mam oserwany na wtyczce ale od mojej strony, czyli ta strona którą się wpina
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez NieAmator » 13 kwi 2013, o 20:15

w sondzie sprawdz napięcie na ciepłym ma się wahać ok 0.9 V na zimnym 0.2-0.5 postaraj się skręcić ten kabelek albo lutnąc
Korean Maniac!!
NieAmator
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 12:23
Lokalizacja: CK

Postprzez TomiVW » 13 kwi 2013, o 20:40

Ten kabelek jest przy samej wtyczce...Sęk w tym ,że reszta kabli jest odsłonięta,bo bez izolacji i to w tym samym miejscu. Można jakoś wyciągnąć te kabelki z wtyczki,obciać końówki i na nowo założyć? Nie mam pewności ,czy są dobre,bo nie wygląda to za dobrze. A ten mój kabelek to nie jest urwany tylko przepalony. :szok:

[ Dodano: 2013-04-14, 20:23 ]
Nastawiłem miernik na 20V
Czarny do (-)aku
Na wypiętej wtyczce wszędzie pokazywało mi 0
Dopiero jak podpiąłem wtyczkę i zmierzyłem ten oderwany kabelek(biały) to wyszło 14.00
Reszty nie mogłem sprawdzić bo wtyczka przeszkadzała.
Co to oznacza????

[ Dodano: 2013-04-20, 19:06 ]
Wymiary czujnika cieczy

50st -334 om
65 st-322 om
85-239 om
93-207 om

Wentylator działa ;-) Załącza się przy 90st
Wskazówka przekłamuje koło 5-10st
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 18 gości