Witam wszystkich i życzę Wesołych świą;)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Witam wszystkich i życzę Wesołych świą;)

Postprzez TomiVW » 30 mar 2013, o 19:47

Witam wszystkich :-) Mam następujący problem...Samochód po odpaleniu i przejechaniu maks 1km zaczyna wariować. Obroty spadają i silnik po dojeździe do skrzyżownia,zwolnieniu gaśnie. Znacznie powiększyło się spalanie. wychodzi około 16l/100km.
Zauważyłem że temperatura silnika wzrasta do maks 70 stopni i już więcej nie chce...Wymieniłem tydzień temu termostat i nic...Dalej to samo. Czytałem ,że to może być czujnik temperatury...Teraz mam pytanie. Jak on się dokłądnie nazywa? Jest parę czujników z tego co piszą na forum...Ten jest założony jakby w obudowie termostatu(zółta otoczka). To czujnik wody czy powietrza,bo już się mi wszysyko myli?
Ostatnio edytowano 1 kwi 2013, o 10:38 przez TomiVW, łącznie edytowano 2 razy
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Witam wszystkich i życzę Wesołych świą;)

 

Postprzez trojeczkaGT » 30 mar 2013, o 22:11

Ty musisz wymienic czujnik cieczy chlodacej ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez TomiVW » 30 mar 2013, o 23:46

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Dzięki wielkie o to mi właśnie chodziło ;-) A możesz mi polecić coś konkretnej firmy,żeby się nie rozleciało po paru miesiącach? On odpowiada za mieszankę paliwa? Świece mam czarne,okopcone i bardzo dużo pali... :-(
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez pablomed » 31 mar 2013, o 00:05

ale to nie on będzie winien. Nie podajesz jaki masz silnik, może pod komputer auto daj podpiąc
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 00:09

To on nie odpowiada za mój problem??? :orany: To jak to jest?
Silnik 1.6 ABU,termostat WAHLER był wymieniany. Auto było podpinane parokrotnie pod komputer i nic...

[ Dodano: 2013-03-30, 23:10 ]
Zapłon był ustawiany. Halla sprawdzony i sonda podobno też.
Kumpel mi dzisiaj powiedział,że to może katalizator jest zapchany....
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez jasiu0997 » 31 mar 2013, o 00:14

wymień czujnik cieczy chłodzącej, katalizator nic nie ma do tego nie słuchaj kumpla...
według mnie jak nie pomoze czujnik to stawiam na sonde ale zmień czujnik , jak coś odezwij sie na PW mam czujnik prawie nowy :)
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 00:45

Postaram się po wypłacie zmienić ten czujnik cieczy. Pablomed pisał ,że to nie on jest winien...Mógłby ktoś to dokładnie sprecyzować? Co jest odpowiedzielne za dawkowanie paliwa? Swiece mam czarne,bo silnik mam nie dogrzany czy jak?
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez pietrasiak2 » 31 mar 2013, o 07:43

Czujnik cieczy ma wpływ na dawkowanie paliwa , można go też sprawdzić czy jest dobry multimetrem , że świece masz czarne to może być za duża dawka paliwa (tu jeszcze w grę wchodzi lambda) i sprawność układu dolotowego powietrza wraz z filtrem , jak też źle ustawiony zapłon.
Dogrzanie silnika to sprawdziłbym termometrem jaką osiąga faktycznie temperaturę , a jaką na kompie pokazywał?
Co do twojego problemu to sprawdziłbym jeszcze kata jak masz lub 1 tłumnik , ponieważ zdarzało się że winowajcą mulenia i wysokiego spalanie były właśnie one :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 08:12

Dzięki wielkie. Postaram się jakoś to sprawdzić i dam znać za jakiś czas. Dzisiaj sprawdziłem stary termostat(garnek) i wiem ,że na marne założyłem nowy ,bo stary poczciwy wahler otwierał się jak należy...Mogłem wymienić od razu czujnik temperatury a nie bawić się w termostaty....Człowiek uczy się na błędach... :kwasny: Jeżeli nie termostat był winny za tą temperaturkę,to w takim razie zostaje tylko czujnik?
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez pietrasiak2 » 31 mar 2013, o 08:19

TomiVW napisał(a):Jeżeli nie termostat był winny za tą temperaturkę,to w takim razie zostaje tylko czujnik?

Sprawdź jaką masz realną temperaturę , wtedy będziesz wiedział czy termostat czy czujnik , jednak czujnik może pokazywać na blacie ok , a do ECU dawać błędny odczyt i bym go albo pomierzył jak pisałem lub wymienił to zależy jaką temp pokazuje na kompie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez TomiVW » 31 mar 2013, o 08:49

pietrasiak2 napisał(a):
TomiVW napisał(a):Jeżeli nie termostat był winny za tą temperaturkę,to w takim razie zostaje tylko czujnik?

Sprawdź jaką masz realną temperaturę , wtedy będziesz wiedział czy termostat czy czujnik , jednak czujnik może pokazywać na blacie ok , a do ECU dawać błędny odczyt i bym go albo pomierzył jak pisałem lub wymienił to zależy jaką temp pokazuje na kompie :-)


Sęk w tym ,że na kompie pokazuje normalną temp.

U mnie na liczniku dochodzi do maks 70st.
Wentylator daaaaawno się nie włączył,nawet jak jeździłem po mieście :kwasny: I pali jak smok :shock:

[ Dodano: 2013-03-31, 07:50 ]
Wiesz...Termostat odpada,bo już drugi założyłem i jest to samo...
Witam,po przerwie
TomiVW
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Postprzez pietrasiak2 » 31 mar 2013, o 08:59

TomiVW napisał(a):Sęk w tym ,że na kompie pokazuje normalną temp.

Rozumiem , a realna? Może nie dogrzewać silnika przez ten termostat skoro nie włączyło wiatraka, ale fakty są też takie że czujniki lub wskaźniki temperatury też potrafią oszukiwać .
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości